printlogo


کد خبر: 187390تاریخ: 1396/10/26 00:00
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه:
دولت به زلزله‌ز‌دگان کمک بلاعوض نکرد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: متأسفانه دولت هنوز به هیچ‌یک از زلزله‌زدگان کمک بلاعوضی را که وعده داده بود، نداده است. به گزارش تسنیم از کرمانشاه، سیدپرویز فتاح در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: وعده کمیته امداد به مددجویانی که در جریان زلزله کرمانشاه خانه‌های خود را از دست دادند این است که در ادامه، کمک‌های دولتی نواقص را جبران خواهد کرد. فتاح با بیان اینکه این تقاضا از دولت وجود دارد که برای برطرف شدن گرفتاری‌های مردم هر چه زودتر این اعتبار کمک‌های بلاعوض را تأمین کند، اضافه کرد: تحقق وعده‌ها سبب امیدواری مردم به نظام و مسؤولان می‌شود و همان‌طور که سپاه پاسداران با تحقق وعده خود در ساخت کانکس‌ها باعث خشنودی مردم شد، از دیگر  نهادها نیز این انتظار وجود دارد که هرچه سریع‌تر به وعده‌های خود عمل کنند. وی با ابراز اینکه «2250 واحد از منازل مددجویان استان کرمانشاه در این زلزله خسارت دیده است که امیدواریم با کمک‌های دولتی و مردمی و اعتبارات کمیته امداد همه آنها بازسازی شود» عنوان کرد: به‌ همراه مسؤولان کشوری و استانی کمیته امداد به مناطق زلزله‌زده خواهیم رفت تا به‌صورت میدانی از آخرین وضعیت مردم آگاه شویم و در حد توان کمیته آنها را یاری دهیم.  فتاح با اشاره به اینکه پس از زلزله 5 ماه حقوق به حساب همه مددجویان این مناطق واریز شده است، افزود: همچنین ‌غیر از 37 هزار خانواده تحت پوشش این مناطق به 6000 خانواده زلزله‌زده دیگر نیز کمک‌هایی شده است. وی اظهار کرد: مهم‌ترین سیاست کمیته امداد امام خمینی(ره) خوداشتغالی مددجویان و کاهش یافتن این جامعه است، زیرا هرچه تعداد مددجویان کمیته امداد بالا برود نشان از اقتصاد بیمار کشور است و متأسفانه امروز این رقم باعث نگرانی وضعیت اقتصادی است.
آغاز بازسازی ۴۵۰ واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده
رئیس کمیته امداد گفت: کار بازسازی ۴۵۰ واحد آسیب‌دیده مددجویان کمیته امداد در کرمانشاه آغاز شده است. فتاح با اشاره به آغاز کار بازسازی واحدهای مددجویانی که منازل آنها در جریان زلزله آسیب دیده یا تخریب شده است، اظهار داشت: در ساعات اولیه زلزله 21 آبان‌ماه در غرب کشور کمیته‌ای برای رسیدگی به وضعیت مددجویان آسیب‌دیده تشکیل شد. رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در جریان زلزله بالغ بر 6 هزار واحد مسکونی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان کرمانشاه دچار آسیب یا تخریب شد، گفت: 2 هزار و 250 واحد مسکونی مددجویان به‌طور کامل تخریب و 3 هزار و 800 واحد نیز دچار آسیب شد. فتاح از آغاز بازسازی 450 واحد مسکونی مددجویان خبر داد و افزود: تعمیر و بازسازی تمام واحدهای آسیب‌دیده مددجویان کمیته امداد تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد. وی با اشاره به افزایش پرداخت 3 برابری مستمری مددجویان در آبان‌ماه، بیان کرد: در آذرماه نیز مستمری مددجویان در مناطق زلزله‌زده 2برابر پرداخت شده تا از دغدغه‌های مالی این عزیزان اندکی کاسته شود. رئیس کمیته امداد کشور از آمادگی کمیته امداد برای پرداخت تسهیلات و حتی کمک بلاعوض به مددجویان در صورت نیاز آنان خبر داد و افزود: همه مردم در مناطق زلزله‌زده از وام و کمک‌های بلاعوض برخوردار خواهند بود که علاوه بر آن اگر مددجویان به کمک‌های بیشتری نیاز داشته باشند در اختیار آنان قرار می‌گیرد. فتاح اظهار کرد: از زمان حادثه زلزله تاکنون نیز کمک‌هایی از درون سازمان کمیته امداد و همچنین کمک‌های مردمی به مددجویان ارائه شده است.
دولت هرچه سریع‌تر تسهیلات بلاعوض را در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهد‌
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در این نشست گفت: دولت هرچه سریع‌تر به وعده‌های خود درباره زلزله‌زدگان اعم از پرداخت تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه عمل کند. آیت‌الله مصطفی علما با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به ‌لحاظ بیکاری و دیگر گرفتاری‌ها استان آخر و نیازمند به حمایت و توجه ویژه است، گفت: زلزله‌زدگان نیز نیازمند توجه بیشتری از سوی دولت و نهادهای دیگر هستند تا هرچه سریع‌تر بتوانند وارد زندگی عادی خود شوند. نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: خدمت به فقرا و نیازمندان در رحمات و برکات الهی را می‌گشاید.
 


Page Generated in 0/0055 sec