printlogo


کد خبر: 187401تاریخ: 1396/10/26 00:00
اخبار

آغاز پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر از ۳۰ دی
به گفته عزت‌الله علیزاده، معاون اجرایی جشنواره ملی فیلم فجر، پیش‌فروش بلیت‌های سینماهای مردمی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر از شنبه ۳۰ دی‌ماه آغاز خواهد شد. به گزارش تسنیم، معاون اجرایی جشنواره ملی فیلم فجر با اعلام این خبر گفت: علاقه‌مندان به حضور در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر می‌توانند از ساعت 10 صبح شنبه 30 دی ماه با مراجعه به سایت
 Fajr.Cinematicket.org (با پشتیبانی سایت سینماتیکت) نسبت به پیش خرید بلیت‌های جشنواره در سانس‌ها و سینماهای مورد علاقه خود اقدام کنند. عزت‌الله علیزاده ادامه داد: پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره از ساعت 10 صبح روز شنبه 30 دی‌ماه آغاز می‌شود و در ساعت 24 دوشنبه دوم بهمن‌ماه به پایان خواهد رسید. وی افزود: بر اساس درخواست متقاضیان، ششم و هفتم بهمن‌ماه، بلیت‌های خریداری شده یا از طریق پیک یا به صورت حضوری تحویل خواهد شد. علیزاده با اشاره به پیش‌فروش بلیت برای سازمان‌ها و نهادها، گفت: نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای متقاضی می‌توانند در تاریخ چهارشنبه چهارم و پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه با ارائه نامه رسمی از نهاد یا سازمان متبوع خود با مراجعه حضوری به محل پیش‌فروش واقع در پردیس ملت، بلیت‌های مورد نظر خود را خریداری کنند. سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن‌ماه 1396 به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.


«بر مدار حرم» در کتابفروشی‌ها
زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم مرتضی کریمی‌شالی در کتاب «بر مدار حرم» توسط دفتر نشر معارف منتشر شد. به گزارش فارس، کتاب «بر مدار حرم» زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم مرتضی کریمی ‌شالی، ‌کاری از گروه تحقیقاتی احیا توسط دفتر نشر معارف منتشر شد. کتاب «بر مدار حرم» در 3 فصل به زندگی و خاطرات شهید مرتضی کریمی‌شالی می‌پردازد. در این کتاب خاطرات اعضای خانواده، دوستان، همرزمان و فرماندهان از زندگی و فعالیت‌های این شهید می‌آید و کتاب با وصیتنامه و تصاویر دوره‌های مختلف شهید به پایان می‌رسد. در بخشی از کتاب آمده است: «جاذبه مرتضی خیلی زیاد بود. از پیرمرد 80 ساله تا بچه کوچک، همه را جذب خودش می‌کرد. با همه رفیق بود. بعد از شهادتش کسانی آمدند به خانه ما و از کارهای مرتضی ‌گفتند که باورش برای‌مان سخت است. نمی‌شناختم‌شان. می‌گفتند شما نمی‌دانید مرتضی برای ما چه کار کرده. مرتضی بچه ما را از انحراف نجات داد. می‌گفتند مرتضی فقط مال شما نبود، مرتضی برای همه ما بوده. مرتضی روحیه انقلابی داشت، آدم محافظه‌کار و محتاطی نبود. کاری را که می‌گرفت، تا آخرش می‌رفت و انجام می‌داد. مرتضی شم مدیریتی خوبی داشت. تفکر انقلابی داشت. کاری را که به او می‌سپردیم، لنگ نمی‌گذاشت. نمی‌گفت من گیر نیرو هستم، یا گیر پول و ابزار هستم. می‌رفت و کار را با تمام توان انجام می‌داد.» کتاب «بر مدار حرم» زندگی شهید مدافع حرم مرتضی کریمی‌شالی‌ در 176 صفحه با قیمت 10 هزار تومان توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.
 

به دفتر، شعر ناب آتش بگیرد
الهی جان آب آتش بگیرد
که دریا زین عذاب آتش بگیرد
ندیدم جز شما پروانه‌ای را
که در آغوش آب آتش بگیرد
خرابم من، خرابم من، الهی
که این جان خراب آتش بگیرد
در این غم، گونه و رخساره بگذار
که با اشک مذاب آتش بگیرد
درون سینه، آرامم بسوزد
درون دیده، خواب آتش بگیرد
اگر پرسی ز کشتی بان و کشتی
زبانم در جواب آتش بگیرد
تو ‌ای خورشید، بر بالین دریا
نیا، چون آفتاب آتش بگیرد
ندارم چاره غیر از شعر و ترسم
به دفتر، شعر ناب آتش بگیرد
افشین علا


Page Generated in 0/0050 sec