printlogo


کد خبر: 187406تاریخ: 1396/10/26 00:00
معامله دو سر باخت آرسنال
دومینوی زمستانی

جاناتان ویلسون: پروژه جابه‌جایی الکسیس سانچز به منچستریونایتد در مراحل نهایی‌اش قرار دارد و تا چند روز دیگر باید منتظر نهایی شدن این قرارداد باشیم. الکسیس سانچز از بازی مقابل بورنموث امتناع کرده بود ‌تا پروسه رفتنش وارد فاز تازه‌ای شود. از طرف دیگر آرسن ونگر هم به کارمندهای باشگاه گفته الکسیس دیگر برای توپچی‌ها بازی نخواهد کرد. بازیکنی که در آستانه‌ 30 سالگی قرار دارد و دومینوی انتقالش احتمالا این‌گونه خواهد بود؛ الکسیس سانچز به یونایتد می‌رود، هنریک میخیتاریان به عنوان جزئی از این قرارداد به آرسنال خواهد رفت و توپچی‌ها برای پر کردن جای خالی ستاره شیلیایی، به پیر امریک اوبامیانگ نظر دارند.
 نخستین نتیجه بدون الکسیس سانچز برای آرسنالی‌ها یک فاجعه بود. تحقیر شدن در زمین بورنموث که بعد از 4 مسابقه،‌ بالاخره طعم برد را مقابل آرسنال چشید. بعد از این شکست ظاهرا مدیران باشگاه پروسه انتقال اوبامیانگ را جدی‌تر گرفته‌اند و ونگر حتی به گزینه جایگزین مهاجم دورتموند هم فکر کرده است؛ مالکوم، وینگر بوردو.
 مهاجم دورتموند از فهرست تیمش در دیدار برابر وولفسبورگ هم کنار گذاشته شده بود تا انتقالش به لندن جدی‌تر از قبل شود. 20 میلیون پوندی که آرسنال از انتقال سانچز به دست خواهد آورد، بخشی از هزینه اوبامیانگ را مهیا خواهد کرد و در صورت پیوستن به آرسنال دوباره با هنریک میخیتاریان همبازی خواهد بود. میخیتاریان قبل از اینکه به یونایتد بیاید هم یکی از گزینه‌های آرسنال به حساب می‌آمد، حالا با 30میلیون پوند در دسترس آرسن ونگر خواهد بود. زوج سابق دورتموند که درک بالایی از سبک بازی همدیگر دارند، قرار است جایگزین مسوت اوزیل – سانچز در لندن شوند. هر چند آرسنال 2 ستاره در کلاس‌ جهانی را از دست می‌دهد و 2 ستاره افت‌کرده را می‌خرد که از دوران اوج‌شان فاصله گرفته‌اند اما این کمترین هزینه سوء‌مدیریت در باشگاهی است که ستاره‌هایش به پایان قرارداد می‌رسند و اجازه دارند باشگاه را ترک کنند، ‌بدون اینکه هیچ مذاکراتی برای تمدید یا فروش با قیمت بالای آنها صورت گرفته باشد.
دومینوی نقل ‌و انتقالات آرسنال در چند روز آینده نزدیک 90 میلیون پوند برای آنها هزینه خواهد تراشید.‌ اوبامیانگ با 60 میلیون پوند در دسترس است و میخیتاریان هم با 30 میلیون پوند به لندن خواهد آمد. در عوض پولی که از انتقال سانچز نصیب آرسنال می‌شود، حدود 20 میلیون پوند خواهد بود. این یعنی توپچی‌ها70 میلیون پوند برای 2 بازیکن هزینه خواهند کرد و به جای اینکه تقویت شوند، با جدایی سانچز و اوزیل در تابستان، ضعیف‌تر هم خواهند شد. معامله شکست‌خورده آرسنال تنها به همین جا ختم نمی‌شود.
حتی به فرض انتقال اوبامیانگ - چون باشگاه در انتقال لمار در تابستان با این مبلغ به بن‌بست خورد - آنها هنوز با بحران آرسن ونگر و تصمیم‌های عجیبش - مانند تعویض‌هایش در دیدار با بورنموث- رو‌به‌رو هستند. سرمربی‌ای که ثابت کرده هیچ‌وقت با ستاره‌های تیمش رابطه خوبی برقرار نمی‌کند و مدت‌هاست راه‌ورسم قهرمانی را فراموش کرده است.


Page Generated in 0/0060 sec