printlogo


کد خبر: 187436تاریخ: 1396/10/27 00:00
چهارگوشه

بسته شدن اینجرلیک به روی آمریکا؟
ادامه دخالت‌های آمریکا در مرزهای جنوبی ترکیه می‌تواند به محروم شدن پنتاگون از بزرگ‌ترین پایگاه نظامی مورد استفاده‌اش در آناتولی منجر شود. به گزارش تسنیم، رئیس حزب «وطن» ترکیه بر ضرورت بسته شدن پایگاه اینجرلیک به روی جنگنده‌های آمریکایی تأکید کرد. «دوغو پرینچک» که در یک سخنرانی در ستاد مرکزی حزب وطن اعلام کرد تقابل ترکیه با آمریکا به حساس‌ترین مرحله خود رسیده و اگر تاکنون نبرد بین این دو نیابتی بوده، از این پس می‌رود که به یک نبرد مستقیم تبدیل شود. آمریکا اعلام کرده قصد دارد در امتداد مرزهای ترکیه و عراق، 30 هزار عنصر «وای‌پی‌جی» (یگان خلق کرد وابسته به نیروهای پ‌ک‌ک) را به عنوان مرزبان مستقر کند که این علاوه بر پایگا‌ه‌ها، فرودگاه‌ها و جنگنده‌های آمریکایی مستقر در شمال سوریه است. در واکنش به این موضوع، پرینچک «عملیات عفرین» را بر ضد فعالیت‌های تروریستی آمریکا در غرب آسیا و در چارچوب جنگی میهنی با همراهی ملت و دولت ترکیه خواند. رئیس حزب وطن ترکیه گفت در چنین شرایطی دیگر نباید به خواسته‌های آمریکا پاسخ داد و پایگاه اینجرلیک باید به سرعت به روی هواپیماهای نظامی آمریکا بسته شود.

گرسنگی در یمن  ابزار چانه‌زنی سعودی
 تلویزیون سی‌ان‌ان آمریکا سه‌شنبه جزئیات جدیدی از گزارشی که سازمان ملل درباره یمن تقدیم شورای امنیت کرده منتشر کرده است. براین اساس، گزارش سازمان ملل از ائتلاف متجاوز سعودی بابت عدم انجام اقدامات کافی جهت جلوگیری از تلفات انسانی در جنگ یمن انتقاد کرده است. در بخشی از این گزارش ضمن انتقاد از اقدام عربستان سعودی در جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم یمن آمده، ائتلاف از «تهدید به گرسنگی به‌عنوان ابزار چانه‌زنی و ابزار جنگی استفاده می‌کند».

هشدار اف‌بی‌آی به داماد ترامپ درباره یک زن
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال آمریکا گزارش داد، مقام‌های اف‌بی‌آی اوایل ۲۰۱۷ به جرد کوشنر، داماد ترامپ هشدار داده بودند که یک تاجر زن چینی – آمریکایی به نام وندی دنگ مرداک (همسر سابق روبرت مرداک) ممکن است از دوستی آنها در راستای پیشبرد منافع دولت چین بویژه یک پروژه ساخت‌وساز با حمایت مالی چین در واشنگتن  سوء‌استفاده کند. این مناقصه مربوط به پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری احداث باغ چینی در واشنگتن در فاصله‌ای نزدیک به کاخ سفید بوده است. مقام‌های اطلاعاتی این پروژه را یک خطر امنیت ملی اعلام کرده‌اند زیرا در جریان آن یک برج ۲۱ متری با اشراف به مناطق اطراف ساخته می‌شد که می‌توانست برای جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد.

خط آهن اسرائیل به عربستان وصل می‌شود
رژیم صهیونیستی 15 میلیون شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) از بودجه سال 2019 را برای اجرای پروژه کشیدن خط راه‌آهن از شهر بیسان به گذرگاه شیخ حسین اختصاص داده است تا انتقال مسافران و بار به جای کامیون از طریق قطار صورت گیرد. به نوشته یدیعوت آحارونوت، صاحب این پروژه می‌خواهد بنادر اسرائیل را به کشورهای دیگر منطقه مثل عراق، عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس در آینده وصل کند. در این‌باره وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی گفت: وصل کردن عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و اردن به بندر حیفا و دریای مدیترانه، اقتصاد اسرائیل را تقویت خواهد کرد.

15 سال حبس در انتظار فعال بحرینی
دادگاه بحرین برای دومین بار جلسه محاکمه نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را به ۲۱ فوریه موکول کرد. وی به انتشار توئیت‌هایی علیه ائتلاف عربی در یمن متهم شده است. خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد که وی با حکم ۱۵ سال حبس مواجه خواهد شد. اتهامات وارده به نبیل رجب مربوط به مصاحبه‌هایی است که وی سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ انجام داده و طی آن تأکید کرده بود که نیروهای امنیتی بحرین زندانیان سیاسی را شکنجه می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0051 sec