printlogo


کد خبر: 187446تاریخ: 1396/10/27 00:00
اخبار

رقابت «رگ خواب» با ۵ فیلم در لبنان
فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت‌الله به بخش رقابتی جشنواره فیلم «جونیه» در کشور لبنان راه یافت. به‌گزارش ایسنا، جشنواره بین‌المللی فیلم «جونیه» که از ۱۷ تا ۲۲ ژانویه (۲۷ دی تا ۲ بهمن) در کشور لبنان برگزار می‌شود، در بخش رقابتی علاوه بر فیلم «رگ خواب» ساخته حمید نعمت‌الله میزبان نمایش فیلم‌های «خانواده دینوتی» به کارگردانی «آلن میناس» (برزیل)، «مرا نبوس» ساخته «احمد عامر» (مصر)، «تولد مبارک» به کارگردانی «کریستوس جورجیو» (یونان)، «علی، بز و ابراهیم» به کارگردانی «شریف البندری» (مصر) و «گل حلب» ساخته «ریدا بهی» (تونس) خواهد بود. لیلا حاتمی و کورش تهامی 2 بازیگر اصلی فیلم سینمایی «رگ خواب» به نویسندگی و کارگردانی حمید نعمت‌الله هستند.


انتشار «گاهشمار زندگی و مبارزات امام خمینی(ره)»
2 مجلد از مجموعه 3 جلدی «گاهشمار زندگی و مبارزات امام خمینی(ره)» روانه بازار کتاب شد. به گزارش مهر، 2 مجلد از مجموعه سه جلدی «گاهشمار زندگی و مبارزات امام خمینی(ره)» از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد. جلد نخست از ولادت تا پیروزی انقلاب اسلامی، جلد دوم از پیروزی انقلاب تا شروع دفاع‌مقدس و جلد سوم از آغاز دفاع‌مقدس تا رحلت حضرت امام(ره) را در برمی‌گیرد. در بخشی از پیشگفتار این مجموعه آمده است: «انتظار ترسیم جوانب زندگی امام خمینی(ره) در این اثر همانند ریختن دریای بی‌انتها در کوزه‌ای است اما باید نوشت تا زمینه لازم برای معرفی و بازشناسی افکار و اندیشه‌های امام‌خمینی برای نسل معاصر و نسل‌های آینده فراهم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. شناخت نهضتی که امام‌خمینی(ره) در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آن را شروع کرد و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رساند و از آن پس به برپایی حکومت اسلامی پرداخت، از نخستین مراحل شکل‌گیری حکومت گرفته تا استمرار و تمرکز نظام جمهوری اسلامی، تنها زمانی ممکن است که بتوان جنبه‌های مختلف شخصیت بنیانگذار آن را در ابعاد گوناگون علمی، اخلاقی، عرفانی، سیاسی و مبارزاتی بدرستی شناخت».


رابرت دنیرو باز هم ترامپ را کوبید
رابرت دنیرو، بازیگر سرشناس در یک برنامه رسمی اهدای جوایز سینمایی با شدیدترین الفاظ دونالد ترامپ را کوبید و صفاتی جدید به وی داد. به گزارش مهر به نقل از هافینگتون پست، در مراسم معرفی برندگان جوایز هیات ملی نقد آمریکا که بتازگی برگزار شد، رابرت دنیرو، دونالد ترامپ را با نثار کردن صفاتی بی‌پرده بمباران کرد. بازیگری که ۲ جایزه اسکار در کارنامه دارد ترامپ را یک «دیوانه» و «نوزاد» نامید و در حالی که از مریل استریپ دعوت می‌کرد روی صحنه بیاید و جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کند، از فرصت کوتاهی که برای ادای سخنانش داشت استفاده کرد و ترامپ و جمهوری‌خواهان را زیر سوال برد. بعد از همه این حرف‌ها دنیرو افزود برای ترامپ که از توهین‌ها لذت می‌برد، یک لقب جدید در نظر گرفته است. این بازیگر سرشناس گفت: دولت امروز ما، با پشتیبانی از رئیس‌جمهور نوزادمان- من او را فرمانده ابله می‌خوانم- رسانه‌ها را مورد حمله قرار داده و از طریق حملات و دروغ‌هایی خارق‌العاده سعی می‌کند از اعتبار آنها کم کند و آنها را به سخره بگیرد. در این جوایز حمایت کاملی از فیلم «پست» به عمل آمد که نشان‌دهنده تلاش روزنامه واشنگتن‌پست در افشا و رسوا کردن دولت نیکسون در پرونده‌های پنتاگون بود. دنیرو درباره این فیلم گفت: این فیلم به ما شمه‌ای از رئیس‌جمهور نیکسون را به عنوان یک فرد فریبکار، خودشیفته، بی‌مقدار، کینه‌جو، کریه و یک دیوانه لعنتی نشان می‌دهد. وی در مقایسه با دوره ترامپ افزود: «آه روزهای خوب قدیمی!» وقتی مریل استریپ که خود از منتقدان سرسخت ترامپ بوده است برای دریافت جایزه‌اش روی صحنه آمد، صمیمانه از سخنان دنیرو قدردانی و با وی همدردی کرد. دنیرو بارها ترامپ را به باد نقد گرفته است. او در ماه آگوست گفت: «اگر او باهوش بود که خیلی خطرناک‌تر هم می‌شد اما او همین حالا هم خطرناک است!»


Page Generated in 0/0060 sec