printlogo


کد خبر: 187469تاریخ: 1396/10/27 00:00
اخبار

معاون اجرایی ستاد عتبات دانشگاهیان اعلام کرد
اعزام دانشگاهیان به عتبات از اول بهمن
معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز اعزام‌‌های جدید دانشگاهیان به عتبات عالیات از اول بهمن‌ماه خبر داد. به گزارش میزان، محمد زارع گفت: هجدهمین دوره اعزام زائران دانشگاهی به عتبات از روز یکشنبه اول بهمن‌ماه امسال انجام می‌شود. وی گفت: در این دوره از اعزام‌ها که تا اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت، ۱۷ هزار نفر از دانشگاهیان کشورمان در کاروان‌‌های مختلف از سراسر کشور به عتبات عالیات اعزام خواهند شد. معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: از چندی قبل، پروازهای نجف به دلیل افزایش نرخ‌‌گذاری برای شرکت‌‌های هواپیمایی لغو شد و همه پروازهای عتبات به مقصد فرودگاه بغداد انجام خواهد شد و دانشگاهیانی که به صورت هوایی اعزام شوند، رفت و برگشت‌شان از این فرودگاه خواهد بود. زارع همچنین درباره تعداد روزهای سفر در این دوره از اعزام‌‌های عتبات نیز گفت: سفرهای زمینی این دوره حدود ۹ روز و سفرهای هوایی ۷ روزه است و همچنان به‌دنبال افزایش روزهای حضور زائران در کاظمین هستیم. وی افزود: اولین کاروان هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان، روز یکشنبه اول بهمن‌ماه از استان‌‌های قزوین و خراسان‌جنوبی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.


افزایش اعتبار بیمه زنان خانه‌دار
 مدیرعامل صندوق بیمه‌های اجتماعی روستاییان و عشایر از اختصاص ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بیمه زنان خانه‌دار در سال ۹۷ خبر داد. محمدرضا رستمی درباره بیمه زنان خانه‌دار به مهر گفت: بیمه زنان خانه‌دار چندین سال قبل توسط سازمان بیمه تامین اجتماعی انجام می‌شد اما مدتی قبل این تعهد بر عهده صندوق روستاییان و عشایر گذاشته شد و بر همین اساس ما در صندوق روستاییان و عشایر بر اساس اعتباری که هر سال اختصاص داده می‌شود، تعدادی از زنان را تحت پوشش قرار می‌دهیم. وی گفت: سال گذشته ۸ میلیارد تومان برای بیمه زنان خانه‌دار اختصاص داده شد که تاکنون توانسته‌ایم ۱۴ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهیم. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر درباره اعتبار سال ۹۷ نیز اظهار داشت: در سال آینده ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بیمه این افراد پیش‌بینی شده است که بر همین اساس نیز جمعیت تحت پوششی زنان خانه‌دار افزایش پیدا می‌کند. رستمی تاکید کرد: احتمالاً ۴۰ درصد به تعداد زنان خانه‌دار اضافه می‌شود. به گفته وی، تعدادی نیز پشت نوبت خدمات بیمه‌ای هستند که در صورت افزایش اعتبارات، آنها را نیز پوشش خواهیم داد.


ضعیف شدن معده با خوردن «نان داغ»
یک کارشناس طب سنتی با اشاره به اینکه «نان داغ» برای گوارش مضر است و معده را تضعیف می‌کند، گفت: نان فطیر و بدون مایه خمیر، دیرهضم است و بلغم را در بدن زیاد می‌کند و باعث انسداد گوارشی و نفخ می‌شود. سیدجواد علوی درباره خواص جو و بهترین نان از منظر طب ایرانی به تسنیم گفت: خواص جو کمتر از گندم است؛ جو کهنه که یک سال از برداشت آن گذشته باشد، بسیار بد است، جو به خاطر طبع سردی که دارد، نفخ بیشتری تولید می‌کند. اگر جو را نیم‌کوب کنند و با آب بپزند خشکی آن از بین می‌رود و این به دلیل رطوبتی است که از آب به دست می‌آورد. این کارشناس طب سنتی افزود: خوردن نان جو موجب لاغری بدن می‌شود بویژه در ورزشکاران و کسانی که کارهای سنگین انجام می‌دهند. علوی درباره نان سفید خاطرنشان کرد: نان سفید نانی است که سبوس آن را به طور کامل گرفته باشند؛ نان سوخاری از انواع نان سفید است، بهتر است نان سفید را از برنامه غذایی خود حذف و به جای آن از نان سبوس‌دار استفاده کنیم. وی عنوان کرد: بهترین نان‌ (از نظر نوع پخت) نانی است که در تنور سفالی پخته شده باشد. خمیر نان سنگک اندکی فطیر و رقیق است و مناسب مزاج ورزشکاران و افرادی است که کارهای سنگین انجام می‌دهند. این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: «نان داغ» برای گوارش مضر است و معده را تضعیف می‌کند و رطوبت‌های خوب معده را از بین می‌برد. نان فطیر و بدون مایه خمیر، دیر‌هضم است و بلغم را در بدن زیاد می‌کند و باعث انسداد گوارشی و نفخ می‌شود.


Page Generated in 0/0067 sec