printlogo


کد خبر: 187476تاریخ: 1396/10/27 00:00
اخبار

مجلس: ۱۰۰ مسؤول کشور دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت هستند
عضو هیأت تحقیق و تفحص از مسؤولان دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت از تدوین گزارش تحقیق و تفحص هیأت متبوع خود خبر داد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با تسنیم، از آماده شدن گزارش این هیأت خبر داد و گفت: این گزارش روز گذشته تقدیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شد. وی با بیان اینکه به دنبال افزایش تهدیدها و بحث نفوذ ضرورت داشت درباره موضوع افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مدیران ارشد کشور تحقیق و تفحصی انجام شود، گفت: سال گذشته این تحقیق و تفحص در مجلس تصویب شد و گزارشی تدوین و به مجلس ارائه شد. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اعلام اینکه گزارش تدوین‌شده 33 صفحه و دارای 40 صفحه ضمایم و مستندات است، افزود: یک لیست 100 نفره اعم از افرادی که دارای گرین‌کارت و و دوتابعیتی هستند در جریان تحقیق و تفحص به دست آمده که در گزارش اسامی آنها عنوان شده است. حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه از نظر خلأهای قانونی نیز هیأت به نتایجی دست یافت، اظهار داشت: به این نتیجه رسیدیم که در وزارت امور خارجه هیچ نظارتی برای شناسایی افراد دوتابعیتی و اطلاعاتی درباره ورود و خروج افراد در وزارتخانه وجود ندارد. وی با تأکید براینکه در سفرهای خارجی مسؤولان نیز وزارت امور خارجه گاه بی‌اطلاع است، گفت: وزارت کشور نیز در شناسایی افراد دوتابعیتی موفق نبوده و آنطور که باید و شاید به وظایفش عمل نکرده است البته فقدان یک بانک جامع اطلاعاتی را نیز در روند تحقیق و تفحص شاهد بودیم.

تلاش دشمن در مذاکره برای تقابل است نه تعامل
جانشین فرمانده کل سپاه می‌گوید: تلاش دشمن در مذاکره برای تقابل است نه تعامل و دشمن به دنبال سیطره می‌گردد نه اینکه مذاکرات به تعادل برسد. به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در جمع مسؤولان و مدیران طرح و برنامه نیروهای مسلح تاکید کرد: هر چند دشمنان ایران اسلامی، بزرگ به نظر می‌رسند اما آنها به همان اندازه آسیب‌پذیرند و اگر ما بدانیم در مرکز توجه آنها هستیم و بر اساس این تفکر قدرت‌‌سازی کنیم و به موازنه قدرت برسیم، در مقابل آنها موفق خواهیم بود. جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما با تهدیداتی مواجهیم که در حال تبدیل شدن به جنگ است، تصریح کرد: در این فضا بازدارندگی باید مهم‌‌‌‌‌ترین عنصر برنامه‌‌های ما باشد. سردار سلامی گفت: تلاش دشمن در مذاکره برای تقابل است نه تعامل و دشمن به دنبال سیطره می‌گردد نه اینکه مذاکرات به تعادل برسد. وی تاکید کرد: هر سناریوی دشمن می‌تواند به یک نبرد مستقیم تبدیل شود و اینکه بعضی فکر می‌کنند با انعطاف در مقابل دشمنان از جنگ دور می‌شویم، تفکری اشتباه است، چرا که هم‌اکنون به صورت عینی به این نتیجه رسیده‌‌‌‌‌ایم که دشمنان ما و استکبار جهانی به دنبال عکس این قضیه می‌گردند. جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: باید بدانیم دشمن در مقابل انعطاف، سرسخت است و در مقابل سرسختی ما انعطاف نشان خواهد داد.

گفت‌وگوی بلژیک با ایران  درباره موشک‌های بالستیک
وزیر خارجه بلژیک می‌گوید کشورش با ایران درباره موضوع موشک‌های بالستیک و جنگ‎های منطقه گفت‎وگو خواهد کرد.وزیر خارجه عربستان در نشست خبری مشترک با همتای بلژیکی خود در بروکسل بار دیگر مدعی شد ایران برای هدف قرار دادن عربستان، به انصارالله یمن موشک می‏‎دهد. به گزارش فارس، وزیر خارجه بلژیک اعلام کرد: «امیدواریم دولت سوریه تمایل واقعی خود درباره مذاکرات را نشان دهد». وی گفت: توافق هسته‌ای با ایران همچنان بهترین و اجرای آن مهم است. وزیر خارجه بلژیک تاکید کرد: با ایران درباره موضوع موشک‌های بالستیک و جنگ‎های منطقه گفت‎وگو خواهیم کرد.
وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با اتخاذ مواضع همسو با دولت آمریکا اعلام کرد: توافق هسته‎ای نیاز به اصلاح دارد تا ایران نتواند به غنی‌سازی اورانیوم دست یابد. عادل الجبیر اعلام کرد: «ایران بزرگ‌ترین منبع خطر و تهدید در منطقه به دلیل نقش آن در لبنان، یمن و سوریه است». الجبیر مدعی شد: ایران «حوثی‎ها» را به موشک تجهیز می‌کند تا با آن عربستان را هدف قرار دهند. وی بدون اشاره به تجاوزات و جنایات و کشتار 3 ساله کشورش علیه یمن اعلام کرد: عربستان بیش از یک میلیون پناهنده یمنی دارد. اجازه نخواهیم داد یمن به دست ایران و حزب‌الله بیفتد.
 


Page Generated in 0/0143 sec