printlogo


کد خبر: 187477تاریخ: 1396/10/27 00:00
اخبار

ایران سردمدار نجات مردم منطقه از یوغ استکبار است
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی در جهت نجات مردم از یوغ استکبار از همه فرصت‌های خود به‌نحو احسن استفاده کرد. سرلشکر محمد باقری در گردهمایی مسؤولان جامعه طرح و برنامه و بودجه نیروهای مسلح با ابراز اینکه جمهوری اسلامی ایران ضمن حفظ امنیت و اقتدار خود در منطقه حیاتی جنوب غرب آسیا به‌عنوان مهم‌ترین منبع تأمین انرژی بخوبی نقش ایفا می‌کند، افزود: استکبار جهانی تهدیدهای فراوانی را برای کشور ما به‌وجود آورده که این تهدیدها برای ما به فرصت بدل شده است. وی گفت: ایران در عرصه نیروهای مسلح توانسته است با برنامه‌ریزی دقیق نیروهای خود را به‌سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب هدایت کند و در این زمینه به کشوری منحصربه‌فرد تبدیل شود. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران سردمدار نجات مردم منطقه از یوغ استکبار است که باید در این باره نیز از همه فرصت‌ها به‌نحو احسن استفاده کرد.

شبیه‌سازی سناریوهای فنی  برای تغییر احتمالی برجام
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در بحث فنی، نه‌تنها الان بلکه از قبل به‌خاطر بی‌اعتمادی ما به طرف مقابل، همواره سناریو‌هایی که با استفاده از آنها بتوانیم شرایط را تغییر دهیم، پیش‌بینی کرده‌ایم. بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با میزان، گفت: در بحث نظارتی و همکاری سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ۳ دسته «پادمانی»، «پروتکل» و «مواردی که در برجام پیش‌بینی شده» تعریف می‌شود که ما به خاطر ادامه کار برجام عملا این ۳ مورد را انجام می‌دهیم.  وی افزود: در بحث فنی، نه‌تنها الان بلکه از قبل به‌خاطر بی‌اعتمادی ما به طرف مقابل، همواره سناریو‌هایی که با استفاده از آنها بتوانیم شرایط را تغییر دهیم، پیش‌بینی کرده‌ایم و در نظر داشته‌ایم که اگر آنها خلف وعده کرده و به تعهدات‌شان عمل نکردند، ما بتوانیم کار‌هایی را که لازم است، انجام دهیم. ما در مباحث مربوط به سطح، وسعت، میزان و درصد غنی‌سازی، سناریو‌هایی را پیش‌بینی و بار‌ها و بار‌ها آنها را مرور و حتی شبیه‌سازی کرده‌ایم. سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه  در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه «آیا در مدت 4 ماه ضرب‌الاجل ترامپ، قرار است فعالیت‌های فنی ایران به سیاق سابق پیش برود یا خیر؟» گفت: فعلا اتفاق خاصی از دید ما نیفتاده است. مهم‌ترین بحث این بود که «وِیورها» امضا شود که شد. آمریکایی‌ها شیطنت‌هایی کردند و تحریم‌های جدیدی انجام دادند که البته خودشان می‌گویند از جنس تحریم‌های هسته‌ای نیست. البته از نگاه ما این شیطنت آمریکایی‌ها مخالف بند‌های ۲۶، ۲۸ و ۲۹ برجام است. به موجب این بندها، طرف مقابل نباید اقداماتی انجام دهد که اگر از یک طرف، تحریم‌ها برداشته شد، از طرف دیگر آنها را اضافه کند.

تشکیل هیأت مؤسس 10 نفره جبهه مردمی در استان‌ها
تشکیل هیأت مؤسس استان‌ها به‌منظور برگزاری مجمع شهرستانی و استانی و همچنین سازوکار برگزاری مجمع ملی در ابتدای سال 97 در دستور کار شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب قرار گرفت. به گزارش فارس،‌ در ادامه فعالیت‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تشکیل هیأت مؤسس استان‌ها به‌منظور برگزاری مجمع شهرستانی و استانی و همچنین سازوکار برگزاری مجمع ملی در ابتدای سال 97 در دستور کار شورای مرکزی جبهه مردمی قرار گرفت.  بر اساس این خبر، قرار است تا پایان امسال مجامع استانی و شهرستانی جبهه مردمی تشکیل و پس‌ از آن نیز اوایل سال 97 مجمع ملی جبهه مردمی در تهران برگزار شود، بنابراین تا پیش از مجمع ملی باید مجامع شهرستانی و استانی جبهه مردمی مشخص شود تا از سراسر کشور افراد منتخب جبهه مردمی در مجمع ملی شرکت کنند. برای انتخاب هیأت مؤسس جبهه مردمی در استان‌ها، اعضای شورای مرکزی در استان‌های مختلف حضور یافته‌ و با مشورت و بررسی، افرادی را که قبلاً عضو شورای مرکزی استان‌ها بوده‌اند ارزیابی کرده و از بین آن 30 نفر، 10 نفر را در هر استان انتخاب کردند که وظیفه آنها تشکیل مجمع شهرستانی و استانی است. همچنین ترکیب این شوراهای استانی 40 درصد از جوانان و 30 درصد از خانم‌ها به‌صورت حداقل است و تاکنون این 10 نفر در بیش از نیمی از استان‌ها مشخص‌شده‌اند و جلسات مشترک با رابطان شهرستانی جبهه همچنان برقرار است.


Page Generated in 0/0071 sec