printlogo


کد خبر: 187494تاریخ: 1396/10/28 00:00
لشکرکشی ایران در آسیا با ۱۰ لژیونر
هندبال امیدوار به کسب سکو

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در حالی در کره‌جنوبی  آغاز می‌شود که تیم ایران با داشتن ۱۰ لژیونر امیدوار به کسب سکوی آسیا و جواز رقابت‌های جهانی است. هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا از پنجشنبه ۲۸ دی‌ماه در سوآن کره‌جنوبی  آغاز می‌شود. تیم ایران در این دوره در گروه اول با تیم‌های ازبکستان و ژاپن هم‌گروه است و در نخستین دیدار خود روز جمعه ۲۹ دی‌ماه به مصاف تیم ازبکستان خواهد رفت. کره‌جنوبی با داشتن ۹ مدال طلا و 3 نقره برترین تیم آسیا در این رقابت‌هاست. کویت که چند سالی است از حضور در میادین بین‌المللی منع شده و ورزش کشورش تعلیق است با ۴ طلا، 2 نقره و ۴ برنز در رده بعدی است. کویتی‌ها در سال‌های حضورشان در این دیدارها بارها متهم به تبانی و حق‌خوری از تیم‌ها با کمک داوران شده بودند. کنفدراسیون هندبال آسیا بارها از سوی تیم‌های عضوش متهم به حق‌خوری و ناداوری در رقابت‌ها شده است. علیرضا رحیمی، رئیس فدراسیون هندبال ایران معتقد است چند سالی است که این ناداوری‌ها دیده نمی‌شود. ژاپن با 2 طلا، ۵ نقره و ۴ برنز دیگر تیم برتر قاره است. ایران با یک برنز هشتمین تیم قاره آسیا از نظر کیفیت و کمیت مدال است. این دومین بار است که کره‌ای‌ها میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در رشته هندبال هستند. چشم‌بادامی‌های آسیای شرقی به عنوان برترین تیم‌ قاره امیدوارند این بار نیز بتوانند در خانه کاپ قهرمانی را تصاحب کنند. در بین اسامی ملی‌پوشان منتخب بوروت ماجک (مربی ایران) نیمی از نفرات سابقه حضور در تیم‌های اروپایی را در کارنامه خود دارند و هم‌اکنون لژیونر هستند. به گفته علیرضا رحیمی، رئیس فدراسیون هندبال، این تیم با ترکیب برترین لژیونرهای حاضر در اروپا بهترین تیم تاریخ هندبال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیاست. هرچند بازی‌ها گروهی است اما هندبال ایران امیدوار است با حضور بازیکنان مطرح خود از سد ژاپن سومین تیم قاره عبور کرده و با شکست ازبکستان به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله دوم رقابت‌ها بشود تا با حضور در 8 تیم و بعد از آن 4 تیم برتر شانس ایستادن دوباره روی سکوی آسیا را به‌دست آورد.
«بوروت ماجک» مرد ۵۵ ساله اسلوونیایی برای سومین بار هدایت تیم هندبال ایران را بر عهده گرفته است. ماجک کمتر از یک ماه بر تمرینات تیم نظارت کرد، البته گفته می‌شود وی با شناخت قبلی و بررسی بازیکنان لژیونر و دیدن فیلم بازی‌ها نفرات منتخب خود را به اردو دعوت کرده و با برگزاری اردو در اسلوونی و قطر و انجام چند بازی تدارکاتی در نهایت اسامی ۱۸ بازیکن را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیای سال ۲۰۱۸ نهایی کرده است.
علیرضا حبیبی به عنوان مربی یار همیشگی «ماجک» بوده است. وی قبلا نیز در کادر فنی تیم‌ملی بوده و قبل از ماجک عنوان سرمربی تیم‌ملی را داشت. وی مدرس فدراسیون جهانی است و تیمش در سال‌های قبل قهرمان لیگ برتر بوده است. اما شهداد مرتجی به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها دیگر یار ماجک در آسیاست. وی نیز در دوره‌های قبل همیشه در کنار این مربی هدایت دروازه‌بان‌های تیم‌ملی را برعهده داشته است.


Page Generated in 0/0057 sec