printlogo


کد خبر: 187497تاریخ: 1396/10/28 00:00
جانشین‌های احتمالی زیزو در مادرید

خسرو فاضل: زین‌الدین زیدان که در دوران حضور خود در مادرید 8 جام به برنابئو آورده، به خاطر نتایج این فصل تحت فشار زیادی قرار دارد. سایت گل به مردانی نگاه انداخته که ممکن است در تابستان جای زیزو را پر کنند.
یوآخیم لوو: رئال یکی از قدیمی‌ترین تحسین‌کنندگان لو بوده و یوگی در فصول گذشته، چند بار به نیمکت کهکشانی‌ها نزدیک شده است. تعهد او به تیم‌ملی موجب فروکش کردن امیدها برای دیدن او در مادرید شده است و البته قرارداد او با مانشافت تا سال 2020 معتبر است اما حضور 12 ساله در تیم‌ملی آلمان و دفاع موفق از قهرمانی جام‌جهانی در روسیه، شاید لو را به خداحافظی از آلمان ترغیب کند. آلمان او در 11 بازی رسمی سال 2017 در 10 بازی به پیروزی رسید و 39 گل به ثمر رساند. شاید تابستان 2018 همه چیز را درباره آینده لو مشخص کند.
آنتونیو کونته: سرمربی 48 ساله اهل لچه تا سال 2019 با آبی‌های لندن قرارداد دارد اما همین هفته با اعلام اینکه «همه چیز ممکن است» به شایعات دامن زد. چلسی این فصل همانند فصل قبل مقتدر نبوده و در 4 بازی آخر خود موفق به کسب پیروزی نشده است. آبی‌ها در 3 بازی گذشته خود حتی در باز کردن دروازه حریفان نیز ناکام بوده‌اند تا احتمال ترک استمفوردبریج در تابستان توسط او روز به روز بیشتر شود. فتح 3 سری آ متوالی، عملکرد چشمنواز ایتالیا در یورو 2016 و کسب لیگ برتر در همان فصل اول، اعتبار زیادی برای کونته در دنیای مربیگری به همراه آورده و می‌تواند گزینه‌ای جدی برای رئال در تابستان باشد.
مائوریسیو پوچتینو: از زمان آغاز مربیگری پوچتینو در اسپانیول، فلورنتینو پرس شیفته سبک او بوده و عملکرد درخشان مرد 45 ساله در اسپرز از چشمان قهرمان 12 دوره اروپا دور نمانده است. هر زمان که زیدان از رئال برود، چه این تابستان و چه هر زمان دیگری، پوچتینو قطعا یکی از گزینه‌های پرس خواهد بود. شاید تنها نگرانی هواداران درباره پوچتینو این باشد که او در دوران مربیگری خود در اسپانیول، ساوتهمپتون و تاتنهام هرگز موفق به کسب جام نشده است.
اونای امری: تقابل رئال‌مادرید و پاری‌سن‌ژرمن در مرحله یک‌هشتم نهایی تاثیری غیرقابل انکار بر آینده اونای امری و زیدان خواهد داشت. تخصص امری در مسابقات اروپایی اصلی‌ترین دلیل به کارگیری او در پاریس بود اما عملکرد نه چندان مطلوب تیم او در اروپا ممکن است به قیمت از دست رفتن شغل او در تابستان تمام شود. مربی 46 ساله اهل باسک پیش از آمدن زیدان به برنابئو در سال 2016 نیز به مادرید نزدیک شده بود و شاید 2018، زمان آمدن او به مادرید باشد. کسب 3 قهرمانی متوالی در لیگ اروپا به همراه سویا، امری را به یک مربی قابل احترام در سطح اسپانیا تبدیل کرده است.
مارسلینو گارسیا تورال: یکی دیگر از مربیان جذاب اسپانیایی، مارسلینوی 52 ساله است که انقلابش در والنسیا همه را به تحسین واداشته است. بعد از 3 سال حضور در ویارئال و یک سال غیبت، او این فصل به والنسیا آمد. تیمی که در 2 فصل اخیر، لالیگا را در رتبه نازل دوازدهم به پایان برده بود، حالا با 8 امتیاز بیشتر نسبت به رئال در جایگاه سوم جدول ایستاده و مارسلینو موفق شده غرور از دست رفته خفاش‌ها را بازگرداند. یکی از نکاتی که در مربیگری مارسلینو قابل توجه است، توانایی او در گرفتن بهترین عملکرد از بازیکنان خود است. توانایی‌ای که می‌تواند او را به رئال نزدیک‌تر هم کند. چیزی که واضح است بعد از کسب 5 جام در سال 2017، بازیکنان رئال نیاز به انگیزه‌ای مجدد برای رقابت در اسپانیا و اروپا دارند.
لئوناردو ژاردیم: تئوریسین 43 ساله پرتغالی یکی از جذاب‌ترین مربیان اروپاست. نکته جالب درباره ژاردیم آن است که او نیز همانند رونالدو، اهل جزیره «مادیرا» است. با کسب قهرمانی لیگ یک و رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان، ژاردیم همه توجهات را معطوف به خود کرد اما با رفتن بسیاری از ستارگان در تابستان از جمله امباپه، نتایج موناکو در این فصل افت چشمگیری داشته است.
با توجه به 11 امتیاز اختلاف نسبت به پی‌اس‌جی در صدر و همچنین حذف مفتضحانه از مرحله گروهی لیگ قهرمانان، به نظر پیشنهاد یک چالش جدید می‌تواند ژاردیم را بعد از 4 سال از موناکو جدا کند.
آرسن ونگر: در دوران اوج ونگر در لندن که همزمان با تعویض متعدد مربیان در مادرید بود، پروفسور بارها به رئال‌مادرید نزدیک شد اما همیشه ترجیح داد به آرسنال وفادار بماند. حالا با گذشت بیش از یک دهه، ونگر بیش از همیشه اعتبار خود نزد هواداران توپچی را از دست رفته می‌بیند. نتایج ضعیف، تعویض‌های عجیب و غریب در جریان بازی و احتمال خروج ستارگان تیم در ژانویه یا تابستان همگی نشان می‌دهد شاید این فصل، آخرین فصل مرد فرانسوی در شمال لندن باشد. اگر زیدان در تابستان رئال را ترک کند و گزینه دیگری در بازار موجود نباشد، شاید بتوان ونگر را در مادرید دید؛ اتفاقی که قطعا مورد استقبال هواداران نخواهد بود.
 


Page Generated in 0/0080 sec