printlogo


کد خبر: 187507تاریخ: 1396/10/28 00:00
آوای شهر

سخنگوی سابق شورای شهر تهران:
ادعاهای « نجفی» صحت ندارد
سخنگوی سابق شورای شهر تهران اظهار داشت: حرف‌هایی که شهردار تهران درباره مدیریت شهری در گذشته بیان کرده است، صحت ندارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. رضا تقی‌پور با اشاره به گزارش شهردار تهران تحت عنوان سند تحویل و تحول شهرداری تهران، به تسنیم گفت: این گزارش که طی هفته جاری ارائه شد غیرمنصفانه و با غرض تهیه شده بود. وی تصریح کرد: به‌رغم اینکه مدیریت شهری تلاش می‌کند اطلاعات غلطی به شهروندان بدهد اما آقایان بدانند سطح سواد و آگاهی شهروندان بالاست و متوجه می‌شوند چه کسانی اطلاعات غلط می‌دهند. سخنگوی سابق شورای شهر تهران با اشاره به برخی موارد اشاره شده در گزارش شهردار تهران گفت: در این گزارش مواردی از جمله تخلفات مالی اشاره شده که این مطالب کاملا مهندسی شده بود و این در حالی است که همه هزینه‌ها در حوزه مدیریت شهری در گذشته توسط حسابرسان قسم خورده بررسی شده است. تقی‌پور افزود: در دوره گذشته از مدیریت شهری حتی حسابرسی‌های سال‌های قبل نیز انجام شد و جالب است که دوستان در این زمینه اطلاعاتی ندارند و اظهارنظر می‌کنند. وی افزود: حرف‌هایی که توسط شهردار تهران زده شده، هیچ سندی ندارد و بیشتر شبیه شو بود و  انتظار می‌رود دوستان به جای اینگونه حرف‌ها به فکر شهر و شهروندان باشند و فعالیت خود را در سطح شهر شروع کنند.

نامگذاری معبری به نام جان‌باختگان «سانچی»
رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش از نامگذاری معبر یا مکانی به نام جان‌باختگان حادثه سانچی خبر داد. حسن خلیل‌آبادی، ضمن تسلیت به مردم ایران و بویژه خانواده‌های داغدار حادثه «سانچی» به ایسنا گفت: این حادثه یکی از غمبار‌‌‌‌ترین حوادثی بود که تاکنون رخ داده و بر همین اساس اعضای شورای شهر به منظور ارج نهادن به زحمات دریانوردان و کشتیرانان و کسانی که در راه پیشرفت کشور جان خود را از دست داده‌اند، نامگذاری معبر، مکان یا یادمانی را در دستور کار خود قرار خواهند داد. خلیل‌آبادی با بیان اینکه این نامگذاری که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این ازخودگذشتگی خواهد بود در کمیته نامگذاری شورای شهر تهران، ری و تجریش مطرح خواهد شد، گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر و در زمان کوتاهی این نامگذاری انجام شود.

قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل شهرداری خبر داد
ارائه تسهیلات ویژه به تاکسیرانی
قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از نوسازی ۱۷هزار تاکسی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: برای نوسازی تاکسی‌ها بین 20 تا 30 میلیون وام در نظر گرفته شده است. شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم، درباره نوسازی ناوگان عمومی شهر تهران اظهار کرد: در این زمینه مدیریت شهری به طور جدی وارد شده به طوری که نوسازی تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها را در دستور کار خود قرار داده است. وی درباره عمر مفید استفاده از تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها بیان کرد: سن تاکسی حدود 10 سال است، امسال قرار بود حدود 15 هزار تاکسی نوسازی شود که از ابتدای سال تا به امروز حدود 3 هزار و 559 تاکسی نوسازی شده‌اند و علت انجام نشدن این موضوع برمی‌گردد به وام 20 میلیون تومانی که این تسهیلات باید از طریق منابع  دولتی (وزارت کشور و بانک‌ها) تنظیم شود که این امر محقق نشد. قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: برای سال 97 برنامه‌ریزی وسیعی برای اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها شده است به طوری که در بخش تاکسی‌ها  17 هزار تاکسی نوسازی خواهد شد. به گفته افندی‌زاده، برای نوسازی تاکسی‌ها بین 20 تا 30 میلیون وام در نظر گرفته شده است. وی بیان کرد: در بحث نوسازی اتوبوس‌ها نیز برنامه ویژه‌ای پیش‌بینی شده و تسهیلاتی برای این بخش در نظر گرفته شده است. افندی‌زاده گفت: تا پایان سال نیز 6 هزار اتوبوس نوسازی خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0055 sec