printlogo


کد خبر: 187515تاریخ: 1396/10/28 00:00
اخبار

خودروهای کیا گران‌تر شدند
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران از افزایش قیمت خودروهای وارداتی کیا از سوی شرکت اطلس‌خودرو خبر داد. سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: محصولات کیا از 5 تا 46 میلیون تومان گران شده است.

فروش 444 هزار پژو به ایران
شرکت پژو سیتروئن که پس از لغو تحریم‌های ایران در سال ۲۰۱۶ فعالیت‌های خود در این کشور را از سر گرفته، سال ۲۰۱۷ توانست ۴۴۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو در ایران به فروش برساند. به گزارش رویترز، این شرکت خودروسازی رشد
15 درصدی فروش جهانی را در سال 2017 تجربه کرد. در این گزارش، میزان فروش محصولات پژو سیتروئن در ایران با میزان فروش سال قبل مقایسه نشده اما فروش شرکت در آمریکای لاتین نسبت به سال 2016، جهشی 12 درصدی داشته است. خرید زیاد از سوی ایران و آمریکای لاتین توانست تا حدود زیادی کاهش خرید از سوی چین و انگلیس را پوشش دهد.


پرداخت 29 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی
بررسی آمارهای عملکرد بودجه نشان می‌دهد در یک ماه اخیر ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پرداخت شده، در حالی که طی ۷ ماه قبل از آن فقط ۱۴هزار میلیارد تومان پرداخت شده بود. به گزارش تسنیم، بر اساس آمارهای بودجه در 8 ماه نخست امسال 29 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 96 درصد رشد داشته است. گفتنی است تا مهرماه امسال تنها 14 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پرداخت شده بود.


سکه از 5/1 میلیون تومان گذشت
دیروز در جریان معاملات بازار آزاد تهران، قیمت هر یورو به مرز ۵۵۰۰ تومان رسید و نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز 10 هزار تومان رشد کرد. به گزارش مهر، هر دلار آمریکا ۴۳۹۰ تومان، پوند ۶۱۵۰ تومان، درهم امارات ۱۲۳۰ تومان و لیر ترکیه ۱۱۸۰ تومان معامله شد. هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز با افزایش قیمت روبه‌رو شد به‌طوری‌که قیمت آن به یک‌میلیون و ۵۰۵ هزار و ۲۷۹ تومان رسید. از سوی دیگر هر سکه طرح قدیم یک‌میلیون و ۴۵۱ هزار و ۸۲۳ تومان، نیم سکه ۷۲۴ هزار و ۴۱۲ تومان، ربع‌سکه ۴۲۲ هزار و ۶۵۷ تومان و سکه یک‌گرمی ۲۸۲ هزار و ۷۷۰ تومان معامله شد.


صادرات زیاد شد، دلار را ارزان کنید
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از افزایش حدود 6 درصدی صادرات در یکی، دو ماه گذشته خبر داد و گفت: نرخ فعلی دلار واقعی نیست و باید به ۴۲۰۰ تومان کاهش یابد. اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: نرخ واقعی ارز از عدد فعلی کمتر است و باید حدود ۴۲۰۰ تومان در نظر گرفته شود اما دولت هم نمی‌تواند نرخ ارز را پایین آورد، چون باید ذخایر ارزی داشته باشد تا بتواند در بازار عرضه کند و نرخ را کاهش دهد. وی اضافه کرد: اگر دولت ارز کافی داشته باشد و بتواند در بازار عرضه کند باید 5 درصد نرخ ارز کاهش پیدا کند و به ۴۲۰۰ تومان برسد. عسگراولادی با بیان اینکه تثبیت نرخ ارز به نفع اقتصاد است، تصریح کرد: صادرکنندگان صادرات خود را بر اساس نرخ ۴۲۰۰ تومان تنظیم کرده‌اند ولی افزایش آن اثر زیادی بر صادرات نداشته است. وی تصریح کرد: اگر برای 5 تا 6 ماه بتوانند نرخ ارز را ثابت نگه دارند، هم صادرات افزایش پیدا می‌کند و هم قاچاق کم خواهد شد.


Page Generated in 0/0052 sec