printlogo


کد خبر: 187529تاریخ: 1396/10/28 00:00
چهارگوشه

سفر هیأت نظامی سعودی  به اراضی اشغالی
یک روزنامه آمریکایی از سفر یک هیات نظامی عربستان به سرزمین‌های اشغالی خبر داد. به نوشته واشنگتن‌پست، طرفین سعودی و اسرائیلی همکاری نظامی بسیار گسترده‌ای دارند به‌گونه‌ای که ریاض چند ماه گذشته یک هیات نظامی به تل‌آویو برای بررسی نقش فزاینده ایران در منطقه، اعزام کرده است. گزارش این رسانه آمریکایی می‌افزاید: به‌رغم اینکه عربستان سعودی درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل، رسما اظهارنظر نمی‌کند ولی به نظر می‌رسد روابط بین طرفین به شکل شتابنده‌ای در حال گسترش است و در مسیر عادی‌سازی حرکت می‌کند که طی روزهای آینده علنی خواهد شد.

تمرین جدی آمریکا برای جنگ با کره‌شمالی
یکی از اعضای جمهوری‌خواه کنگره که ریاست کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان را بر عهده دارد، گفت دولت ترامپ با دقت در حال بررسی گزینه‌های خود است. مک تورنبری گفت: دولت با جدیت تمام در حال بررسی است که در صورت اجرای گزینه‌های نظامی علیه کره‌شمالی چه مواردی دخیل خواهد بود. امیدواریم هرگز به استفاده از آنها نیازی نشود. وزیر دفاع آمریکا مکررا تاکید دارد تلاش‌ها برای حل بحران کره‌شمالی باید از طریق دیپلماتیک باشد، با این حال او گفته است پنتاگون همواره طرح‌هایی را برای هرگونه حمله قریب‌الوقوع در دست دارد.

10 کشته در سقوط بالگرد نظامی در کلمبیا
 ارتش کلمبیا اعلام کرد 10 نفر به دنبال سقوط یک بالگرد نظامی در این کشور کشته شدند. براساس اعلام ارتش کلمبیا، این بالگرد ساخت روسیه 6 مسافر و 4 خدمه داشت که همه آنها به دنبال سرنگون‌شدن بالگرد در روز سه‌شنبه کشته شدند. این بالگرد در منطقه‌ای سقوط کرد که پیش از این در اختیار قاچاقچیان مواد مخدر و شبه‌نظامیان ارتش آزادیبخش کلمبیا قرار داشت اما هنوز مشخص نیست که آیا این بالگرد هدف قرار گرفته یا نقص فنی باعث سقوط آن شده است.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه
خبرگزاری دولتی تاس از انتشار جزئیات تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه تا 2 هفته دیگر خبر داد. به گفته «جان هانتسمن» سفیر آمریکا در روسیه، واشنگتن قصد دارد تحریم‌های جدید را به بهانه آنچه دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 ایالات متحده خوانده اعمال کند اما مسکو بارها این اتهامات را رد کرده است.  این در حالی است که موج نخست تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو به بهانه الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه  از سال 2014 وضع شده بود. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: «دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، تلاشی برای نفوذ و دخالت در امور داخلی روسیه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری است».

درخواست لغو سفر بن‌سلمان جنایتکار به لندن
نهادهای حقق بشری انگلیس خواستار لغو سفر ولیعهد سعودی به این کشور شده‌اند. نهادهای حقق بشری انگلیس با ارسال درخواستی به دفتر نخست‌وزیر این کشور خواسته‌اند سفر ولیعهد سعودی به لندن را لغو کند. در نامه‌ای که به دفتر «ترزا می» ارسال شده، آمده است محمد بن‌سلمان مرتکب جنایات زیادی همچون سرکوب و زندانی کردن مخالفان، شکنجه، آدمربایی و گروگانگیری سیاستمداران دیگر کشورها و اعدام شده است. همچنین فعالان حقوق بشری انگلیسی به جنایات جنگی ولیعهد سعودی در یمن اشاره کرده و در نهایت خواستار لغو سفر او به لندن شده‌اند. این در حالی است که به رغم محکومیت جنایات جنگی عربستان در یمن و درخواست توقف صادرات سلاح به ریاض از سوی نهادهای حقوق بشری بین‌المللی و انگلیسی اما دولت لندن همچنان به ارسال سلاح‌های مرگبار به عربستان ادامه می‌دهد.
 


Page Generated in 0/0048 sec