printlogo


کد خبر: 187540تاریخ: 1396/10/28 00:00
اخبار

طرح جدید نمایندگان برای ممانعت از انتصاب دوتابعیتی‌ها در دولت
نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح ۷ماده‌ای نمایندگان برای جلوگیری از انتصاب افراد دوتابعیتی در مناصب دولتی را تشریح کرد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از افراد دوتابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مدیران ارشد کشوری در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه برای رفع خلأ قانونی در این  حوزه طرحی 7ماده‌ای از سوی نمایندگان تدوین شده است، گفت: در یکی از مواد این طرح  امور استخدامی افراد دوتابعیتی در دستگاه‌های دولتی تعیین تکلیف شده است. وی ادامه داد: در این طرح درباره افرادی که تابعیت کشور دیگری به آنها تحمیل می‌شود و در داخل هم تابعیت ندارند مواردی مطرح شده است. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس اظهار داشت: در این طرح مشخص شده که رئیس‌جمهور، رئیس قوه‌قضائیه، معاونان آنها، مشاوران رئیس‌جمهور، دادستان کل کشور، وزرا و معاونان آنها، استانداران و فرمانداران اگر در کشور دیگری به دنیا آمده باشند و تابعیت اولیه آنها در آن کشور ثبت شده باشد نمی‌توانند در این مناصب قرار گیرند. حاجی‌دلیگانی ادامه داد: در طرحی که نمایندگان تدوین کرده‌اند عنوان شده افرادی که تابعیت کشور دیگری را دارند ملزم به اطلاع‌رسانی هستند. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس تصریح کرد: امضاهای این طرح را امروز جمع‌آوری و تقدیم هیات‌رئیسه پارلمان می‌کنیم.

به دلیل اهمال در طرح سؤال از رئیس‌جمهور
نمایندگان از هیأت‌رئیسه مجلس شکایت کردند
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: 130 نماینده پای امضای خود ایستاده‌‌اند و پافشاری می‌کنند تا هر چه زودتر به موضوع سؤال از رئیس جمهور از سوی هیات‌رئیسه مجلس رسیدگی شود اما متاسفانه هیات‌رئیسه مجلس در این موضوع اهمال‌کاری کرده است و درخواست نمایندگان در این زمینه را پاسخ نداده‌اند. علی وقفچی در گفت‌وگو با راه دانا، با اشاره به موضوع طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره رسیدگی به وضعیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و پرداخت بدهی‌‌های سرمایه‌گذاران این موسسات اظهار داشت: 6 ماه از طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره رسیدگی به وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز می‌گذرد ولی تاکنون اقدامی از سوی هیات‌رئیسه در این‌باره نشده است. وی بر همین اساس اضافه کرد: 130 نماینده پای امضای خود ایستاده‌‌اند و پافشاری می‌کنند تا هر چه زودتر به این موضوع از سوی هیات‌رئیسه مجلس رسیدگی شود اما متاسفانه هیات‌رئیسه مجلس در این موضوع اهمال‌کاری کرده است و درخواست نمایندگان در این زمینه را پاسخ نداده‌اند. نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از هیات رئیسه در این‌باره شکایت شده است‌‌‌‌‌‌‌‌‌، افزود: با توجه به اهمال‌کاری‌‌‌هایی که در این باره شده است، نمایندگان از هیات رئیسه مجلس در این‌باره به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده‌‌اند و باید هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی شود.

در اغتشاشات ‌ مأموران سلاح‌جنگی نداشتند
فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه در وقایع اخیر به تمام ماموران تاکید شده بود با خویشتنداری رفتار کنند، گفت:‌ هیچ‌یک از ماموران ما سلاح جنگی نداشتند، همچنین از پرسنل باتجربه استفاده و دستگیری‌ها به صورت هدفمند انجام شد. سردار حسین اشتری در حاشیه نخستین همایش ملی ناجا و تمدن اسلامی که صبح دیروز در محل سالن غدیر دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد، گفت:‌ در اغتشاشات اخیر تعدادی از افراد حاضر توسط پلیس دستگیر شدند که در پی آن پالایش‌هایی انجام شده و افرادی که احتمال دادیم نقشی نداشته باشند آزاد شدند. تعدادی دیگر نیز جزو افرادی بودند که باید بررسی بیشتری انجام می‌شد اما چون نمی‌خواستیم آنها را در بازداشت نگه داریم، رهای‌شان کردیم اما از آنها خواستیم تا در روزهای اول و زمانی که تحقیقات کامل نشده به کلانتری آمده و وضعیت خود را مشخص کنند. اشتری در پاسخ به سوالی درباره شهدا و جانبازان ناجا در حوادث اخیر گفت: در این حوادث شهید نداشتیم اما تعدادی از ماموران ما مصدوم و مجروح شدند. اشتری با تاکید بر اینکه در وقایع اخیر به تمام ماموران تاکید شده بود با خویشتنداری رفتار کنند، گفت:‌ هیچ‌یک از ماموران ما سلاح جنگی نداشت، همچنین از پرسنل باتجربه استفاده و دستگیری‌ها به صورت هدفمند انجام شد.


Page Generated in 0/0060 sec