printlogo


کد خبر: 187541تاریخ: 1396/10/28 00:00
اخبار

مذاکرات برجام قابل تکرار نیست
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: مذاکرات برجام قابل تکرار نیست. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار «حموده یوسف صباغ» رئیس مجلس سوریه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر ترامپ درباره برجام و اینکه باید شروط دیگری به برجام اضافه و برخی از بندهای آن حذف شود، گفت: آنچه مسلم است اینکه مذاکرات برجام نه تکرار می‌شود، نه چیزی به آن اضافه می‌شود و نه چیزی از آن کم می‌شود، لذا ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا ادعاهایی بی‌اساس است. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اظهارات ترامپ درباره توان موشکی ایران گفت: ادعاهای آنها درباره توان موشکی ایران زیاده‌خواهی است و با این ادعاها پای‌شان را از گلیم‌ درازتر کردند و اینکه مدعی می‌شوند ایران در امور منطقه دخالت نکند نیز بر همین اساس است. اگر کسی حق داشته باشد در منطقه حضور داشته باشد کشورهای منطقه هستند و کشورهای خارج از منطقه چنین حقی ندارند. ولایتی با اشاره به اظهارات آمریکایی‌ها درباره بازدید از مراکز نظامی ایران یادآور شد: نه به آن ها و نه به هیچ‌کس دیگری اجازه داده نمی‌شود از مراکز نظامی که مراکز حساس و حیاتی دفاعی کشور هستند بازدید کنند. برجام نیز قابل مذاکره مجدد نیست و در آن بازنگری نخواهد شد و‌‌‌ بندی به آن اضافه نمی‌شود.

وزارت خارجه آمریکا:
گفت‌وگوها با کنگره برای اصلاح برجام پیشرفت داشته است
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت گفت‌وگوها میان کنگره و دولت برای دستیابی به قانونی درباره اصلاح برجام، پیشرفت‌های خوبی داشته است. به گزارش ایسنا، «هیتر نوئرت» در نشست خبری درباره بیانیه اخیر رئیس‌جمهور این کشور درباره برنامه جامع اقدام مشترک گفت: همانطور که می‌دانید رئیس‌جمهور ترامپ تعلیق تحریم‌‌های ایران را برای یک دوره 120 روزه دیگر تمدید کرد. این فرصتی است تا دولت و اعضای کنگره به یک قانونی دست یابند تا کمک کند ایران را ملزم به پایبندی بهتر به توافق هسته‌ای کند و برای ایران سختگیرانه‌تر باشد. بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، نوئرت افزود: این تصمیمی است که دولت اتخاذ کرده است. برخی از این گفت‌وگوها میان کنگره و دولت برای دستیابی به این قانون پیشرفت‌هایی داشته است.

وزیر دفاع ادعای آلمان درباره مذاکرات موشکی را رد کرد
وزیر دفاع کشورمان طرح هرگونه مذاکره در حوزه موشکی را رد کرد. به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش حقوق نیروهای مسلح در لایحه بودجه سال 97 گفت: دولت پیشنهاد افزایش 10 درصدی حقوق را در سال آینده داده است و در این حوزه فرقی بین نیروهای مسلح و سایرین وجود ندارد. البته در مجلس‌ حرف‌های دیگری هم هست که باید ببینیم در نهایت چه چیزی تصویب می‌شود. وزیر دفاع در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سخنگوی وزارت خارجه آلمان مدعی شده قرار است بین ایران، آلمان، فرانسه و انگلیس خارج از فضای برجام مذاکراتی در حوزه موشکی انجام شود، گفت: راجع به برنامه موشکی ما هیچ بحثی نداشتیم و بنا هم نداریم بحثی کنیم.

تغییرات در وزارت امور خارجه نهایی شد
وزیر امور خارجه بعدازظهر دیروز طی مراسمی معاونان جدید خود را بر اساس ساختار جدید معرفی کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه بعد از ظهر روز چهارشنبه طی مراسمی معاونان جدید خود را بر اساس ساختار جدید معرفی کرد. قاسمی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس اعلام وزیر امور خارجه، آقایان مرتضی سرمدی به‌عنوان قائم‌مقام، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی، غلامرضا انصاری معاون اقتصادی، غلامحسین دهقانی معاون حقوقی و بین‌المللی، حسین پناهی‌آذر معاون ایرانیان و امور مجلس، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای، سیدمحمدکاظم سجادپور رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی، محمدتقی صابری معاون اداری و مالی، حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی و حسن قشقاوی به‌عنوان مشاور وزیر منصوب شدند و از اول بهمن ماه در مسؤولیت‌های جدید
انجام وظیفه خواهند کرد.


Page Generated in 0/0058 sec