printlogo


کد خبر: 187559تاریخ: 1396/10/30 00:00
اخبار

مسؤولان نگذارند دشمن از مشکلات معیشتی سوءاستفاده کند
خطیب موقت جمعه تهران گفت: دشمن روی موجی که افراد گرفتار و کم‌درآمد دارند سوار می‌شوند، لذا مسؤولان باید رسیدگی کنند چرا کارخانه‌ای تعطیل شده و کارگر‌ها بی‌کار شدند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به قسمتی از نامه حضرت امیرالمومنین به مالک اشتر، حاکم مصر درباره رسیدگی به نیازمندان و کسانی که وضعیت معیشتی نامناسبی دارند، گفت: کشور اسلامی باید حدود و حقوقش همه مصون باشد و هر کس از دور نگاه کرد بگوید این کشور اسلامی و کشور
علی بن ابیطالب(ع) است. لذا اگر به محتاجان و نیازمندان توجه نکنیم دشمنان مانند
معاویه بن ابی‌سفیان که هم پول و هم قدرت داشت می‌آیند و روی دوش گرفتار‌ها سوار می‌شوند. وی افزود: روی دوش افراد قانع، گرفتار، بی‌شغل و کم‌درآمد دارند سوار می‌شوند و کشور را علیه علی (ع) تحریک می‌کنند. به همین خاطر امیرالمومنین به مالک اشتر این نکته بسیار مهم را اشاره کردند که باید با نیازمندان به درستی برخورد شده و مشکلات آنها حل شود. خطیب موقت جمعه تهران اظهار داشت: در کشور ما وقتی یک کارخانه تولیدی تعطیل شد، اگر حالا امیرالمومنین و پیامبر بودند می‌رفتند و رسیدگی می‌کردند چرا این کارخانه تعطیل شده است. لذا مسؤولان باید رسیدگی کنند چرا این کارخانه تعطیل شده و کارگر‌ها بی‌کار شدند، باید بررسی کنند مدیریت ضعیف بوده یا اجناس تولیدشده کیفیت مناسب را نداشته یا کمبود نقدینگی وجود داشته است، ولایت این را می‌گوید؛ باید به مشکلات نیازمندان رسیدگی شود.

 ائمه معصومین را  در مسلخ سیاسی ذبح نکنید
عضو هیات‌ رئیسه مجلس خبرگان گفت: نمی‌گذاریم افرادی ائمه معصومین را در مسلخ سیاسی ذبح کنند؛ ائمه قابل انتقاد نیستند و با هیچ‌کسی در این موضوعات تعارف نداریم. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در همایش بزرگ روحانیت و حوزه انقلابی در اصفهان با بیان اینکه ۲۵۰ مرکز شیعی در سراسر جهان زیر نظر ولایت در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: برخی در روز‌های اخیر درباره انتخاب حضرت آقا به‌عنوان رهبری، کلیپی پخش کردند ولی کلیپ دوم که کامل بود را پخش نکردند. نکته حائز اهمیت این است که چگونه این فایل از بی‌بی‌سی پخش ‌شد، رهبر معظم انقلاب تواضع کردند، ایشان افتخار مرجعیت هستند. عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر زیر آسمان و همه شبکه‌های فضای مجازی را بگردید مشاهده می‌کنید که فقط شبکه‌های ما هستند که در تاسوعا و عاشورا عزاخانه بزرگ به شمار می‌روند. طلبه‌های انقلابی ملت ما ولایی هستند و از زیارت عاشورا و دعای عهد لذت می‌برند، جان ما منهای آن بزرگواران بی‌محتواست. وی با اشاره به خطوط قرمز، گفت: ما برای حفظ این خطوط قرمز سر می‌دهیم و نمی‌گذاریم این خطوط شکسته شود، یکی از این خطوط قرمز ما معصومین (ع) است، نمی‌گذاریم افرادی ائمه معصومین را در مسلخ سیاسی ذبح کنند؛ ائمه قابل انتقاد نیستند و در روایات بر این مساله تأکید شده است. با هیچ‌کسی در این موضوعات تعارف نداریم.

طرح جدید در کنگره آمریکا  برای سخت‌تر کردن مفاد برجام
طرحی توسط 2 قانونگذار جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده است که مفاد برجام را برای ایران سخت‌تر می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این طرح تحت عنوان «قانون تحریم‌ها و سیاست آزادی ایران» توسط پیتر روسکام و لیز چنی که هر دو جمهوری‌خواه هستند معرفی شده است. چنی گفت: این طرح واضح بیان می‌کند هرگونه توافقی باید شامل چه چیزهایی باشد. وی در اظهاراتی بی‌اساس و در حالی که آژانس اعلام کرده است سطح دسترسی‌ها به سایت‌های ایران کامل و بی‌سابقه است، گفت: یک توافق با ایران باید حداقل اجازه بازرسی در هر زمان و از هر مکان از جمله سایت‌های نظامی در ایران را شامل شود. همچنین باید یک ممنوعیت درباره غنی‌سازی اورانیوم در حد نظامی و یک منع توسعه برنامه موشکی در آن اعمال شود.


Page Generated in 0/0059 sec