printlogo


کد خبر: 187560تاریخ: 1396/10/30 00:00
اخبار

سردار جلالی: دشمن از طریق تلگرام دنبال براندازی نظام بود
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دشمنان در ابتدا فقط به دنبال فراخوان مردم بودند و قرار بود پس از آن همه مخالفان را مسلح کرده و آنگاه به دنبال براندازی نظام باشند و در این میان تلگرام وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌داد. به گزارش روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل، سردار غلامرضا جلالی در اجلاسیه عمومی اساتید دروس خارج و سطوح عالی حوزه علمیه با محوریت «فضای مجازی؛ فرصت‌ها- تهدیدها» در دارالشفای قم اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی فقط یک پیام‌رسان نبوده و با ارائه خدمات گسترده، جزئی‌ترین مسائل زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. وی عضویت بیش از 40 میلیون ایرانی در شبکه تلگرام را یک فاجعه دانست و گفت: مثلث شکل گرفته در آشوب‌های اخیر، یک ضلع آن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود، یک ضلع دیگر فضای مجازی و ضلع سوم دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی بودند و در این قضایا تلگرام بسیار نقش‌آفرین بوده و منافقان را برای ضربه زدن به نظام اسلامی سازماندهی می‌کرد. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نقشه شوم دشمنان در آشوب‌های اخیر، محوریت این عملیات را منافقان دانست و گفت: دشمنان در ابتدا فقط به دنبال فراخوان مردم بودند و قرار بود پس از آن همه مخالفان را مسلح کرده و آنگاه به دنبال براندازی نظام باشند و در این میان تلگرام وظایف خود را برای فراخوان و تهییج مردم به نحو احسن انجام می‌داد. وی با بیان اینکه فیلتر کردن تلگرام همچون آب روی آتش بود و عناصر ضدانقلاب نیز به سرعت دستگیر شدند، اظهار داشت: شبکه تلگرام به دنبال بسیج کردن مردم علیه نظام اسلامی، آموزش آشوبگری و اغتشاش، راه انداختن عملیات روانی سیاه و مخرب علیه نظام، واگذاری تمام اطلاعات مردم به دشمنان و هدایت جامعه برای براندازی نظام بود.


همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم با قدرت ادامه می‌یابد
دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی و معاون وزیر خارجه روسیه درباره آخرین تحولات منطقه و نشست گفت‌وگوی ملی گروه‌های سوری در سوچی رایزنی کردند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حسین جابری انصاری» که در مسکو به‌سر می‌برد ظهر دیروز با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. بوگدانوف در این دیدار گفت: برای ما جالب و مهم است که با دوستان ایرانی ارزیابی‌ها و پیش‌بینی‌ها را مورد تبادل نظر قرار دهیم. وی به اهمیت نشست سراسری گروه‌های سوچی اشاره کرد و گفت: بعد از این جلسه هیات‌های ایران و روسیه به سوچی خواهند رفت تا برای برگزاری کنگره ملی سوریه، آخرین هماهنگی‌ها انجام شود. بوگدانوف تصریح کرد: روسای جمهور و وزرای خارجه 2 کشور همکاری‌های تنگاتنگی دارند و این بیانگر روابط قوی و راهبردی ایران و روسیه است.حسین جابری‌انصاری هم گفت: روابط ایران و روسیه در سطحی است که اقتضا می‌کند رایزنی‌های نزدیکی داشته باشیم. وی به ضرورت تداوم همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم اشاره و تصریح کرد: همکاری 2 کشور در امر مبارزه با تروریسم با قدرت ادامه خواهد یافت.

مکرون: فعالیت موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران کاهش پیدا کند
رئیس‌جمهور فرانسه پس از دیدار با نخست‌وزیر انگلیس بر لزوم کاهش فعالیت موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران تاکید کرد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که پس از دیدار با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در لندن سخن می‌گفت با اشاره به روابط ریشه‌دار و تاریخی بین دو کشور گفت این روابط، 2 کشور را در برابر سرنوشت و تهدیدات ژئواستراتژیک مشترکی قرار داده است. وی افزود: امروز یک پیمان سیاسی بین وزرای دو کشور به امضا رسید که در چارچوب آن، ارتباط و هماهنگی دائم درباره موضوعات مختلفی چون ایران و سوریه برقرار می‌شود. مکرون تاکید کرد: ما به همکاری مشترک و اینکه اروپا بتواند در مسائل مختلف بویژه درباره ایران که مایه نگرانی زیاد ماست، همکاری کند، پایبند هستیم. وی یادآور شد: ما باید با اقدامات جدی در زمینه کاهش فعالیت‌‌های بالستیکی و نفوذ منطقه‌ای ایران در چارچوبی که تعیین کرده‌‌‌‌‌‌ایم، به تقویت امنیت جمعی در منطقه مبادرت کنیم. مکرون سپس به تصمیمات اتخاذ شده درباره آفریقا و همکاری‌‌های دفاعی با انگلیس اشاره کرد و گفت: ما امروز درباره آفریقا در بعد نظامی تصمیمات جدی اتخاذ کرده‌ایم.


Page Generated in 0/0054 sec