printlogo


کد خبر: 187564تاریخ: 1396/10/30 00:00
اخبار

آغاز پلمب صرافی‌های غیرمجاز
پلمب صرافی‌‌های غیرمجاز با ورود دستگاه‌های نظارتی آغاز شد و 5 صرافی غیرمجاز تعطیل شدند. به گزارش مهر، بر این اساس 5 صرافی غیرمجاز که در خیابان فردوسی و پاساژهای اطراف فعالیت می‌کردند، توسط دستگاه‌های نظارتی، پلمب و پرونده آنها به دستگاه‌های قضایی جهت رسیدگی و تشکیل پرونده ارسال شد. گفتنی است اگر این اقدامات مستمر باشد، مطمئنا دیگر شاهد حضور صرافی‌‌های غیرمجاز در بازار نخواهیم بود. این در حالی است که بانک مرکزی به صورت مکرر با ارسال نامه‌‌‌هایی به نیروی انتظامی، خواستار توقف فعالیت صرافی‌های غیرمجاز شده بود.

کدام بانک‌ها به معادن وام نمی‌دهند؟
پس از خودداری بانک‌های عامل پرداخت‌کننده تسهیلات تولید از پذیرش معادن دارای پروانه به عنوان وثیقه و تضمین اعطا و بازپرداخت تسهیلات، خانه معدن ایران از معدن‌کاران خواست عملکرد بانک‌ها در این باره را برای پیگیری اجرای قانون اصلاح قانون معادن، به این خانه  گزارش کنند. به گزارش ایسنا، بر اساس قانون اصلاح قانون معادن کشور، بانک‌ها و موسسات مالی مکلف به قبول معادن دارای پروانه به عنوان وثیقه و تضمین اعطا و  بازپرداخت تسهیلات هستند. بر این اساس طبق هماهنگی انجام شده خانه معدن در فراخوانی از فعالان معدنی خواست بانک‌هایی که در 3 سال گذشته در این باره اقدام به پذیرش یا عدم پذیرش معادن دارای پروانه بهره‌برداری به‌عنوان وثیقه بانکی کردند را با ذکر مورد به معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، وزارت کشور و بانک مرکزی اعلام کنند.


فروش ۸۱۰ هزار میلیارد تومان نفت در دولت روحانی
درآمد ریالی فروش نفت از سال ۹۲ تا نیمه اول سال ۹۶ به بیش از ۸۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.  به گزارش تسنیم، طبق گزارش بانک مرکزی درآمد فروش نفت در سال‌های 92 تا نیمه اول سال 96 بیش از 237 میلیارد و 448 میلیون دلار بوده است که با محاسبه نوسان نرخ دلار از 3200 تا 3800 تومان طی 5 سال گذشته، بیش از 810 هزار میلیارد تومان درآمد ریالی از محل فروش نفت نصیب دولت شده است. بر اساس این گزارش، درآمد نفتی کشور در سال‌های 92 تا 95 به ترتیب 5/64 میلیارد دلار، 4/55 میلیارد دلار، 8/31 میلیارد دلار و 7/55 میلیارد دلار بوده است که این رقم در نیمه اول سال جاری به 9/29 میلیارد دلار رسید. متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در سال‌های 92 تا 95 به ترتیب 3183 تومان، 3280 تومان، 3450 تومان و 3644 تومان بوده است که این رقم در نیمه اول سال جاری به بیش از 3800 تومان افزایش یافت.


واردات برنج از فردا آزاد می‌شود
بر اساس نامه‌نگاری انجام‌شده بین وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، واردات برنج از ابتدای بهمن‌ماه از سر گرفته خواهد شد. به گزارش تسنیم، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای  به محمد شریعتمداری، وزیر صنعت اعلام کرد ثبت سفارش برنج از ابتدای بهمن ماه تا پایان خرداد ماه سال 97 مجاز است. بر این اساس مدت ثبت سفارش همه محموله‌های برنج 3 ماهه و برای یک ماه قابل تمدید است. چندی قبل وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ممنوعیت ثبت سفارش واردات برنج گفته بود: در 4 ماه اول امسال برنج بیش از اندازه وارد شد به گونه‌ای که برنج تولید داخلی روی دست کشاورز ماند. گفتنی است، در این نامه تاکید شده به دلیل شروع فصل برداشت برنج داخلی، ترخیص و واردات برنج پس از تاریخ 31 تیرماه سال 97 امکانپذیر نخواهد بود. علی‌اکبر مهرفرد، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در این‌باره گفت: برای جلوگیری از گرانی برنج در شب عید، وزارت جهادکشاورزی تصمیم به صدور مجوز ثبت سفارش واردات به مدت محدود 2 ماه گرفته است.


Page Generated in 0/0053 sec