printlogo


کد خبر: 187571تاریخ: 1396/10/30 00:00
اخبار

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس:
«طرح تحول سلامت» درست اجرا نشد
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اقدامات جدید پارلمان برای رفع ایرادات طرح تحول نظام سلامت خبر داد. احمد همتی از روش دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت انتقاد کرد و به خانه ملت گفت: طرح تحول سلامت، طرح خوبی است اما مانند سایر طرح‌ها و قوانینی که از سوی مجلس تصویب می‌شود، درست اجرا نشد. سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مجلس اشکالات طرح تحول را به دقت رصد کرده و در جهت رفع مشکلات بیماران، برنامه‌ریزی‌هایی برای رفع آنها انجام داده است، اظهار داشت: در بحث طرح تحول سلامت و نحوه نظارت بر آن، تاکنون جلسات متعددی در کمیسیون بهداشت  تشکیل شده است که به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم. وی به بیان اشکالات طرح تحول پرداخت و افزود: طرح تحول نظام سلامت در بخش تولید دارو و تجهیزات و نیز در بخش بیمارستانی با مشکلاتی رو‌به‌رو است که برنامه‌ریزی‌های لازم در کمیسیون بهداشت مجلس انجام شده تا روی اجرای پزشک خانواده و سیستم پرونده‌های الکترونیک و نظام ارجاع، ماهانه و به صورت مرتب گزارشی از وزارت بهداشت و دیگر مسؤولان ذی‌ربط به کمیسیون ارسال شود و ما آنها را بررسی کنیم.
همتی یکی دیگر از نواقص و اشکالات طرح تحول سلامت را اجرا نشدن قوانین مرتبط با این طرح دانست و گفت: از جمله این قوانین، پزشک خانواده، سیستم الکترونیک و ارجاع و بسته‌های خدماتی است که در راستای طرح تحول نظام سلامت اجرا نشده است. سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت تعهدات خودش را در بحث اختصاص 10 درصدی هدفمندی و یک درصدی ارزش افزوده به طرح تحول نظام سلامت به‌طور کامل انجام نداده است.

کاهش 94 درصدی شماره‌گذاری موتوسیکلت
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از کاهش بیش از ۹۴ درصدی شماره‌گذاری موتوسیکلت در کشور و کاهش حدود ۸۹ درصدی شماره‌گذاری موتوسیکلت‌های وارداتی خبر داد. به گزارش مهر، سرهنگ علیمحمدی گفت: در ٩ ماه امسال، ١٠١ هزار و ٧٧٨ مورد نقل و انتقال موتوسیکلت انجام شده که این رقم نسبت به سال گذشته، ١٢ هزار دستگاه، معادل 6/10 درصد کاهش داشته است. وی ادامه داد: در این میان نوشماره‌ها، کاهش زیادی داشته‌اند به طوری که کلا ۵ دستگاه نوشماره وارداتی داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته -که ٤٤ دستگاه بوده- حدود ٣٩ دستگاه معادل 6/88 درصد کاهش در زمینه موتوسیکلت نوشماره وارداتی وجود داشته است. در زمینه موتوسیکلت‌های داخلی نوشماره‌ها نیز در ٩ ماه امسال، ١١ هزار و ٥٢٦ دستگاه موتوسیکلت نوشماره داخلی داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته، 5/94 درصد کاهش داشته است.

برف و باران در راه کشور
 کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، گفت: روز یکشنبه بخش‌های عمده‌ای از نیمه غربی، مرکز، شمال و نیمه شرقی کشور با بارش باران، برف و کاهش
۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما مواجه می‌شوند. امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی 3 روز آینده کشور به تسنیم اظهار داشت: سامانه بارشی فعالی وارد کشور می‌شود و به ترتیب نیمه غربی، مرکز، سواحل خزر و نیمه شرقی کشور را در برمی‌گیرد. وی با بیان اینکه در مسیر ورود ابرهای باران‌زا به کشور، وزش بادهای شدید به‌وقوع می‌پیوندد، خاطرنشان کرد: این وزش بادهای شدید روی بخش‌هایی از کشور عراق آغاز شده و تبعات آن یعنی پدیده گردوخاک نیز به بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب کشورمان رسیده است. این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بخش‌هایی از خوزستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر و لرستان با پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا مواجه هستند و رفته‌رفته با ورود ابرهای باران‌زا و استقرار کامل سامانه بارشی فعال، روند کاهش کیفیت هوا تغییر می‌یابد.


Page Generated in 0/0058 sec