printlogo


کد خبر: 187591تاریخ: 1396/10/30 00:00
اخبار

در چهارمین سالگرد شهید محمودرضا بیضایی
«تو شهید نمی‌شوی» منتشر شد
در آستانه فرارسیدن چهارمین سالگرد شهید مدافع حرم، محمودرضا بیضایی، کتاب خاطرات این شهید با عنوان «تو شهید نمی‌شوی» منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، در آستانه فرارسیدن چهارمین سالگرد شهید مدافع حرم، محمودرضا بیضایی، کتاب خاطرات این شهید با عنوان «تو شهید نمی‌شوی» منتشر شد. بنابراین گزارش، این کتاب که توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده است، روایت‌های برادر شهید از فراز و فرودهای یک زندگی با برکت، کودکی و نوجوانی، مسجد و مدرسه تا دانشگاه و پادگان، تبریز تا تهران و از تهران تا شام است. علاقه‌مندان جهت سفارش و تهیه این کتاب با شماره 09199038270 تماس بگیرند یا به کانال تلگرامی
 Ammaryar_ir@ مراجعه کنند. گفتنی است شهید محمودرضا بیضایی،  29 دی‌ماه 1393 در منطقه «قاسمیه» در جنوب شرقی دمشق، پایتخت سوریه به شهادت رسید.


فراخوان ثبت‌نام در دوره‌های پیشرفته داستان‌نویسی شهرستان ادب
دفتر داستان موسسه «شهرستان ادب» از علاقه‌مندان برای شرکت در دوره‌های پیشرفته داستان‌نویسی دعوت به ثبت‌نام می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، این دوره‌های تخصصی از سطح نظری فراتر می‌رود و به صورت کارگاهی برگزار می‌شود. مباحث مختلفی که هر داستان‌نویسی باید بداند، از جمله نظریه‌ها و تکنیک‌های ادبی، هر کدام به صورت جداگانه توسط داستان‌نویسان و مدرسان حرفه‌ای آموزش داده می‌شود. علاقه‌مندان داستان‌نویسی برای شرکت در کلاس‌های تکمیلی، باید کارنامه (رزومه) کاری خود را به دفتر داستان ارسال کنند. به دلیل تخصصی بودن این دوره‌ها، تنها کسانی مجاز به ثبت‌نام هستند که با مقدمات داستان‌نویسی آشنا و در نگارش داستان دارای تجربه باشند. عناوین این دوره‌های آموزشی و نام مدرسان شامل شخصیت‌پردازی (محمدرضا شرفی خبوشان)، زاویه دید (دکتر مهدی حمیدی‌پارسا)، زبان داستان (دکتر حمید عبداللهیان)، گفت‌وگونویسی (ابراهیم اکبری دیزگاه)، پژوهش برای داستان (مهدی کفاش)، پیرنگ (کامران محمدی)، و فضاسازی (مهدی زارع) است. ساعات برگزاری این کارگاه‌ها از 16 تا 18 عصر است. شرکت‌کنندگان می‌توانند به انتخاب خود در همه کارگاه‌ها یا فقط برخی از آنها و با کسر هزینه شرکت کنند. برای ثبت‌نام اولیه به تارنمای شهرستان ادب به نشانی shahrestanadab.com یا مدرسه رمان به نشانی madreseroman.com مراجعه کنید. مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این دوره‌ها تا 5 بهمن‌ماه 1396 در نظر گرفته شده است.


اعلام برائت بازیگر مطرح سینما از وودی آلن!
«کالین فرث» بازیگر مطرح سینما جدیدترین چهره‌ای است که پس از افشای رسوایی‌های اخلاقی «وودی آلن»، از این کارگردان بنام اعلام برائت کرده است. به گزارش ایسنا، «پیپل» نوشت: «کالین فرث» ـ بازیگر انگلیسی فیلم‌هایی چون «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق»- با دیگر چهره‌های هالیوودی همصدا شده و اعلام کرد: دیگر هرگز با «وودی آلن» کار نمی‌کنم. «گاردین» بیانیه «فرث» را یک روز پس از نخستین ‌مصاحبه تلویزیونی دخترخوانده «آلن» منتشر کرد. «دیلن فارو» دختر «میا فارو» و دخترخوانده «وودی آلن» است که برای نخستین‌بار در یک برنامه تلویزیونی درباره تعرضات پدرخوانده‌اش به او در کودکی صحبت کرد. «فارو» در سال ۲۰۱۴ که ۳۲ سال داشت، ادعا کرد «آلن» او را در کودکی مورد آزار جنسی قرار داده است. اما وودی آلن که اکنون ۸۲ سال سن دارد، این ادعا را رد کرده و زیر بار این اتهامات نرفته است. «کالین فرث» سال ۲۰۱۳، یک سال پیش از انتشار ادعاهای «فارو»، در فیلم «جادو در مهتاب» آلن بازی کرد. او در سال ۲۰۱۰ برای بازی در «سخنرانی پادشاه» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و همچنین جوایز «گلدن گلوب» شد. با اینکه جریان رسوایی‌های «وودی آلن» به سال‌های دور بازمی‌گردد، فعالیت جنبش #MeToo  پس از فساد اخلاقی «هاروی واینستین» و دیگر چهره‌های هالیوود همچون «کوین اسپیسی» و «داستین هافمن»، باعث به‌روز شدن این ماجرا و خیزش موج منفی علیه این فیلمساز سرشناس شده است.


Page Generated in 0/0062 sec