printlogo


کد خبر: 187594تاریخ: 1396/10/30 00:00
اخبار

تهمت پاپ به قربانیان جنسی کلیسا!
فرانسیس اول، رهبر کاتولیک‌‌های جهان که در جریان سفرش به شیلی با تظاهرات و اعتراضات گسترده مردم این کشور درباره سوءاستفاده جنسی کشیش‌ها مواجه شده بود، قربانیان را به تهمت‌زنی متهم کرد. همچنین مطرح کردن این موضوع از سوی برخی مقامات کلیسای کاتولیک که آرژانتینی بودن پاپ باعث حسادت و ناخشنودی شیلیایی‌ها- که با آرژانتین خصومت تاریخی دارند- شده است، افکار عمومی این کشور را بیش از پیش تحریک کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، در ابتدا تصور می‌شد پاپ آرژانتینی با هدف التیام درد و رنج‌ قربانیان رسوایی سوءاستفاده جنسی کشیش فرناندو کارادیما به شیلی سفر کرده باشد اما او پیش از ترک شیلی به مقصد پرو، در اظهاراتی شوکه‌کننده که واکنش منفی قربانیان رسوایی جنسی مزبور و رسانه‌‌های این کشور را در پی داشت، به دفاع از کشیش مزبور و همچنین مافوق او در کلیسای کاتولیک شیلی یعنی اسقف خوان باروس پرداخت. او در حالی قربانیان کلیسای کاتولیک شیلی را به افترا زدن به کشیش و اسقف نامبرده متهم کرد که خود کلیسای واتیکان در سال ۲۰۱۱، کشیش کارادیما را محروم و مجازات کرده و دستگاه قضایی شیلی نیز مدارک جرم کارادیما را مستند برشمرده بود.


نصرالله:هیچ نیازی به نیروهای آمریکایی نیست
دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر دیروز در سخنرانی به مناسبت یادبود شهدای قنیطره و چهلمین روز درگذشت ابوعماد-پدر شهید عماد مغنیه- او را به عنوان مجاهدی ستود که در‌ها را به روی فرزندانش برای ورود به مقاومت باز کرد. سیدحسن نصرالله پیروزی لبنان بر آمریکا و امنیت کشور را مرهون فداکاری شهدا و جانبازان دانست و گفت: «باید به حق شهدا بر ملت و کشور و امت اعتراف کنیم». او اتهام تکراری وزارت دادگستری آمریکا به حزب‌الله مبنی بر تجارت مواد مخدر را ظالمانه و فاقد سند خواند و گفت: «فلتمن – سفیر سابق ایالات متحده در لبنان- نیز اعتراف کرده بود سفارت آمریکا در لبنان 500 میلیون دلار برای تخریب چهره حزب‌الله هزینه کرده و آمریکایی‌ها تلاش کردند جامعه جهانی را مجاب کنند که حزب‌الله سازمانی تروریستی است». او در آخر در واکنش به حرف رکس تیلرسون مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه باقی خواهند ماند، گفت: «به بهانه داعش وارد سوریه شدند و به همین بهانه نیز می‌خواهند در سوریه بمانند، در حالی که به اعتراف همگان این آمریکا بود که داعش را به‌وجود آورد. آمریکایی‌ها باید از همپیمانان خود بخواهند که به تامین داعش نپردازند. داعش هرگز باز نخواهد گشت. هیچ نیازی به نیروهای آمریکایی وجود ندارد و چیزی که وزیر خارجه آمریکا می‌گوید دروغ و دورویی است».


دیده‌بان حقوق بشر:
بن‌سلمان هم تحریم شود
دیده‌بان حقوق بشر با متهم کردن رژیم عربستان به نقض حقوق و قوانین انسانی بین‌المللی، خواهان اعمال تحریم‌هایی از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه رهبران نظامی سعودی بویژه ولیعهد محمد بن‌سلمان شد. دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک در گزارش سال 2018  خود اعلام کرد بر اساس اسناد موثق، ائتلاف مهاجم تحت رهبری عربستان، در یمن دست‌کم 87 حمله غیرقانونی انجام داده که به قربانی شدن حدود 1000 غیرنظامی منجر شده است. همچنین در این گزارش آمده که بیش از 12 فعال عربستانی به اتهامات نامعلوم به خاطر فعالیت‌های مسالمت‌آمیزشان محکوم شده‌اند و با حکم حبس طولانی مواجه هستند. سارا لیا واتسن، مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفت: «چهره محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی به عنوان یک اصلاح‌گر که وانمود می‌شود برای اصلاحات، خرج زیادی کرده، از فاجعه انسانی در یمن و تعداد فعالان و مخالفان سیاسی که به اتهامات دروغین بازداشت کرده، تأثیر زیادی پذیرفته است و این اقدامات چهره او را به عنوان اصلاح‌گر خدشه‌دار کرده ‌است. 


Page Generated in 0/0057 sec