printlogo


کد خبر: 187609تاریخ: 1396/11/1 00:00
اخبار

موسیقی «لاتاری» ساخته شد
موسیقی فیلم سینمایی «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان توسط حبیب خزایی‌فر ساخته شد. به گزارش مهر، حبیب خزایی‌فر موسیقی فیلم سینمایی «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان را ساخت. خزایی‌فر که پیش از این در فیلم‌های سینمایی «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» با مهدویان همکاری کرده بود، این بار هم ساخت موسیقی فیلم دیگری از این فیلمساز را برعهده داشته است.  نخستین ‌اکران فیلم «لاتاری» در سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر است و محمدحسین مهدویان با این فیلم برای سومین سال متوالی در این جشنواره حضور دارد. پیش از این تصاویری از بازیگران این فیلم در رسانه‌ها منتشر شده بود اما برای نخستین‌بار است که تصویری از حضور نادر سلیمانی در «لاتاری» منتشر می‌شود. «لاتاری» محصول موسسه سینمایی سیمای مهر و به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی است.


انتشار فراخوان دوازدهمین جشنواره شعر فجر
دوازدهمین جشنواره شعر فجر ضمن رونمایی از پوستر این دوره، فراخوان دریافت آثار خود را نیز منتشر کرد. به گزارش ایسنا، آثار منتشر شده در 3 بخش  «شعر بزرگسال»، «شعر کودک و نوجوان» و «درباره شعر» در سال ۹۵ از طریق دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر احصا می‌شود و مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد. در حالی که دبیرخانه این جشنواره پیش از این شناسایی، جمع‌آوری و غربالگری اولیه آثار را آغاز کرده بود، با انتشار فراخوانی از پدیدآورندگان و ناشران خواست آثار منتشر شده دارای مجوز وزارت ارشاد را تا ۱۵ بهمن در اختیار دبیرخانه قرار دهند. در این دوره آثاری که در سال ۱۳۹۵ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌ باشد در گروه‌‌های «شعر بزرگسال»، «شعر کودک و نوجوان» و «درباره شعر» مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. این چهارمین دوره‌ای است که جشنواره بین‌المللی شعر فجر توسط بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران برگزار می‌شود و دبیری آن را جواد محقق برعهده دارد. برگزیدگان جشنواره اسفند امسال در آیین اختتامیه معرفی خواهند شد و به این برگزیدگان، علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره بین‌المللی شعر فجر اهدا خواهد شد.


«نماز» آیت‌الله حائری‌شیرازی  در کتابفروشی‌ها
گفتارهای حائری‌شیرازی در باب نماز در کتاب «نماز» از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. کتاب «نماز» مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی(ره) از سوی دفتر نشر معارف روانه کتابفروشی‌ها شد. به گزارش فارس، کتاب «نماز»، مجموعه‌ای از چند گفتار حضرت آیت‌الله حائری شیرازی(ره) درباره نماز و فلسفه و آثار آن است که این اندیشمند به ‌زیبایی، آثار فردی و اجتماعی این عمود خیمه دین را بررسی کرده‌اند. در این کتاب موضوعاتی همچون معنای «ذکر» بودنِ نماز، تفاوت ذکر با تلقین و تقلید و القاء، نماز؛ عامل تبدیل ایمان به یقین، نماز شوینده غفلت‌های اجباری، کارکردهای مختلف ذکر در انسان‌ها، رابطه داخل و خارج نماز، تفاوت تأثیر نماز و سایر عبادات بر انسان، ریشه‌های عدم حضور قلب در نماز، نماز و ولایت، چرا ولایت، «شرط قبولی» نماز و سایر اعمال است؟، کفر به طاغوت؛ مقدمه نماز و خودسازی، نماز؛ انتقال از طبیعت به فطرت، نماز دستگاه حراست انسان از فحشا و منکر، چرا اوقات نماز به 5 وقت تقسیم شده است؟، آداب خروج از منزل و ورود به مسجد، خلاصه‌ای از فلسفه اذکار و افعال نماز، بزرگی خدا؛ نخستین ‌یادآوری در نماز، مایه رستگاری بودن نماز، حمد و تمرکز در نماز و... مورد بررسی قرار گرفته است. کتاب «نماز» اثر آیت‌الله حائری‌شیرازی(ره) در 140 صفحه در شمارگان ۳ هزار نسخه با قیمت ۸ هزار تومان توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است. بر اساس این گزارش، «آینه تمام‌نما»، «حکومت جهانی خدا»، «با علی(ع) در صحرا» و «تعلق» دیگر آثاری است که از این عالم ربانی توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.


Page Generated in 0/0066 sec