printlogo


کد خبر: 187610تاریخ: 1396/11/1 00:00
اخبار

دفاع دبیر جشنواره تئاتر فجر  از نمایشی با مضمون زنان روسپی!
پس از آنکه رسانه‌ها اخباری در ارتباط با حضور نمایشی پرحاشیه با موضوع زنان روسپی در جشنواره تئاتر فجر منتشر کردند، دبیر جشنواره تئاتر فجر با انتشار یادداشتی به دفاع تمام قد از این نمایش پرداخت. به گزارش «وطن امروز»، نمایش «روز عقیم» نمایشی است که درباره زنان فاحشه زمان پهلوی و تخریب شهر نو پس از انقلاب اسلامی ایران و بلاتکلیفی این افراد در جامعه نگاشته شده است. فرهاد مهندس‌پور در یادداشتی که فارس آن را منتشر کرده، به حمایت از این نمایش که حسین کیانی کارگردانی آن را برعهده دارد، پرداخت. در بخشی از این یادداشت آمده است: «حسین کیانی‌استعاره «روز عقیم» را از آیه 55 سوره حج در قرآن کریم وام گرفته است؛ واژه «عقیم» یک بار دیگر در آیه 41 از سوره الزاریات تکرار شده است. حسین کیانی‌ استعاره «ابتر بودن»، «سترونی» و در هم کوفتگی کاراکترهای نمایشش را با آوردن «روز عقیم» پیشینه و پشتوانه‌ای مذهبی داده است. خاستگاه گروهی که حسین کیانی به آنان پرداخته، به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد...». او در بخش دیگری از این یادداشت با اخلاقی خواندن مفهوم این نمایش، آورده است: «مفهوم اخلاقی نمایش «روز عقیم» در خلال آرزوها و ناکامی‌ها و گرفتاری و نکبت و پرخاش کاراکترهایش، عبرتی است که درونمایه نمایشنامه بر اساس آن نوشته شده است.» جالب آنکه پیش از این حسین کیانی به دلیل حجم بالای ممیزی‌های وارد شده با نگارش نامه‌ای از حضور در جشنواره انصراف داده بود ولی در نهایت با درخواست دبیر جشنواره حاضر به حضور در جشنواره شد!


از سریال «گیله‌وا» چه خبر؟
تهیه‌کننده سریال «گیله‌وا» که این روزها آخرین مراحل تولید خود را پشت سر می‌گذارد با بیان اینکه هنوز شبکه پخش این مجموعه مشخص نشده است، اظهار امیدواری کرد که این سریال مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت. به گزارش ایسنا، امیر بنان تهیه‌کننده سریال «گیله‌وا» درباره روند تولید این مجموعه تلویزیونی که تلاش می‌کند تاریخ را در دوره قحطی سال ۱۲۹۷ به تصویر بکشد، گفت: در حال حاضر تدوین کار به پایان رسیده و مراحل صداگذاری، جلوه‌های ویژه‌ تصویری و موسیقی در حال آماده‌سازی است اما تا زمانی که مراحل تولید این مجموعه به پایان نرسد، شبکه‌ پخش آن نیز مشخص نخواهد شد. او همچنین یادآور شد که سریال «گیله‌وا» قصه‌گویی روان و خوبی دارد و با آنچه پیش از تولید در نظرمان بود مطابقت دارد. این سریال به عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات مرکز فیلم و سریال سازمان هنری - رسانه‌ای اوج در تلاش است با نگاهی عاطفی به زندگی مردم شمال ایران در بستر اتفاقات تاریخی سال ۱۲۹۷ بپردازد و روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و بویژه مردم خطه گیلان در 100 سال گذشته باشد.

برگزاری نشست  «برندسازی در رسانه» در صداوسیما
نشست تخصصی «برندسازی در رسانه» به همت مرکز بسیج سازمان صداوسیما برگزار می‌شود. به گزارش فارس، مجتمع آموزشی - پژوهشی شهید آوینی مرکز بسیج صداوسیما با همکاری مدیریت پژوهش مرکز طرح، برنامه و ارزیابی سیما نشست «برندسازی در رسانه» را برگزار می‌کند. در این نشست که قرار است در آن مباحث مربوط به برندینگ رسانه‌ای بیان شود، تلاش می‌شود به سوالاتی نظیر «برند‌سازی در رسانه چیست؟ چگونه می‌توان تولیدات رسانه‌ای را برند کرد؟ چگونه باید از برند محافظت کرد؟» پاسخ دقیق و علمی داده شود. در نشست «برند‌سازی در رسانه» دکتر خیامی استاد ارتباطات و رئیس مرکز طرح، برنامه و نظارت سیما، دکتر قاسمی استاد مدیریت ورزشی و مدیر شبکه رادیویی ورزش و معینی مدیرکل دفتر مالکیت فکری سازمان صداوسیما به سخنرانی و ارائه بحث می‌پردازند. این نشست روز دوشنبه دوم بهمن از ساعت 8:30 دقیقه در سالن رضوان مرکز بسیج صداوسیما برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0139 sec