printlogo


کد خبر: 187615تاریخ: 1396/11/1 00:00
اخبار

اعتراف فلپس بارها به خودکشی فکر کردم
مایکل فلپس اعلام کرد بارها در طول فعالیت حرفه‌ای خود به خودکشی فکر کرده است. به‌ گزارش بی‌بی‌سی، فلپس پرافتخارترین ورزشکار المپیک است و ۲۳ مدال طلا در کارنامه خود دارد اما او نخستین‌بار در المپیک آتن ۲۰۰۴ به خودکشی فکر کرده است: «بعد از هر  المپیک احساس می‌کردم دچار افسردگی شده‌ام. یادم می‌آید نخستین‌بار که برای درمان پیش متخصص رفتم، می‌لرزیدم و از تغییراتی که ایجاد شده بود استرس زیادی داشتم». فلپس اعلام کرد بعد از بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن 3 تا 5 روز خود را در اتاقش حبس کرده است. او 2 سال بعد از المپیک لندن برای بار اول اعلام بازنشستگی کرد اما دوباره در مسابقات المپیک ریو حضور پیدا کرد. او در المپیک ریو 5 مدال طلا و یک نقره کسب کرد و سپس دوباره اعلام بازنشستگی کرد. فلپس معتقد است بر طرف کردن مشکلات مربوط به سلامت روانی‌اش بسیار تاثیرگذارتر از مقام‌هایی که در المپیک کسب کرده است، بوده‌اند. فلپس در پایان گفت: «احساس اینکه این مشکلات را حل کرده‌ام بهتر از احساس گرفتن مدال‌های طلایم در المپیک است. خوشحالم که خودکشی نکردم».

استعفای صالحی‌امیری پذیرفته شد
شهردار تهران از استعفای سیدرضا صالحی‌امیری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبر داد. محمدعلی نجفی، شهردار تهران در حاشیه جلسه اتاق اصناف در جمع خبرنگاران درباره وضعیت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت:‌ آقای صالحی‌امیری استعفا کرده و این استعفا مورد پذیرش قرار گرفته است. نجفی گفت: وی در حال حاضر به عنوان مشاور شهردار در امور اجتماعی و فرهنگی به صورت پاره‌وقت مشغول فعالیت است. شهردار تهران بیان کرد: در حال حاضر چند گزینه برای معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مطرح شده و ما در حال بررسی شرایط هستیم. به گزارش تسنیم، سیدرضا صالحی‌امیری هفته گذشته به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شد و در پی این انتخاب اعضای شورای شهر تهران به حضور همزمان وی در این کمیته و معاونت فرنگی و اجتماعی شهرداری تهران انتقاد کردند.

مرگ تنها بازمانده المپیک ۱۹۲۸
کارلا مارانگونی، پیرترین مدال‌آور المپیکی که در قید حیات بود، در سن ۱۰۲ سالگی درگذشت. به‌ گزارش ‌ایسنا، کارلا مارانگونی، ژیمناست ایتالیایی که در المپیک ۱۹۲۸ آمستردام مدال نقره کسب کرده بود، در سن ۱۰۲ سالگی درگذشت. او پیرترین مدال‌آور المپیکی و تنها ورزشکار المپیک ۱۹۲۸ بود که تاکنون زنده بود. کمیته‌ المپیک ایتالیا درباره مرگ مارانگونی اعلام کرد: او یکی از افراد به‌یادماندنی در تاریخ ورزش ایتالیا و جنبش المپیک است. مارانگونی در ۱۲ سالگی همراه تیم ژیمناستیک ایتالیا در  المپیک ۱۹۲۸ شرکت کرد. او روز جمعه در خانه خود در پاویای ایتالیا درگذشت.

نایب‌قهرمان دوی ۱۰۰ متر لندن رکورد جهان را شکست
کریستین کولمن توانست رکورد دوی ۶۰ متر داخل سالن را پس از ۲۰ سال بشکند.
‌به نقل از موندو دپورتیوو، کریستین کولمن به عملکرد درخشانش در جهان دوومیدانی ادامه می‌دهد. دونده جوان آمریکایی که توانست تنها با ۲۱ سال نایب قهرمان دو ۱۰۰ متر رقابت‌های جهانی لندن در سال ۲۰۱۷ شود، رکورد ۶۰ متر جهان را نیز شکست. کولمن در مسابقات کلمسون کارولینای جنوبی توانست از رکورد موریس گرین بزرگ پیشی بگیرد. کولمن ۲۱ ساله دو ۶۰ متر مسابقات داخل سالن را در 37/6 ثانیه دوید. پیش از این بهترین رکورد به قهرمان المپیک سیدنی اختصاص داشت. گرین در سال ۱۹۹۸ در رقابت‌های مادرید توانست ۶۰ متر را در 39/6 ثانیه بدود. به ‌این‌ ترتیب پس از ۲۰ سال این رکورد دوباره شکسته شد.

پیروانی: کامیابی‌نیا اخراج نشده است
مدیر تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید هافبک این تیم پس از پایان دوره مصدومیت به تمرینات بازمی‌گردد. در برخی رسانه‌ها خبری با عنوان «اخراج کمال کامیابی‌نیا از پرسپولیس» منتشر شد اما مدیر تیم فوتبال پرسپولیس این خبر را رد و عنوان کرد کامیابی‌نیا به تیم باز خواهد گشت. افشین پیروانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این موضوع اظهار کرد: خبر اخراج کامیابی‌نیا از سوی برانکو دروغ است و چنین چیزی نیست. کامیابی‌نیا پس از دوران محرومیت در دوره مصدومیتش به تمرین بازخواهد گشت.


Page Generated in 0/0256 sec