printlogo


کد خبر: 187629تاریخ: 1396/11/1 00:00
اخبار

مسؤولان کشور برای حل مشکلات اقتصادی اقدام عاجل کنند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید دشمنان مشکلات اقتصادی کشورمان را برای اعمال فشار و جلوگیری از پیشرفت‌های ملت ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند.  آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام مسأله اقتصاد و معیشت کشور را یکی از اولویت‌های اصلی کشور دانست و با اشاره به جنگ اقتصادی که امروز آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته است، گفت: امروز دشمنان، مشکلات اقتصادی کشورمان را به عنوان زمینه‌ای برای اعمال فشار و جلوگیری از پیشرفت‌های ملت ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند و ضرورت دارد همه مسؤولان کشور برای حل معضلات اقتصادی و گرفتاری‌های معیشتی مردم اقدام عاجل کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به سیاست‌های کلی نظام را در قانونگذاری و اجرا بسیار مهم دانست و گفت: باید در تدوین آیین‌نامه نظارت مجمع، موضوع ضمانت اجرایی به جد مدنظر قرار گیرد. آیت الله
هاشمی‌شاهرودی همچنین از الطاف و دعای خیر آحاد مردم در جریان بیماری اخیر خود، تقدیر و تشکر کرد. در ادامه این جلسه با رأی اعضا، هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و اعضای آن انتخاب شدند. براساس این رأی، علاوه بر رئیس و دبیر، آقایان: نبوی، ایروانی، مظفر، وحیدی، انصاری، مصباحی‌مقدم، میرسلیم، آقامحمدی، توکلی، باهنر، دانش‌جعفری، دری‌نجف‌آبادی و رئیسی به عنوان اعضای هیأت نظارت انتخاب شدند.
 
اعلام آمادگی سپاه پاسداران برای بارورسازی ابرها
فرمانده نیروی هوافضای سپاه از آمادگی این نیرو برای کمک به بارور‌‌سازی ابرها خبر داد. در پی ادامه یافتن خشکسالی و در دستور کار قرار گرفتن باروری ابرها و درخواست معاون اول
رئیس‌جمهور برای فعالیت مناسب در این زمینه و سپس اعلام معاون وزیر نیرو مبنی بر تلاش برای رایزنی با صنایع هواپیمایی و نیروی هوا فضای سپاه در این راستا؛ سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: همانطور که مدتی پیش در پیام تبریک انتصاب وزیر محترم جدید نیرو تأکید کردم، آماده هرگونه همکاری برای رفع مشکل بارورسازی ابرها هستیم. وی افزود: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همه امکانات خود را متعلق به ملت عزیز ایران دانسته و اعلام آمادگی کرده با بسیج امکانات به دولت محترم برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم کمک کند.

رایزنی جابری‌انصاری و لاورنتیف در سوچی
دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و نماینده ویژه پوتین در امور سوریه روز شنبه در سوچی درباره آخرین هماهنگی‌ها برای نشست سه‌جانبه کشورهای ضامن روند آستانه به گفت‌وگو پرداختند.حسین جابری‌انصاری، مذاکره‌کننده ارشد ایران در روند آستانه که برای شرکت در نشستی با حضور مذاکره‌کنندگان روسیه و ترکیه به روسیه سفر کرده، بلافاصله پس از ورود به سوچی با الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه در روند آستانه دیدار و گفت‌وگو کرد. دستیار ارشد وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در بحران سوریه در این دیدار درباره ترتیبات اجرایی برگزاری و برنامه‌های اجلاس گفت‌وگوی ملی سوریه که دهم بهمن‌ماه جاری در سوچی برگزار می‌شود، بحث و تبادل نظر کردند. در این دیدار همچنین آخرین هماهنگی‌ها برای نشست سه‌جانبه کشورهای ضامن روند آستانه که امروز در سوچی برگزار می‌شود، به عمل آمد.

«نچیروان بارزانی» به ایران آمد
منابع رسانه‌ای به نقل از کنسولگری ایران در اربیل اعلام کردند نخست‌وزیر منطقه کردستان، امروز به تهران سفر کرد. منابع رسانه‌ای به نقل از کنسولگری ایران در اربیل، از سفر امروز نچیروان بارزانی، نخست‌وزیر منطقه کردستان و قباد طالبانی معاونش به تهران خبر دادند. به نوشته پایگاه خبری «عراق‌الخیر»، کنسولگری ایران در اربیل طی بیانیه‌ای اعلام کرد نچیروان بارزانی و معاونش قباد طالبانی یکشنبه در رأس یک هیأت از منطقه کردستان عازم ایران شدند. بر اساس این بیانیه، این سفر با هدف تبادل آرا درباره قضایای سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود نتایج آن مثبت باشد.
 


Page Generated in 0/0076 sec