printlogo


کد خبر: 187640تاریخ: 1396/11/1 00:00
نبض جامعه

مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد
آغاز ثبت‌نام کنکور ۹۷
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ثبت‌نام برای شرکت در کنکور سراسری ۹۷ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از جمله رشته‌‌های با آزمون دانشگاه آزاد از یکشنبه اول بهمن‌ماه ۹۶ آغاز می‌شود. حسین توکلی در گفت‌وگو با مهر، افزود: مهلت ثبت‌نام برای شرکت در کنکور سراسری سا ل ۹۷ تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از جمله رشته‌‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی تا روز یکشنبه  ۸ بهمن‌ماه ادامه دارد. وی یادآور شد: ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود و دفترچه راهنمای ثبت‌نام حاوی شرایط و ضوابط شرکت در کنکور سراسری ۹۷‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، یکشنبه اول بهمن همزمان با ثبت‌نام در آزمون منتشر می‌شود. مشاور عالی سازمان سنجش افزود: کنکور سراسری سال ۹۷ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می‌شود.

معاون وزیر دادگستری مطرح کرد
تخلف پزشک  با حذف کارتخوان در مطب
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: حذف دستگاه کارتخوان در مطب برخی پزشکان توهین به مردم و بیماران است و نشان می‌دهد آن پزشک، فرد متخلفی است و این اقدام حتما به عنوان تخلف انتظامی قابل تعقیب کیفری است. محمود عباسی به ایرنا، گفت: ایده‌آل این است که در حوزه خدمات پزشکی به طور کلی رابطه مالی بین پزشک و بیمار حذف شود، اگر این اتفاق بیفتد یک گام بلند برای اصلاحات در نظام سلامت برداشته می‌شود. وی افزود: در برخی دستگاه‌ها این اتفاق افتاد و شفافیتی که رخ داده، باعث شده فساد به میزان بسیار زیادی کاهش یابد، مثال عینی آن دفاتر اسناد رسمی است. در این دفاتر به طور کلی و مطلقا رابطه مالی بین ارائه‌کننده خدمت و مردم وجود ندارد، هر پولی هم باید پرداخت شود با کارت الکترونیک اعتباری پرداخت می‌شود و میزان هزینه پرداختی هم در برگه‌ای که به مردم می‌دهند، کاملا مشخص است چقدر آن حق‌التحریر دفتر و چقدر آن مالیات است. معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: باید در مطب‌ها و مراکز پزشکی و درمانی کشور نیز چنین اتفاقی بیفتد. کار دشواری نیست. بدون تردید پرداخت‌های خارج از هزینه‌های قانونی که در برخی مراکز پزشکی وجود دارد، پدیده‌ای زشت، غیراخلاقی و غیرقانونی است و جرم قابل تعقیب کیفری و تخلف انتظامی است که  باید با آن برخورد جدی شود. مردم هم از این مسائل اطلاع دارند و حتما باید مسؤولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت را در جریان بگذارند. وی درباره مصادیق این تخلفات گفت: گاهی کارهای کاملا غیراخلاقی توسط برخی پزشکان انجام می‌شود که مثلا دستگاه کارتخوان را در مطب برمی‌دارند، این مساله هم توهین به مراجعه‌کننده است و هم نشان می‌دهد آن پزشک، فرد متخلفی است. این مساله بیشتر در مطب پزشکان دیده می‌شود و در بیمارستان‌ها کمتر است و هیچ توجیهی ندارد. عباسی گفت: الان کنار خیابان هم که یک نفر می‌ایستد و هندوانه می‌فروشد، دستگاه کارتخوان دارد، چطور می‌شود یک پزشک در مطبش دستگاه کارتخوان نداشته باشد؟ بدون تردید معلوم است که پزشک به طور عمدی دستگاه کارتخوان را در مطب نگذاشته است.

بی‌اطلاعی شورای شهری‌ها  از طرح جدید ترافیک
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اعضای ۲۱ نفره شورا در جریان کامل طرح ترافیک قرار نگرفته‌اند، گفت: اگر به هر دلیلی این طرح شکست بخورد شورا و شهرداری در ابتدای فعالیت‌شان با شکست مواجه می‌شوند. به گزارش تسنیم، محمد سالاری در جریان سی‌‌وهشتمین جلسه شورای شهر تهران و در تذکر پیش از دستور جلسه اظهار داشت:  در جلسه گذشته یک فوریت طرح ترافیک جدید به تصویب رسید که هنوز همه اعضای 21 نفره در جریان کامل این طرح قرار نگرفته‌اند.


Page Generated in 0/0066 sec