printlogo


کد خبر: 187658تاریخ: 1396/11/1 00:00
رئیس کمیسیون سیاست خارجی بوندستاگ:
آمریکا عامل ناامنی در دنیاست

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان با انتقاد از نتایج یک ساله ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا تاکید کرد ایالات متحده تحت فرمان او به یک فاکتور ناامنی در دنیا تبدیل شده است.
خلاصه دیدگاه‌های «نوربرت راتگن» به عنوان مسؤول دیپلماسی بین‌المللی بوندستاگ درباره ترامپ در گفت‌وگو با روزنامه «پاسایر نویه پرسه» به شرح زیر است:
- ترامپ در اصل همانگونه که ما وی را در مبارزات انتخاباتی تجربه کردیم در این مسؤولیت خود باقی مانده است. از زمانی که ترامپ مسؤولیت ریاست‌جمهوری را بر عهده گرفته است، سیاست خارجی آمریکا از بین رفته است. سیاست وی تنها بر اساس محاسبات سیاست داخلی شکل می‌گیرد. برای وی ایده اول آمریکا به عنوان یک فرم جدید ملی‌گرایی آمریکایی مطرح است که بین دوست و دشمن تفاوتی قائل نمی‌شود.
- رئیس جمهور آمریکا اعتقاد دارد ما می‌توانیم امتیازات را تنها به هزینه دیگران و نه با ائتلاف و شراکت با آنها به دست آوریم. این رویکرد هیچ تناسبی با مسؤولیت بین‌المللی ندارد. این امیدواری که وی با ورود به مسؤولیت، رویکردها و مواضع خود را تغییر دهد، هنوز برآورده
نشده است.
- همانند آنچه درباره سیاست‌های او در قبال کره‌شمالی شاهد هستیم، از طریق ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ برای نخستین‌بار آمریکا به یک فاکتور ناامنی در دنیا تبدیل شده است.
- آیا ما یک بیگانگی بین 2 سوی آتلانتیک را در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ تجربه می‌کنیم؟ خیر! من چنین روندی را نمی‌بینم. ما نباید ترامپ را با آمریکا و آمریکایی‌ها اشتباه بگیریم. ترامپ نباید بهانه‌ای برای ضدیت با آمریکا باشد. آمریکا برای امنیت آلمان یک فاکتور ضروری و غیرقابل اجتناب باقی می‌ماند.


Page Generated in 0/0289 sec