printlogo


کد خبر: 187664تاریخ: 1396/11/1 00:00
اخبار

السیسی بار دیگر نامزد انتخابات شد
عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور ۶۳ ساله مصر رسما کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی که در اواخر ماه مارس برگزار می‌شود اعلام کرد. السیسی در انتخابات 4 سال پیش تقریبا ۹۷ درصد آرا را به‌دست آورد. انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در روز ۲۶ مارس آغاز می‌شود و به ‌مدت 3 روز ادامه می‌یابد. انتظار نمی‌رود السیسی رقیب جدی در این انتخابات داشته باشد. اوایل ماه ژانویه احمد شفیق، نخست‌وزیر سابق مصر اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا نمی‌شود. به نوشته نیویورک تایمز، احمد شفیق ۷۶ ساله برای کاندیدا نشدن تحت فشار قرار گرفته است.

بی‌نتیجه بودن نشست پارلمان عراق برای تعیین موعد انتخابات
پارلمان عراق که دیروز جلسه خود را برای تصویب موعد انتخابات پارلمانی برگزار کرد، از دادگاه فدرال خواست موعد انتخابات را تعیین کند. رئیس پارلمان عراق از وجود پیشنهادی برای برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد خود و به تأخیر انداختن انتخابات محلی خبر داد. وی همچنین طی دستوری جلسه تعیین تاریخ برگزاری انتخابات را برای سومین بار جهت حل اختلافات به تعویق انداخت و این جلسه روز دوشنبه برگزار می‌شود. گروه‌های سنی و برخی گروه‌های شیعی خواهان به تأخیر افتادن انتخابات هستند.

صادرات سلاح آلمان  به عربستان متوقف شد
دولت آلمان روز جمعه اعلام کرد این کشور به سرعت تهیه تجهیزات نظامی برای طرف‌های درگیر در جنگ یمن را متوقف می‌کند که عربستان‌سعودی به عنوان مهم‌ترین مشتری تسلیحات آلمانی از جمله این کشورهاست. عربستان‌سعودی که از سال ۲۰۱۵ با تشکیل ائتلافی متشکل از برخی کشورهای عربی، جنگ ویرانگری علیه یمن را آغاز کرده، از مشتریان اصلی اسلحه‌های آلمانی است. از آغاز این جنگ، بیش از ۹ هزار نفر در یمن کشته شده‌اند.

حمله بزرگ داعش به لبنان خنثی شد
وزیر کشور لبنان اعلام کرد در پی دستگیری یک جاسوس داعشی و بازجویی از وی، نقشه این گروه تروریستی برای حمله به اماکن مذهبی و ساختمان‌های دولتی این کشور در طول تعطیلات خنثی شده است. وی تصریح کرد: نیروهای امنیتی لبنان تابستان امسال موفق شدند یکی از فرماندهان عراقی گروه تروریستی داعش را در بیروت شناسایی و بازداشت کنند که می‌خواست طبق دستور رهبر داعش، شبکه‌ای تروریستی در لبنان به‌ وجود آورد. گروه تروریستی داعش به‌رغم حملات خونینی که در لبنان انجام داد، هیچ‌گاه نتوانست بخشی از خاک این کشور را تصاحب کند.

هلاکت 9 نظامی سعودی
نیروهای تک‌تیرانداز ارتش یمن و انصارالله جمعه 9 نفر از نظامیان سعودی را در مناطق جازان، نجران و عسیر واقع در جنوب عربستان از پای درآوردند. یک منبع نظامی یمن گفته یگان تک‌تیرانداز ارتش یمن و انصارالله، روز جمعه 6 نفر از نظامیان سعودی را در شمال پایگاه حامضه و 2 پایگاه الشبکه و الفریضه در جازان هدف قرار دادند. 2 نفر از نظامیان ارتش عربستان نیز در 2 عملیات تک‌تیراندازان یمنی در پایگاه‌های الزور و المجازه در نجران و عسیر کشته شدند.

آزادی فرودگاه ابوالظهور در ادلب
ارتش سوریه، نیروهای مقاومت مردمی و متحدان دمشق در عملیاتی گسترده  که از اوایل آبان سال گذشته در جنوب شرق ادلب آغاز شده و شامل شمال استان حماه و جنوب استان حلب نیز می‌شود، تاکنون ده‌ها روستا در 3 استان را از لوث تروریست‌ها که گروه اصلی آنان «جبهه‌النصره» (شاخه سوری القاعده) است، پاکسازی کرده‌اند. در جدیدترین تحول در استان ادلب، تعدادی از نیروهای ارتش سوریه در پی حملات صبح دیروز از محور جنوبی فرودگاه نظامی «ابوالظهور» در جنوب شرق این استان وارد آن شدند. ارتش سوریه در  عملیات قبلی موفق شده بود روستای «قیطل» را پاکسازی کند و به آستانه فرودگاه برسد. شبکه خبری المنار با پخش تصاویری زنده از اطراف این فرودگاه به سبک اختصاصی نبرد دوربینی حزب‌الله لبنان، تسلط نیروهای مقاومت سوریه بر این منطقه را تایید کرد.


Page Generated in 0/0107 sec