printlogo


کد خبر: 187672تاریخ: 1396/11/2 00:00
اخبار

هنر شما می‌تواند با سند کار دشمن را بی‌اثر کند
5 توصیه رهبر انقلاب به مستندسازان جوان
متن پیام رهبر انقلاب به مستندسازان انقلابی منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، پنجشنبه 21 دی جمعی از مستندسازان فعال انقلاب اسلامی به دیدار رهبر انقلاب رفتند. آیت‌الله خامنه‌ای این پیام 5 بندی را در این دیدار برای مستندسازان به یادگار نوشتند. متن کامل پیام رهبر انقلاب به شرح زیر است:
جوانان عزیز مستند‌ساز!
در پی جلسه شیرین دیشب، این نکته‌ها را در یاد نگه دارید:
1- جهت انقلابی را با دقت تمام حفظ کنید، بازی‌های تکنیکی و شهرت حرفه‌ای بر صفا و درستکاری انقلابی کار غلبه نکند، با سر افراشته‌، زبان و عمل نشان دهید که مومن و انقلابی‌اید.
2- جنگ نرم دشمن، بر پایه‌ دروغ و تحریف و شایعه و سانسور و بایکوت بنا شده است. هنر شما می‌تواند با سند، کار دشمن را بی‌اثر کند. تاریخ 40 ساله، لبریز از سندها بر حقانیت جمهوری اسلامی و کج‌روی و گمراهی دشمنان است.
3- یک هدف اساسی دشمن، ترویج بدبینی و نومیدی است. دستمایه‌های امید در کشور بی‌شمار است. هنر شما قادر است با استناد به واقعیات، سرچشمه‌ امید و شوق و حرکت باشد.
4- مستند انتقادی، مفید و لازم است. لحن اثر باید ناصحانه و چاره‌جویانه باشد. در انتقاد، لحن خصمانه و یاس‌آلود و هرج و مرج‌طلبانه، فایده‌‌ آن را تبدیل به زیان می‌کند. زبان طنز به رسایی و سودمندی اثر کمک می‌کند.
5 - رضای خدا را در کارها در نظر بگیرید و از او کمک بخواهید.
والسلام علیکم و رحمه‌الله


برگزاری همایش ملی «وطنم»
همایش ملی «وطنم» همراه با آیین رونمایی از مجموعه مستند «وطنم» با موضوع ادیان، مذاهب و اقوام ایرانی و نقش آنها در وحدت مردم ایران، عصر روز سه‌شنبه سوم بهمن در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان اوج، در این همایش که توسط سازمان اوج به بهانه رونمایی از مجموعه مستند «وطنم» برگزار می‌شود، جمعی از رهبران و اندیشمندان دینی زرتشت، یهودی، مسیحی و مسلمان ایران حضور می‌یابند و سخنرانی خواهند کرد. در این مراسم از خانواده‌های شهدای اقلیت در ایران تقدیر خواهد شد. هنرمندان، ورزشکاران و نمایندگان اقلیت‌های مجلس نیز از دیگر میهمانان این مراسم خواهند بود. مجموعه ۷ قسمتی مستند «وطنم» به کارگردانی مصطفی موسوی‌تبار و هادی داوودآبادی، ادیان، مذاهب و اقوام ایرانی و نقش آنها در وحدت مثال‌زدنی مردم ایران در طول تاریخ را روایت می‌کند و تنوع دینی، مذهبی و قومی و وجود خرده‌فرهنگ‌های متفاوت منطقه‌ای سرزمین پهناور ایران را
به تصویر می‌کشد.


«پنجشنبه‌سوری» در به اضافه مستند
مستند «پنجشنبه‌سوری» روایتی از ناگفته‌های حادثه پلاسکو است. درست یک سال قبل ساختمان قدیمی پلاسکو پس از 3 ساعت و نیم درگیری با آتش بالاخره تسلیم شد و بر سر ۲۲ نفر فرو ریخت؛ ۱۶ آتش‌نشان و ۶ شهروند معمولی. به گزارش تسنیم، بیست‌ودومین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «پنجشنبه‌سوری» ساخته محمدحسن فردوسی‌زاده روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. در این قسمت و پس از پخش مستند، مهندس محمود قدیری، معاون پیشگیری و حفاظت از حریق آتش‌نشانی تهران و محمدحسن فردوسی‌زاده کارگردان این مستند میهمان برنامه خواهند بود و درباره حادثه پلاسکو و ابعاد پنهان آن واقعه صحبت خواهند کرد. همچنین محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. مستند «پنجشنبه‌سوری» روایت ناگفته‌های حادثه پلاسکو از زبان آتش‌نشانانی است که از نزدیک درگیر ماجرا بودند. این مستند روایت لحظه به لحظه تمام اتفاقاتی است که در آخرین پنجشنبه دی‌ماه به وقوع پیوست. برنامه به اضافه مستند با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.


Page Generated in 0/0055 sec