printlogo


کد خبر: 187673تاریخ: 1396/11/2 00:00
اخبار

«عشق فصل پایان»خواندنی شد
رمان «عشق فصل پایان» به قلم جواد افهمی با محوریت یک وزنه‌بردار جانباز از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شد. به گزارش فارس، این رمان با موضوع دفاع‌مقدس درباره جانبازی است که در رشته وزنه‌برداری قهرمان جهان شده است. داستان بر اساس واقعیت نگاشته شده و قهرمان داستان نیز در قید حیات است. «اسماعیل روال همیشگی کار را زیر پا گذاشته بود و می‌رفت که در آخرین حرکت، علاوه بر شکستن رکورد آسیا، دو رقیب کهنه‌کار و پرآوازه را پشت سر بگذارد. خم شد و میله را با کف دست‌های پودرمالی شده لمس کرد. انگشت‌هایش را دور میله حلقه کرد و سرش را رو به آسمان گرفت. وقت کندن وزنه از تخته بود. نفس حبس شده‌اش را با فریاد بیرون داد و به یک حرکت وزنه را از تخته جدا کرد و بالای سر برد. حالا وقت آن بود که از زمین بلند شود. وقت آن بود که زانوهای خم‌شده را راست کند. وقت آن بود که راست قامت زیر وزنه‌ای که کمر تمام رقیبانش را خم کرده بود و زانوان‌شان را لرزانده بود و وادار به تسلیم‌شان کرده بود، بایستد و طاقت بیاورد.» رمان «عشق فصل پایان» اثر جواد افهمی که پیش از این آثاری نظیر «سال گرگ»، «سوران سرد»، «خورشید بر شانه راست‌شان می‌تابید» و «ستاره‌های دب اصغر» از او منتشر شده بود، در ۳۰۶ صفحه با قیمت ۱۵ هزار تومان توسط نشر شهید کاظمی روانه کتابفروشی‌ها شده است.


تصحیح رنگ «به وقت شام»
فیلم سینمایی «به وقت شام» جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا به اصلاح رنگ رسید. به گزارش  فارس، فیلم سینمایی «به وقت شام» جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا آخرین مراحل فنی را سپری می‌کند و در استودیوی روشنا اصلاح رنگ فیلم در حال انجام است.  فیلمبرداری «به وقت شام» به تهیه‌کنندگی محمد خزاعی همزمان با آغاز ‌ماه رمضان(خردادماه) در لوکیشن مربوط به یکی از فرودگاه‌های نظامی در تهران آغاز شد و در ادامه در لوکیشن‌های متعددی از جمله شهرک سینمایی دفاع‌مقدس، پایگاه هوایی شیراز، اصفهان، روستاهای اطراف شهریار و شهر دمشق در سوریه پیگیری شد و روز 29 شهریور 1396 به پایان رسید. همزمان با فیلمبرداری، تدوین این فیلم نیز توسط مهرداد خوشبخت انجام شد. در فیلم جدید حاتمی‌کیا بابک حمیدیان و هادی حجازی‌فر به ایفای نقش می‌پردازند و از بازیگران سوری در این فیلم استفاده شده است.


کرمانشاه میزبان افتتاحیه شعر فجر
دوازدهمین جشنواره شعر فجر، چهارشنبه چهارم بهمن با برگزاری محفل افتتاحیه و برنامه‌های شعرخوانی به طور رسمی در جمع مردم زلزله‌زده کرمانشاه آغاز می‌شود. این رویداد ادبی پس از برپایی چند محفل شعر به استقبال مراسم پایانی خود در اسفند امسال خواهد رفت. به گزارش مهر، در این محفل علاوه بر جواد محقق دبیر دوره دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، محمدعلی بهمنی، پرویز بیگی‌حبیب‌آبادی، عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، علیرضا قزوه، محمود اکرامی‌فر و محمدکاظم کاظمی، به عنوان دبیران دوره‌های پیشین حضور خواهند داشت. همچنین تعدادی از شاعران شهر میزبان در این محفل شعرخوانی خواهند کرد.


یک انتصاب‌‌ عجیب در دولت
قطعه‌ساز خودرو در میراث فرهنگی!
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از سازمان میراث فرهنگی رفت و مدیرعامل یکی از شرکت‌‌های ارائه دهنده قطعات یدکی خودرو در کیش به جای او منصوب شد. به گزارش مهر، رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: از روز بیست و ششم دی‌ماه حکم مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان تهران اعلام شده است. من 4 سال و یک ماه و ۲۱ روز در اداره میراث فرهنگی تهران فعالیت کردم. قرار است در روزهای آینده حکم شهردار منطقه ۶ به من ابلاغ شود. گفتنی است مجید مهدوی که قرار است به جای خسروآبادی این سمت را به عهده بگیرد؛ مدیرعامل یکی از شرکت‌‌های ارائه‌دهنده قطعات یدکی خودرو در کیش بوده است.


Page Generated in 0/0063 sec