printlogo


کد خبر: 187713تاریخ: 1396/11/2 00:00
اخبار

 تورم دی‌ماه 8/2 درصد شد
درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در
12 ماه منتهی به دی ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه پارسال برای کل کشور
2/8 درصد، مناطق شهری 1/8 درصد و مناطق روستایی 2/9 درصد است که در آذر ١٣٩٦ برای کل کشور 2/0 و مناطق شهری 3/0 واحد درصد افزایش یافته و برای مناطق روستایی بدون تغییر بوده است.
به گزارش ایسنا، شاخص کل در دی‌ماه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب عدد 9/110، 8/110 و 0/111 را نشان می‌دهد که نسبت به آذرماه برای کل کشور و مناطق شهری به ترتیب  4/0 و 5/0 درصد افزایش یافته و برای مناطق روستایی بدون تغییر بوده است. در این میان، شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد 1/115، 3/115 و 3/114 رسید که نسبت به دی‌ماه پارسال برای کل کشور 9/11 درصد، مناطق شهری 2/12 درصد و مناطق روستایی ١١ درصد افزایش نشان می‌دهد.


آنفلوآنزای مرغی مرغ‌های مادر را تهدید می‌کند
نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران با اشاره به گسترش سریع بیماری آنفلوآنزا در بین مرغداری‌‌های کشور و درگیر شدن گله‌‌های مرغ، نسبت به شیوع این بیماری در بین مرغ‌‌های مادر گوشتی هشدار داد. به گزارش اتاق بازرگانی تهران، مهدی معصومی‌اصفهانی در این‌باره گفت: در حال حاضر ۲۰ میلیون مرغ تخم‌گذار و یک میلیون مرغ مادر گوشتی در کشور به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا نابود شده و از بین رفته‌‌اند و این بیماری بشدت در بین گله‌‌های مرغ در 7 استان اصفهان، قم، تهران، آذربایجان شرقی، قزوین، البرز و مازندران که استان‌‌های اصلی تولید تخم مرغ و مرغ گوشتی کشور هم محسوب می‌شوند، در حال گسترش است. وی ادامه داد: توجه داشته باشید که در کل کشور جمعیت مرغ تخم‌گذار ۷۰ میلیون قطعه و جمعیت مرغ مادر گوشتی ۱۰ میلیون قطعه است، بنابراین وقتی صحبت از نابودسازی ۲۰ میلیون مرغ تخم‌گذار و یک میلیون مرغ مادر گوشتی می‌شود یعنی حدود ۳۰ درصد گله‌‌های مرغ تخم‌گذار و ۱۰ درصد گله‌‌های مرغ گوشتی کشور معدوم شده‌‌ که عدد بسیار بالایی است. این کارشناس امور کشاورزی و طیور تصریح کرد: مشکل اصلی و خطر جدی که الان کشور را تهدید می‌کند شیوع بیماری در بین مرغ‌‌های مادر گوشتی است، زیرا هر مرغ مادر گوشتی به صورت میانگین با توجه به تولید مثل حدود ۴۰۰ کیلوگرم گوشت تولید می‌کند، بنابراین وقتی آنفلوآنزا در بین مرغ‌‌های گوشتی گسترش پیدا کند عرضه گوشت مرغ در بازار کاهش می‌یابد.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
غیرنیازمندان  هم یارانه می‌گیرند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه حذف یارانه اقشار غیرنیازمند به 2 روش ابرازی و شناسایی صورت می‌گیرد، گفت: برخی خانوارها با وجود اینکه مستحق نیستند اما یارانه نقدی دریافت می‌کنند. به گزارش فارس، علی ربیعی درباره روند حذف یارانه اقشار غیرنیازمند گفت: در حال حاضر یکسری افراد تحت پوشش (کمیته امداد، بهزیستی و دیگر نهادهای حمایتی) شناسایی شده‌اند که قطعا در فهرست دریافت یارانه نقدی سال 97 باقی خواهند ماند. وی افزود: اگر سال گذشته بنا بر ادامه حذف یارانه غیرنیازمندان بود، شاید درصدی از خطا هم وجود داشت اما به سرعت این خطا اصلاح می‌شد؛ سال گذشته تا مرز حذف 5 میلیون نفر هم رفتیم و تعدادی هم دوباره یارانه گرفتند.  ربیعی با تأکید بر اینکه به‌علاوه افرادی که تحت پوشش نهادها هستند، پشت‌نوبتی‌ها را هم داریم، توضیح داد: بنای ما برای پرداخت یارانه نقدی بعد از افراد تحت پوشش، نیازمندان پشت نوبتی هستند یعنی افرادی که تحت حمایت هیچ یک از نهادها نیستند اما نیازمند هم هستند. وی خاطرنشان کرد: این افراد پشت نوبتی باید به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بپیوندند، چرا که واقعا بنا داریم یارانه‌های نقدی را هدفمند پرداخت کنیم. وی افزود: 2 روش ابرازی و شناسایی وجود دارد که در روش اول نیازمندان خودشان اعلام نیاز می‌کنند و در روش دوم خودمان بر اساس بانک‌های اطلاعاتی موجود اقدام به شناسایی می‌کنیم.


Page Generated in 0/0053 sec