printlogo


کد خبر: 187716تاریخ: 1396/11/2 00:00
اخبار

سخنگوی اورژانس کشور خبر داد
گازگرفتگی  23 دانش‌آموز دبیرستانی
مسمومیت با گاز منوکسید کربن
۲۳ دانش‌آموز دبیرستان دخترانه‌ای در مشهد را روانه بیمارستان کرد. به گزارش میزان، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: ساعت ۱۰ صبح دیروز بر اثر مسدود شدن دودکش بخاری و انتشار گاز CO در فضای کلاس درس، 23 دانش‌آموز دبیرستانی در مشهد را مسموم کرد. وی افزود: بلافاصله پس از دریافت خبر این گازگرفتگی اکیپ‌های امدادی اورژانس ۱۱۵ خراسان رضوی شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. خالدی گفت: مسمومان پس از دریافت کمک‌های اولیه درمانی مناسب به بیمارستان طالقانی مشهد اعزام شدند.

در 10 ماهه سال جاری انجام شد
آزادی 8 هزار زندانی جرائم غیرعمد
کمک‌های مردمی در 10 ماهه سال جاری به ستاد دیه، زمینه آزادی 8 هزار و 100 زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کمک‌های مردمی در
10 ماهه سال جاری به ستاد دیه، زمینه آزادی ۸ هزار و 100 زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کرد. مجموع بدهی این جمعیت استخلاص‌یافته که ۲۶۰ نفر آنها را بانوان تشکیل می‌دهند، رقمی معادل ۶ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال است که در فرآیند آزادی نزدیک به ۳ هزار میلیارد ریال آن از سوی شکات خصوصی گذشت شده است. طبق آمار استان گیلان با ۸۱۰ آزادی در صدر این فهرست قرار گرفته و به ترتیب خراسان‌رضوی با ۷۷۰ آزادی و تهران با
۵۶۰ مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. با احتساب این آمار از ابتدای تاسیس ستاد دیه در ماه رمضان‌ سال ۶۹ تا به امروز، تعداد ۱۱۱ هزار و ۱۰۱ نفر با حمایت مردمی از بند زندان آزاد شده و به آغوش جامعه بازگشته‌اند.

برگزاری دوره «توان‌افزایی» ویژه اصحاب رسانه
به همت جمعیت هلال‌احمر، دوره یک‌روزه توان‌افزایی ویژه اصحاب رسانه در محوطه باز باغ‌موزه قصر برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در این دوره که با استقبال اصحاب رسانه و خبرنگاران از رسانه‌های گوناگون و عکاسان همراه بود، مباحث مربوط به امداد‌رسانی در شرایط بحران توسط اساتید امداد و نجات و پیشکسوتان هلال‌احمر به صورت عملی ارائه شد. گفتنی است، مباحثی مانند حمل مصدوم، چادرزنی، بانداژ و آتل‌بندی در این دوره به صورت عملی ارائه شد و شرکت‌کنندگان پس از تقسیم به گروه‌های 4 تا 5 نفره مباحث ارائه شده را به صورت گروهی انجام دادند. همچنین در پایان این دوره آموزشی یک‌روزه، برای ارتقای سرعت عمل در امداد‌رسانی، اصحاب رسانه  در رقابت احداث و جمع‌آوری چادرهای امدادی در کمترین زمان ممکن شرکت کردند.


غلامرضا طائبی، رئیس دبیرخانه کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 2 هیأت از کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در شهرستان‌‌های ثلاث باباجانی و دالاهو در استان کرمانشاه به بررسی وضعیت جانبازی 220 نفر از متقاضیان پرداختند.
ساغر صالح‌پور، پزشک متخصص زنان و زایمان در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی در ارتباط با بیماری سندروم تخمدان پلی‌کیستیک (POC) اظهار داشت: این بیماری در زنان بیشتر در سنین باروری ایجاد می‌شود و تشخیص زودهنگام و شروع درمان می‌تواند به پیشگیری عوارض طولانی‌مدت آن مثل دیابت نوع ۲ کمک کند.


Page Generated in 0/0062 sec