printlogo


کد خبر: 187735تاریخ: 1396/11/3 00:00
اخبار

اجازه نمی‌دهیم برخی جریان‌ها هزینه آشوبگری را کم کنند
رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه «توصیه کردیم دادستان‌ها میان فریب‌خوردگان و آشوبگران تفکیک قائل شوند» گفت: منتها نباید مساله به این سمت سوق داده شود که به اصل برخورد با افراد شرور، تخریبگران و مرتبطان با بیگانه اشکال بگیرند. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی، با تأکید بر لزوم شناسایی نقاط نفوذ دشمن توسط مردم، اظهار کرد: بستن راه نفوذ از جمله عبرت‌هایی است که باید در حوادث مختلف مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: مردم نباید اجازه دهند انتقادات و اعتراضات‌شان با آشوبگری عده‌ای تغییر چهره دهد. متأسفانه در جریان حوادث اخیر برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای و افراد اینگونه القا می‌کردند که وقوع این حوادث در جامعه اشکالی ندارد. آیا واقعاً آشوب و تخریب و ساختارشکنی اشکالی ندارد؟ رئیس قوه‌قضائیه افزود: ما از ابتدا به دادستان‌های سراسر کشور توصیه کردیم میان فریب‌خوردگان و آشوبگران تفکیک قائل شوند، بر همین اساس عده زیادی از بازداشت‌شدگان که فریب خورده و مرتکب اقدامات آشوبگرانه و تخریب اموال نشده بودند از رأفت اسلامی برخوردار شدند، منتها نباید مساله به این سمت سوق داده شود که به اصل برخورد با افراد شرور، تخریبگران و مرتبطان با بیگانه، اشکال بگیرند. ما قاطعانه و در چارچوب قانون با این گروه‌ها برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم برخی افراد و جریان‌ها هزینه آشوب‌ها را کم کنند، زیرا معتقدیم پایین آمدن هزینه آشوب‌ها برای آشوبگران، امنیت، اقتدار و حقوق مردم را تهدید خواهد کرد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تیتر«ملک ظریف» «وطن‌امروز»
سخنگوی وزارت امور خارجه به تیتر «وطن‌امروز» درباره تحولات در وزارت امور خارجه واکنش نشان داد. بهرام قاسمی در نشست خبری خود با رسانه‌ها در پاسخ به سوالی درباره تیتر «وطن‌امروز» درباره ساختار جدید وزارت امور خارجه با بیان اینکه من کاری به هیچ روزنامه‌ای ندارم ولی راجع به ساختار توضیحاتی را ارائه می‌کنم، گفت: چارت جدید یکی از مهم‌ترین تغییرات ساختاری وزارت امور خارجه است و تغییرات جامع و کیفی دیده شده و هدف آن تطبیق وزارت امور خارجه با شرایط جهان و کشور و یکی از اهداف  عمده آن چابک‌سازی و کاستن از لایه‌های مدیریتی است. وی افزود: امیدواریم این ساختار با زحماتی که برای تکمیل آن کشیده شد، در چابک‌سازی و کارشناسی کردن وزارت امور خارجه نقش خود را در عرصه جهانی ایفا و هر چه بیشتر و بهتر از مصالح و منافع ملی دفاع کند.

هشدار هواپیماهای نظامی ایران به ۲ فروند ناو جنگی بیگانه
معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران از هشدار هواپیماهای گشت دریایی ارتش به ۲ فروند ناو جنگی بیگانه خبر داد.رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با رمز یا رسول الله(ص) در حضور امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش آغاز شد. در این رزمایش انواع راکت‌های نازعات و فجر5، توپ 155میلیمتری خودکششی با هدایت لیزر و توپ 122میلیمتری اتوماسیون‌شده شلیک شد.همچنین یگان‌های شناور سطحی، زیردریایی‌های سبک و سنگین، تیپ‌های تکاور و تفنگدار ساحلی و یگان‌های هوادریا اعم از انواع بالگردهای ضدسطحی، ضدزیردریایی و هواپیماهای گشت شناسایی بال‌ثابت نیروی دریایی ارتش به‌صورت همزمان در محدوده‌های از پیش تعیین‌شده به‌ وسعت 2 میلیون و 200 هزار کیلومترمربع مستقر شدند. امیر دریادار دوم سیدمحمود موسوی، سخنگوی رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) اظهار داشت: در ساعات اولیه مرحله نمایش قدرت، 2 فروند از ناوهای ائتلاف که به‌منظور پایش یگان‌های نیروی دریایی ارتش به محدوده رزمایش نزدیک شدند توسط پهپادهای این نیرو به‌صورت دقیق شناسایی شدند و پس از اعلام به قرارگاه تاکتیکی رزمایش، هواپیماهای گشت و شناسایی با پرواز بر فراز ناوهای ائتلاف به آنها هشدار دادند و این ناوها منطقه رزمایش را ترک کردند.


Page Generated in 0/0066 sec