printlogo


کد خبر: 187739تاریخ: 1396/11/3 00:00
اخبار

وزیر ارتباطات:
امنیت تراکنش‌های بانکی پایین است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بانک مرکزی باید فکری برای امنیت تراکنش‌‌های بانکی کند، گفت: حجم شکایت‌ها آنقدر بالاست که کار از  فتا به پلیس آگاهی ارجاع شد. به گزارش مهر، محمدجواد آذری‌جهرمی در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک با ابراز گلایه نسبت به نبود امنیت در تراکنش‌‌های بانکی، از اعلام آمادگی وزارت ارتباطات برای برگزاری جلسه با نظام بانکی خبر داد. وی با اشاره به برداشت‌‌های غیرمجاز از حساب پزشکان و افراد عادی افزود: بیشترین حجم شکایات ارجاع شده به پلیس فتا، درباره امنیت شبکه‌‌های بانکی است و بنابراین به دلیل حجم بالای کار، پرونده‌ها به پلیس آگاهی برای رسیدگی ارجاع شده است. وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بانک مرکزی باید برای سوءاستفاده از تراکنش‌‌های بانکی فکری کند. وی اعلام کرد آمار پلیس فتا نشان می‌دهد در نیمه اول امسال حدود ٤٢ میلیارد تومان کلاهبرداری و تراکنش غبرمجاز در فضای الکترونیک انجام شده است. آذری‌جهرمی با اشاره به اهمیت امنیت حاکم بر عملیات الکترونیک شبکه بانکی گریزی به برخی آمارهای موجود ارائه شده از سوی پلیس فتا زد و توضیح داد: پلیس فتا به عنوان پلیس امنیت فضای مجازی اعلام می‌کند که بیش از ٦٠ درصد شکایت‌‌های اعلامی به آن مربوط به برداشت‌‌های غیرمجاز بانکی است. به‌گفته وی، کم نیستند شکایت‌های مربوط به برداشت‌های غیرمجاز؛ ارقام متفاوتی مطرح است به طوری که پزشکی می‌گفت ٧٠ میلیون تومان از حساب وی برداشت شده است.

ورود ماهانه یک میلیون موبایل به شبکه مخابرات
رئیس اتحادیه دستگاه‌‌های مخابراتی و گوشی تلفن همراه از ورود ماهانه یک میلیون گوشی تلفن همراه به شبکه مخابرات خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی محبی با اشاره به ادامه اجرای طرح رجیستری برای مقابله با عرضه گوشی قاچاق در کشور افزود: طبق آخرین آمار ۱۴ هزار گوشی تلفن همراه قاچاق از شبکه سراسری خارج و آنتن آنها قطع شده است. وی اجرای طرح رجیستری را سبب کاهش چشمگیر قاچاق گوشی دانست و ادامه داد: هم‌اکنون بازار گوشی تلفن همراه در آرامش است و تامین نیاز بازار با مشکلی مواجه نیست. وی وجود گارانتی برای گوشی تلفن همراه را نشان‌دهنده قانونی بودن آن دانست و افزود: مصرف‌کنندگان می‌توانند شکایات خود را در این زمینه به شماره تماس ۶۶۷۶۳۰۳۵ اعلام کنند. در همین حال نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران در واکنش به ابلاغیه علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه نباید عرصه را بر فروشندگان و مصرف‌کنندگان تنگ کرد، از دستگاه‌های مربوطه خواست فرصت رجیستر کردن تلفن‌های قاچاق موجود در بازار را تا نیمه بهمن تمدید کنند.


نقد راغفر بر تعریف خط فقر ملی
مرز گرسنگی یک نفر ۷۰۰ هزار تومان است
عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا درباره خط فقر ملی که معاون وزیر کار رقم آن را ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرده، گفت: این رقم، مرز گرسنگی یک نفر است و با خط فقر شدید تفاوت دارد. به گزارش مهر، حسین راغفر اظهار داشت: این رقم، مرز گرسنگی برای یک نفر است و با خط فقر شدید که یک خانواده در آن مورد محاسبه قرار می‌گیرند متفاوت است. قطعا خانواده‌ها با این رقم نمی‌توانند زندگی کنند. وی افزود: خط فقر ملی در کشورهایی که اقتصادشان دچار دوگانگی شهر و روستا نیست و از نوعی همگنی بین نقاط مختلف اقتصاد کشورشان برخوردارند، ممکن است کاربرد داشته باشد. وی ادامه داد: در دی‌ماه 1389 که پرداخت یارانه‌ها شروع شد تا امروز به یک خانواده‌ 5 نفره ٢٢٥ هزار تومان پرداخت می‌شود. امروز به دلیل تورم، قدرت خرید این مقدار یارانه که در آن سال ٢٢٥ هزار تومان بود فقط 35درصد هزینه‌های یک خانوار ٥ نفره را جبران می‌کند. راغفر اضافه کرد: با این ارزیابی هر فرد می‌تواند ماهانه ١٤٠ هزار تومان خرج کند. به این ترتیب هر فرد روزانه تقریبا ٤ هزار و ٢٥٠ تومان سرانه برای تغذیه دارد. احتمالا با این پول فقط می‌توان با نان ‌بربری سیر شد. وی تصریح کرد: اگر منظور دولت از حذف فقر مطلق رفع گرسنگی افراد است، نباید نام این رقم را خط فقر یا خط فقر مطلق بگذارد. نام این رقم تلاش برای غلبه بر گرسنگی است.


Page Generated in 0/0060 sec