printlogo


کد خبر: 187744تاریخ: 1396/11/3 00:00
گرد و خاک شدید در خوزستان ادامه دارد
339 نفر در بیمارستان‌های خوزستان

گروه اجتماعی: رئیس دانشکده علوم‌پزشکی آبادان گفت: بروز گرد و خاک در جنوب غرب خوزستان 339 نفر را راهی بیمارستان کرد. علیرضا آموزنده با اشاره به اینکه این تعداد طی 3 روز گذشته به بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشکده در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان مراجعه کرده‌اند، به مهر افزود: از تعداد کل مراجعان برای درمان مشکلات تنفسی ناشی از گرد و خاک در آبادان ۱۴۶ نفر  به مراکز درمانی مراجعه کردند. وی اظهار داشت: از این تعداد ۹۷ نفر به طور سرپایی درمان و ۴۹ نفر نیز بستری شدند، همچنین در خرمشهر نیز
۳۰ نفر سرپایی درمان و ۲۵ نفر بستری شدند. رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۱۳۸ نفر در شادگان به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۱۴ نفرشان بستری شدند. به گفته آموزنده، ۱۲۴ نفر از مراجعان شادگانی به مراکز درمانی پس از درمان سرپایی به منازل‌شان بازگشتند.
تعطیلی مدارس
در همین باره، مدارس نوبت عصر روز گذشته (دوشنبه) مسجدسلیمان تعطیل اعلام شد،  براساس اعلام استانداری، مدارس نوبت عصر در مسجدسلیمان به دلیل غلظت بالای گرد و خاک تعطیل اعلام شد. این در حالی است که با دستور رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به همراهی وزیر جهاد کشاورزی برای پیگیری فوری طرح‌های اخیر و کوتاه‌مدت دولت در زمینه مبارزه با ریزگردها راهی استان خوزستان شدند.  رئیس‌جمهور صبح روز گذشته (دوشنبه) در جلسه ویژه بررسی وضعیت آلودگی هوا و مشکل ریزگردها در بخش‌هایی از مناطق جنوب غربی کشور، ضمن اخذ گزارش آخرین اقدامات انجام شده دستور داد کلانتری و حجتی برای نظارت بیشتر و پیگیری فوری طرح‌ها و برنامه‌های دولت عازم این مناطق شوند. رئیس‌جمهور در جلسات اخیر هیات وزیران ضمن بررسی آخرین وضعیت و علل توسعه ریزگردها و آلودگی هوا در بخش‌هایی از کشور، دستور داده بود علاوه بر برنامه‌های درازمدت، اقدامات عاجل و کوتاه‌مدتی برای مدیریت و کاهش آلودگی محیط‌زیست در مناطق یاد شده انجام شود. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزیر جهاد کشاورزی همچنین موظف شدند گزارش اقدامات و هر گونه موانع احتمالی را به روحانی ارائه دهند.
خوزستان چشم‌انتظار باران
گفتنی است، مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی وزش باد و در پی آن احتمال فعال شدن کانون‌های داخلی گرد و غبار خبر داد. کورش بهادری با اشاره به تداوم پدیده گردوغبار در بیشتر شهرهای خوزستان، افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه در هوا و جو تغییراتی ایجاد نشده، وضعیت گرد و خاک در بیشتر شهرها پایدار مانده است اما بتدریج دید افقی بهتر خواهد شد. وی با بیان اینکه در حال حاضر دید افقی در اهواز به 2 کیلومتر رسیده است، افزود: در حال حاضر، گرد و خاک در حال فرونشست است و  زمانی این پدیده  از خوزستان خارج می‌شود که بارش قابل ملاحظه یا تغییرات جوی مناسبی داشته باشیم.


Page Generated in 0/0062 sec