printlogo


کد خبر: 187760تاریخ: 1396/11/3 00:00
اخبار

محمد خزاعی، دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» شد
محمد خزاعی، دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» شد. به گزارش مهر، با پیشنهاد احسان محمدحسنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین محمد خزاعی را به ‌عنوان دبیر پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» برگزید. در بخشی از این حکم آمده است: «امید است اینک که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم با همیاری هنرمندان متعهد و با بهره‌گیری از تجارب مفید و ارزشمند پیشکسوتان این عرصه و دستاوردهای گذشته و با بهره‌مندی از ظرفیت نیروهای خلاق، جوان و توانمند در سراسر کشور شاهد برگزاری جشنواره‌ای مؤثر و فراگیر با هدف ترویج گفتمان جهانی انقلاب اسلامی، تکریم رشادت‌ها و حماسه‌های ماندگار دفاع‌مقدس و ترسیم ابعاد مختلف روح پایداری و مقاومت در داخل و خارج از کشور باشیم.» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در سال ۹۷، همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.


«شاعر شطح‌نویس» در بازار کتاب
کتاب «شاعر شطح‌نویس» که گذری بر زندگی و آثار احمد عزیزی است، توسط موسسه فرهنگی- هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد. به گزارش تسنیم، احمد عزیزی یکی از شاعران تیزبین و خوش‌ذوق معاصر است که اشعار و شطحیات بسیار زیبایی دارد و سروده‌هایش بیانگر دغدغه‌ها و آداب و رسوم دوران خویش است. او می‌کوشید با زبان ساده حقایق دوران خود را به رشته نظم دربیاورد. این کتاب در 3 فصل تنظیم شده است: فصل اول تحت عنوان «زندگینامه»، روایتی از تولد، خانواده و دوران حضور او در زادگاهش سرپل‌ذهاب است. عنوان فصل دوم «مثنوی دلداگی» است. در این فصل ارادت و علاقه این شاعر انقلابی به حضرت امام خمینی، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نشان داده می‌شود. در این صفحات اشعار مربوط به این موضوع نیز آمده است. فصل سوم با عنوان «گلگشت آثار» به بررسی و معرفی آثار احمد عزیزی پرداخته است. در بخش ضمایم هم برخی از مهم‌ترین مصاحبه‌ها و تصاویر احمد عزیزی آمده است. کتاب «شاعر شطح‌نویس» با قطع پالتویی و در 96 صفحه، با تیراژ 2500 نسخه و به قیمت
5 هزار تومان عرضه شده است.


محسن سلیمانی دار فانی را وداع گفت
محسن سلیمانی، نویسنده، مترجم و منتقد ادبی بر اثر حمله قلبی در سن ۵۸ سالگی درگذشت. به گزارش «وطن امروز»، محسن سلیمانی نویسنده، مترجم، منتقد ادبی و رایزن فرهنگی ایران در صربستان بر اثر حمله قلبی دار فانی را وداع گفت. وی که در سال 1338 در تهران به دنیا آمد، فارغ‌التحصیل ادبیات و زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی بود و در همین رشته مدرک دکترا گرفت. سلیمانی کار ادبیات را از سال 1359 به طور جدی شروع کرد و در زمینه نقد ادبی، اصول داستان‌نویسی و آثار داستانی در حدود 100 اثر ترجمه کرده یا نوشته است. وی سال گذشته به عنوان رایزن فرهنگی ایران در صربستان معرفی شده بود و در مدت کوتاهی که از فعالیتش می‌گذشت فعالیت‌های قابل توجهی برای معرفی ادبیات ایران انجام داده بود. سالیان دور (مجموعه داستان)، آشنای پنهان (مجموعه داستان)، چشم در چشم آینه (مجموعه نقد و یک گفتار)، تأملی دیگر در باب داستان (ترجمه)، رمان چیست؟ (ترجمه و نگارش)، درس‌هایی درباره داستان‌نویسی (ترجمه)، فن داستان‌نویسی (ترجمه)، از روی دست رمان‌نویس (ترجمه)، شاهکارهای ادبیات جهان (6 جلد)، 28 اشتباه نویسندگان (ترجمه)، واژگان ادبیات داستانی (انگلیسی- فارسی و فارسی- انگلیسی)،‌ چگونه زندگینامه بنویسیم؟، اسرار و ابزار طنزنویسی (نگارش و ترجمه)‍، شوخی‌های دختران حوا، شوخی‌های پسران آدم، جادوی زاویه دید (ترجمه)، طرح و ساختار رمان (ترجمه)، آموزش داستان‌نویسی به دانش‌آموزان ابتدایی، 2 جلد (ترجمه)، رمان‌نویسی در وقت اضافه و طنزپردازی به زبان ساده برخی از تالیفات این نویسنده و مترجم ادبی است.
 


Page Generated in 0/0113 sec