printlogo


کد خبر: 187766تاریخ: 1396/11/3 00:00
اخبار

موضوع فقط پول نیست
نیمار در رئال؟
خوزه فلیکس دیاز: نیمار نمی‌تواند از تیترها جدا شود، چه به خاطر گل‌هایش باشد، چه شادی‌ها و چه حتی حال و هوایش در پایتخت فرانسه؛ برای همین است که احتمال آمدنش به رئال‌مادرید فقط به خاطر پول نیست. البته کنار آمدن با باشگاه پاریسی از وقتی قطری‌ها آن را خریده‌اند بسیار سخت شده و نباید فراموش کرد که هیچ تیم دیگری توان پرداخت مبلغ گزاف فسخ قرارداد ستاره سابق سانتوس را نداشت. مبلغ انتقال 222 میلیون یورویی او به اضافه دستمزد سالانه 35 میلیونی ارقامی هستند که به طور کلی بازار نقل و انتقالات را تحت تاثیر قرار داد اما وقتی از نارضایتی این بازیکن 25 ساله در لیگ فرانسه بحث می‌کنیم، رئال‌مادرید محتمل‌ترین مقصد او محسوب می‌شود؛ اگر بخواهد از پاری‌سن‌ژرمن جدا شود.
واقعیت این است که سفیدها همیشه از مذاکرات پیچیده برای بازیکنان پیچیده خودداری اما خود را برای این کار آماده کرده‌اند البته اگر پیشنهاد درستی دریافت کنند. پیام‌هایی از نیمار رسیده و رئال بخوبی از نارضایتی ستاره سابق بارسلونا باخبر است؛ چهارشنبه شب آشکارا این حس مشخص بود چون نیمار بعد از زدن 4 گل در یک بازی از سوی هواداران خودی هو شد، چون اجازه نداد ادینسون کاوانی پنالتی را بزند که با گل کردنش می‌توانست بهترین گلزن تاریخ پاریسی‌ها شود.
عده‌ای می‌گویند او آرزو دارد به اسپانیا بازگردد و برای رقابت لالیگا دلتنگ شده. این شاید درست باشد، از طرف دیگر او در زمین عملکردی دارد که از حال حاضر کریستیانو رونالدو خیلی بهتر است و شاید حتی از لیونل مسی هم عبور کند. رونالدو همیشه مورد علاقه ناصر الخلیفه، رئیس پاری‌سن‌ژرمن بوده و اگر چه دولت قطر از طریق یک گروه سرمایه‌گذاری مالکیت باشگاه فرانسوی را به دست گرفته اما بیشتر او سرمایه‌گذاری کرده بویژه در انتقال نیمار. این قرارداد روی شفافیت مالی باشگاه تاثیر گذاشته و یوفا قرار است بزودی التزام این تیم به قوانین بازی جوانمردانه مالی را
بررسی کند.
نه برای نخستین بار
فلورنتینو پرس 2 بار برای جذب نیمار اقدام کرده اما خیلی خوب می‌داند بار سوم با مقاومتی باورنکردنی از یک ابرقدرت مالی روبه‌رو می‌شود و برای همین است که او هیچ وقت نمی‌خواهد دشمنی باشگاه فرانسوی را برانگیزد. در والده بباس کسانی هستند که به رئیس رئال‌مادرید هشدار می‌دهند خودش را از چنین شایعاتی دور کند و از این داستان که شاید پایان خوشی نداشته باشد، کنار بکشد. حس قدرتمندی از بی‌اعتمادی در مادرید وجود دارد نسبت به پدر نیمار که چندین بار گفته قهرمان اروپا باید زودتر اقدام کند. عده‌ای هم در رئال هستند که این حرکت را تشویق می‌کنند و از پرس خواسته‌اند هر کاری می‌تواند برای جذب چنین ستاره‌ای انجام دهد بویژه با توجه به اینکه باشگاه 200 میلیون برای خرج کردن دارد. آمدن نیمار غیر از توانایی‌هایش در زمین، منافع زیادی برای رئال دارد. او شاید تجاری‌ترین چهره ورزشی حال حاضر اروپا باشد و بیش از پیش به چشم می‌آید اگر رونالدو به آرزویش برای ترک پایتخت اسپانیا برسد. پاری‌سن‌ژرمن هم از دارایی باارزش خود حمایت می‌کند و نمی‌خواهد نام او در رسانه‌ها با شایعات انتقال همراه شود. آنها او را چهره باشگاه در سال 2018 می‌دانند، بودن او به حضور پاریسی‌ها میان بهترین‌های اروپا مشروعیت می‌بخشد و به همین دلیل آنها احتمالا برابر هر گونه مذاکره‌ای درباره آینده وی مقاومت می‌کنند.


مدال نقره محجوب در گرندپری تونس
نماینده وزن ۱۰۰+ کیلوگرم جودوی ایران به مدال نقره رقابت‌‌های گرندپری تونس رسید تا تنها مدال‌آور تیم ۶ نفره ایران در این مسابقات باشد. به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های روز پایانی جودوی گرندپری تونس، جواد محجوب نماینده وزن ۱۰۰+ کیلوگرم ایران که در جایگاه ۶۴ رنکینگ جهانی جای دارد، در دیدار نهایی و برای کسب مدال طلا به مصاف الکساندر گوردینکو از اوکراین رفت و در پایان با قبول شکست برابر این جودوکار اوکراینی به مدال نقره این رقابت‌ها رسید تا تیم ۶ نفره ایران در پایان این مسابقات با تک مدال نقره جواد محجوب و حذف 5 جودوکار دیگر به کار خود پایان دهد.


Page Generated in 0/0064 sec