printlogo


کد خبر: 187811تاریخ: 1396/11/4 00:00
اخبار

«سیاه‌مست سایه‌تاک» رونمایی می‌شود
سیاه‌مست سایه‌تاک مجموعه‌‌ای از قصاید مرتضی امیری‌اسفندقه، روز شنبه هفتم بهمن‌ماه ساعت 17، در فرهنگسرای نیاوران و با حضور چهره‌های برجسته ادبیات فارسی رونمایی می‌شود. استاد علی معلم‌دامغانی، استاد بهاءالدین خرمشاهی، دکتر سیدعلی موسوی‌گرمارودی، دکتر بهرام پروین‌گنابادی و محمدکاظم کاظمی این اثر را ضمن رونمایی، نقد و بررسی خواهند کرد.  به گزارش «وطن امروز»، «سیاه‌مست سایه‌تاک» مشتمل بر 100 قصیده یا به قول امیری‌اسفندقه «قصیده‌واره» است که هر کدام به یکی از آشنایان و دوستان و خویشان شاعر، غالبا از چهره‌های فرهنگی و هنری، تقدیم شده است. در «سرسخنی» که اسفندقه با نثری خاص خویش نگاشته است، از جمله می‌خوانیم: «برخی از این قصیده‌واره‌ها، [...] تلخ و تند می‌نمایند که البته حاصل تلخی‌ها و تندی‌های روزگار و سوزگار و وقت سرایش است. می‌شد از این بخش‌ها چشم پوشید اما از آنجا که انگار‌ آینه‌ای، ولو زنگارگرفته، از بخشی از تاریخ سرایش بود، در نظر آمد.» عنوان این مجموعه، برگرفته از این بیت بیدل دهلوی، شاعر بزرگ پارسی‌سرای سبک هندی است: «نیامده‌ست شرابی به عرض شوخی رنگ/ جهان هنوز سیه‌مست سایه‌تاک است». «سیاه‌مست سایه‌تاک» را انتشار شهرستان ادب، بهار امسال روانه بازار کتاب کرده بود. فرهنگسرای نیاوران، در انتهای خیابان پاسداران، ضلع جنوبی میدان نیاوران (باهنر کنونی) واقع شده و حضور در این رونمایی برای عموم علاقه‌مندان ادبیات آزاد است.

اعلام نامزدهای بخش «نوجوان» جشنواره شهید غنی‌پور
دبیر جشنواره شهید غنی‌پور نامزدهای بخش نوجوان هفدهمین جشنواره شهید حبیب غنی‌پور را معرفی کرد. به گزارش فارس، محمد ناصری، دبیر جشنواره شهید غنی‌پور، نامزدهای بخش نوجوان هفدهمین جشنواره شهید حبیب غنی‌پور را بدین شرح اعلام کرد: «مثل هیچ‌کس» اثر سپیده خلیلی از نشر قدیانی؛ «شب به خیر تُرنا» اثر جمال‌الدین اکرمی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «قصه آلبالو پلو» اثر زهرا حیدری از نشر قدیانی و همچنین «مسافرت» اثر سهیلا علوی‌زاده از نشر شکوفه (امیرکبیر). داوری این بخش به عهده خسرو باباخانی، حبیب یوسف‌زاده و مصطفی خرامان بود. این آثار از بین 1403 عنوان اثر در مرحله مقدماتی (ریزش اولیه) و 83 عنوان در مرحله نیمه‌نهایی به عنوان «نامزدهای دریافت جایزه برای آثار تألیفی سال 1395» معرفی شده‌اند. جشنواره شهید حبیب غنی‌پور هر سال در اسفندماه در مسجد جوادالائمه برگزار می‌شود.

ضرر هنگفت قطع رابطه با کوین اسپیسی برای نتفلیکس
قطع همکاری با کوین اسپیسی برای شبکه نتفلیکس ۳۹ میلیون دلار ضرر به همراه داشت. به گزارش خبرآنلاین، گزارش مالی شبکه نتفلیکس در یک چهارم پایانی سال ۲۰۱۷ منتشر شد. این گزارش مشخص می‌کند قطع همکاری با کوین اسپیسی و متعاقب آن نیمه‌کاره ماندن برخی پروژه‌های مهم این کمپانی ضرر هنگفت ۳۹ میلیون دلاری به شرکت تحمیل کرده است. شبکه نتفلیکس ماه نوامبر و پس از افشاگری‌های جنجالی علیه اسپیسی اعلام کرد دیگر با این بازیگر همکاری نخواهد کرد. این تصمیم با تعلیق تولید سریال «خانه پوشالی» همراه شد که نقش اصلی آن را اسپیسی بازی می‌کرد. پس از آن نتفلیکس اعلام کرد فصل ششم سریال «خانه پوشالی» را با محوریت شخصیت رابین رایت می‌سازد و به دست مخاطبان سریال می‌رساند. دیگر پروژه‌ای که با این تصمیم لطمه خورد فیلمی درباره زندگی گور ویدال، نویسنده سرشناس آمریکا بود. اسپیسی بنا بود در این سریال نقش اصلی را بازی کند. در سیل رسوایی‌های پی‌ در پی ستارگان هالیوود، نتفلیکس مجبور شد به همکاری با «لوییس سی‌.کی»، کمدین سرشناس نیز خاتمه دهد. در ادامه دنی مترسون نیز در لیست سیاه نتفلیکس قرار گرفت. این دو چهره سرشناس نیز با اتهامات آزار و تجاوز جنسی روبه‌رو شده‌اند. البته قطع همکاری با این دو تن چندان ضرر هنگفتی برای نتفلیکس به همراه نداشت.


Page Generated in 0/0065 sec