printlogo


کد خبر: 187831تاریخ: 1396/11/4 00:00
بن‌سلمان می‌گوید به شاهزادگان زن و سالخورده هم رحم نخواهد کرد
بازداشت دختر شاه قبلی سعودی

یک منبع افشاگر مسائل مربوط به عربستان از بازداشت دختر شاه سابق سعودی به عنوان سطح بالاترین شاهزاده زن و نخستین فرزند مونث یکی از پادشاهان پیشین که تاکنون بازداشت شده است خبر داد. صفحه توئیتری العهدالجدید که 500 هزار کاربر دارد و در سال اخیر موثق‌‌‌‌‌ترین اخبار پشت‌پرده دربار سعودی را بویژه درباره بازداشت و قتل شاهزاده‌ها و شخصیت‌‌های مهم در عربستان منتشر کرده است، نوشت: «خبرها از بازداشت شاهزاده نوف بنت عبدالله بن سعود الکبیر حکایت دارد. بازداشت شاهزاده نوف بنت عبدالله بن سعود الکبیر بعد از آن صورت گرفت که او پس از بازداشت بندر بن عبدالله، برادرش (در جریان تجمع اخیر شماری از شاهزادگان در مقابل کاخ الحکم در شهر ریاض) مطالبی در توئیتر نوشت که خشم محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را برانگیخت».
این صفحه همچنین به نقل از منابع ویژه نزدیک به مراکز تصمیم‌‌‌گیری در عربستان نوشت: «بن‌سلمان در نشست‌‌های خود تکرار می‌کند که به بازداشت هر شاهزاده‌ای که مطلب یا سخنی علیه دولت یا تصمیماتش مطرح کند، ادامه خواهد داد حتی اگر این شاهزاده زن یا سالخورده باشد».
العهدالجدید حدود 3 هفته پیش (اوایل ماه ژانویه) نیز فاش کرده بود که  بندر بن عبدالله بن سعود الکبیر همان شاهزاده‌ای بود که تجمع شماری از شاهزادگان در مقابل کاخ الحکم را رهبری کرد. همه این شاهزادگان همان روز بازداشت شدند.
تارنمای عربستانی معارض «الوطن یغرد خارج السرب»- به معنای «تک نواز خارج از دستور» که توئیت مزبور را نقل کرده است نیز گزارش دادبا مراجعه به صفحه شاهزاده نوف بنت عبدالله در توئیتر متوجه شده این صفحه بسته شده و همه مطالبش حذف شده است.
درحالی که دولت سعودی علت بازداشت این شاهزادگان را اعتراض آنها به دستور شاه سعودی برای توقف پرداخت قبوض آب و برق شاهزادگان اعلام کرد، مجتهد، مشهورترین افشاگر توئیتری اسرار خاندان سعودی با بیش از 2 میلیون دنبال‌کننده اما علت واقعی بازداشت‌ها را فاش کرد و نوشت: «علت واقعی بازداشت شاهزادگان این است که بن‌سلمان احساس ترس می‌کند و نگران است در داخل خاندان حاکم سعودی علیه وی شورش شود. این شاهزادگان جلوی کاخ الحکم تجمع کردند و به بازداشت شاهزادگان نزدیک و خویشاوند خود و ناپدید شدن محمد بن‌نایف معترض بودند؛ نه قبوض آب و برق.  محمد بن‌سلمان درک کرد این اقدام سرآغاز شورش در درون خاندان حاکم است لذا بهانه‌ای را سرهم کرد تا مردم خوش‌شان بیاید و به رسانه‌هایش دستور داد این دروغ (اعتراض شاهزادگان به‌خاطر قبوض) را منتشر کنند».


Page Generated in 0/0059 sec