printlogo


کد خبر: 187832تاریخ: 1396/11/4 00:00
چهارگوشه

تحریم‌های اروپایی‌ها علیه کره‌شمالی
شورای اتحادیه اروپایی اعلام کرد ۱۷ شهروند کره‌شمالی را تحریم کرده که بدین ترتیب دارایی‌های این افراد توقیف شده و نام آنها در لیست افرادی که ممنوعیت سفر دارند، قرار می‌گیرد. قرار گرفتن نام این افراد در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپایی به اتهام فعالیت‌های تجاری غیرقانونی و اقدام به برای تسهیل فرار از تحریم‌های اعمال شده از سوی سازمان ملل متحد صورت گرفته است. در حال حاضر ۵۸ شهروند کره‌شمالی در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا و ۷۹ تن در فهرست تحریم‌های سازمان ملل متحد قرار دارند.

تعیین نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده سازمان ملل در امور یمن پس از 3 سال فعالیت با پایان دوره‌اش در ماه فوریه از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. هنوز اطلاعاتی درباره علت استعفای ولد شیخ احمد منتشر نشده است. به گفته برخی منابع، سازمان ملل مارتین گریفیتس از کشور انگلیس را به جای او انتخاب کرده است. به گفته این منابع، فرستاده جدید از پیشگامان میانجی‌گری در جهان محسوب می‌شود و تجربه‌های بسیاری در زمینه امور بشردوستانه و سیاسی در سازمان ملل دارد.

بازداشت نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مصر
سامی عنان، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش مصر و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور بازداشت شد. نیروهای مسلح مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، عنان که از تصمیم خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داده، این کار را بدون موافقت نیروهای مسلح انجام داده است. در این بیانیه آمده است: این فرد دست به اقدامات جعلی ‌زده است که نشان می‌دهد خدمت نظامی خود را پایان داده و بدون هیچ حکمی می‌خواهد در انتخابات شرکت کند. عنان برای ایجاد اختلاف بین نیروهای مسلح و مردم تلاش کرده است.

پایان موقت تعطیلی دولت آمریکا
با رای مثبت کنگره آمریکا به طرح تامین موقت بودجه، دولت این کشور بعد از 3 روز به طور موقت از تعطیلی خارج شد.  مجلس نمایندگان آمریکا نیز بعد از سنا، با 266 رای مثبت و 150 رای منفی طرح تأمین موقت بودجه دولت و رفع تعطیلی دولت فدرال را تصویب کرد. دولت ترامپ از ساعات اولیه روز شنبه و در پی اختلاف‌نظرهای شدید میان دولت ترامپ و نمایندگان جمهوری‌خواه سنا با سناتورهای دموکرات بر سر یک برنامه مهاجرتی تعطیل شد. نمایندگان دموکرات گفته‌اند طرح تخصیص کوتاه‌مدت بودجه به دولت آمریکا باید شامل مفادی هم برای حمایت از مهاجران جوان بدون مدارک هویتی (موسوم به «رویاپردازان») باشد.

هشدار نخست‌وزیر پاکستان به آمریکا
نخست‌وزیر پاکستان به آمریکا درباره تلاش برای تضعیف کشورش هشدار داد. شاهد خاقان عباسی به آمریکا درباره تضعیف پاکستان هشدار داد و گفت: دولت پاکستان برنامه خود را برای کنترل موسسات خیریه‌ای که یکی از اسلامگرایان در فهرست تروریسم آمریکا، آنها را اداره می‌کند، پیگیری خواهد کرد. عباسی همچنین به طور ضمنی از احتمال تصمیم اسلام‌آباد برای اعمال عوارض بر تردد هواپیماهای ناتو از حریم هوایی پاکستان سخن گفت.

 


Page Generated in 0/0134 sec