printlogo


کد خبر: 187871تاریخ: 1396/11/5 00:00
اخبار

رمزگشایی جعبه سیاه سانچی آغاز شد
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد فرآیند رمزگشایی جعبه سیاه سانچی آغاز شده است. هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این خبر اظهار داشت: پس از آغاز فرآیند کپی اطلاعات 2 جعبه سیاه کشتی‌های حادثه‌‌دیده سانچی و کریستال این فرآیند به پایان رسید تا رمزگشایی آغاز شود. به گفته وی، در این فرآیند همه اطلاعات ثبت‌شده در جعبه‌های سیاه پیش از حادثه به طور دقیق مورد بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت. وی با بیان اینکه در رمزگشایی همه ابعاد مختلف حادثه بررسی می‌شود، توضیح داد: از گفت‌وگوهای صورت گرفته بین سرنشینان تا اطلاعات ثبت‌شده از نظر سرعت باد، جریان هوا و اطلاعات فنی کشتی، مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در نهایت نظر نهایی کمیته بررسی سانحه در این زمینه اعلام شود.


مدیرعامل بانک صادرات استعفا کرد
با استعفای سیاوش زراعتی از مدیرعاملی بانک صادرات، حمید تهرانفر، عضو هیات‌مدیره به عنوان سرپرست این بانک انتخاب شد. به گزارش فارس، در پی استعفای سیاوش زراعتی از مدیریت عاملی بانک صادرات ایران و با تصویب هیات مدیره، مسؤولیت موقت اداره این بانک به حمید تهرانفر، عضو هیات‌مدیره و قائم‌مقام آن سپرده شد. مجمع عمومی فوق‌العاده بانک صادرات برای انتخاب مدیرعامل جدید، 15 بهمن‌ماه امسال با حضور صاحبان سهام تشکیل می‌شود. زراعتی تابستان 1395 مدیرعامل بانک صادرات ایران شد. وی پنجمین مدیر بانکی است که در دولت دوازدهم تغییر می‌کند.


 تشکیل کمیته 4 نفره برای نجات تولید
شورای پول و اعتبار تصویب کرد به‌منظور بررسی آخرین وضعیت واحدهای تولیدی در کشور و گرفتن تدابیر مناسب‌ به‌منظور ایجاد رونق در این واحدها در روزهای پایانی سال و افزایش تولید، کمیته‌ای تشکیل شود. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، مسعود نیلی دستیار رئیس‌جمهور در امور اقتصادی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در این کمیته عضو هستند و ضمن بررسی تدابیر لازم ‌برای تحقق این مهم، پیشنهادات خود را در مدت دو هفته برای تصمیم‌گیری به شورای پول و اعتبار ارائه خواهند کرد و عضو این کمیته خواهند بود. تحولات نرخ ارز در بازار و اقدامات بانک مرکزی در این‌باره بحث طولانی جلسه دیروز شورای پول و اعتبار بود. در این جلسه اقدامات بانک مرکزی به‌منظور ایجاد آرامش در بازار ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تدابیری نیز برای تداوم سیر کاهش ارز در روزهای آتی اندیشیده شد.


نماینده کارگران در شورای‌عالی کار:
رقم ۷۰۰ هزار تومان  خط گرسنگی هم نیست
رقم۷۰۰ هزار تومانی که اخیرا به عنوان خط فقر شدید اعلام شده تنها مواد غذایی و خوراکی مورد نیاز یک خانوار برای زنده ماندن است اگرنه این رقم خط گرسنگی هم نیست. چندی پیش احمد میدری، معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رقم 700 هزار تومان در ماه را خط فقر ملی اعلام کرد. پس از این اعلام حسین راغفر، عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا با انتقاد از وی اظهار داشت که این رقم مرز گرسنگی یک نفر در ماه است. پس از این دو اظهارنظر، روز گذشته علی خدایی، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعلام رقم ۷۰۰ هزار تومان به عنوان خط فقر ملی ابراز عقیده کرد و گفت: از نظر من این رقم حتی خط گرسنگی هم نیست و نزدیک‌ترین عددی که در مطالعات ما پیدا می‌شود خط گرسنگی است؛ یعنی تامین فقط مواد غذایی مورد نیاز برای یک خانوار که آن هم ۷۰۰ هزار تومان نیست. وی ادامه داد: مطالعات ما در کارگروه مزد سال گذشته نشان داد حداقلی‌ترین قیمت‌ها و کیفیت‌ها فقط در بحث خوراکی‌ها حدود ۸۵۰ هزار تومان است آن هم برای یک خانواده 5/3  نفره و برای خانوارهای 4 نفره قطعا بالاتر از این عدد خواهد بود بنابراین ادعای ۷۰۰ هزار تومان به عنوان خط فقر شدید برای خانوارهای 3 تا 5 نفره درست نیست. وی افزود: فقر شدید یعنی حداقل خوراکی‌های مورد نظر که بتواند حداقل سلامت را برای فرد تامین کند و ۸۵۰ هزار تومانی که سال گذشته با استناد به آمارهای انستیتو تغذیه برای سال ۹۵ احصا کردیم، تنها اقلام خوراکی را شامل می‌شد اگرنه رقم هزینه ماهانه یک خانوار 2 میلیون و ۴۸۰ هزار تومان به دست آمد.


Page Generated in 0/0050 sec