printlogo


کد خبر: 187876تاریخ: 1396/11/5 00:00
نبض جامعه

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت:
قیمت دارو در سال 97 تغییر نمی‌کند
معاون غذا و داروی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه قیمت دارو در سال 97 افزایش نخواهد داشت، گفت: افزایش قیمت تنها بر اساس افزایش نرخ تورم خواهد بود و تاکنون در سطح این وزارت، برنامه‌ای برای افزایش قیمت دارو در سال آتی دیده نشده است. به گزارش ایرنا، غلامرضا اصغری اظهار کرد: همچنین در بحث تعرفه آزمایشگاهی در سال 97 افزایش قیمتی در نظر گرفته نشده و افزایش در نظر گرفته شده همان میزان تورم رسمی کشور است که 4/8 درصد است. وی افزود: 24 هزار میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات شرکت‌‌های دارویی در نظر گرفته شده که هفته آینده به دانشگاه‌‌های علوم پزشکی استان‌ها پرداخت می‌شود تا بتوانند در زمینه پرداخت بدهی دارویی، تجهیزات مصرفی و آزمایشگاهی اقدام کنند.

جان‌باختن 16 هزار نفر در تصادفات
رئیس پلیس راهور ناجا از وجود 5 هزار و 400 نقطه حادثه‌خیز در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته 16هزار نفر در کشور در تصادفات جان خود را از دست دادند و 333 هزار نفر نیز مجروح شدند. به گزارش فارس، سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا در اجلاس سالانه جوامع ایمن اظهار داشت: سالانه در دنیا یک میلیون و 250 هزار نفر به دلیل تصادفات می‌میرند و 55 میلیون نفر نیز مجروح می‌شوند؛ سال گذشته 16هزار نفر در کشور ما در تصادفات جان خود را از دست دادند و 333 هزار نفر نیز مجروح شدند. وی افزود: در سال گذشته حدود 50درصد افرادی که در حوادث جان خود را از دست داده‌اند به دلیل حوادث ترافیکی بود و 50 درصد دیگر نیز به دلیل آتش‌سوزی، سیل، توفان و... فوت شده‌اند. به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، 73 درصد جان‌باختگان حوادث جاده‌ای در خارج از شهرها و 27 درصد آنها در درون شهرها جان خود را از دست می‌دهند، در این میان سهم عابر پیاده و موتورسواران در داخل شهرها 80 درصد است و در مجموع موتورسوارها 24 درصد و عابران پیاده 20 درصد در تصادفات سهیم هستند. سردار مهری با بیان اینکه در سال 84، 27 هزار و 700 نفر جان خود را به دلیل این حوادث از دست دادند، تصریح کرد: اما آمار جان‌باختگان حوادث ترافیکی سال گذشته به 16 هزار نفر کاهش یافت، این موضوع نتیجه هماهنگی دستگاه‌های مختلف بود. یکی از اقدامات مهم پلیس در دهه 80 اجرای طرح‌هایی مانند همیاران پلیس، فرهنگ‌یاران ترافیک و راهوران محلات بود، علاوه بر آن فرهنگ‌سازی رسانه‌های گروهی و کمک‌های خوب صنعت بیمه برای تأمین تجهیزات لازم برای موتورسواران نیز در این زمینه مؤثر بوده است.

اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر
رئیس فراکسیون ایثارگران در مجلس از توافق این فراکسیون با مسؤولان ستادکل نیروهای مسلح برای اجرای قانون کسرخدمت فرزندان ایثارگران از هفته آینده خبر داد. حسن نوروزی از برگزاری نشست فراکسیون ایثارگران مجلس با مسؤولان ستادکل نیروهای مسلح برای تعیین تکلیف اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران خبر داد و به خانه ملت گفت:‌ از زمان تصویب این قانون در مجلس تاکنون ستادکل اجرای آن را به تعویق انداخته و در این راستا افراد بسیاری از خانواده ایثارگران که در سن اعزام به خدمت بودند دچار مشکل شدند. نماینده مردم بهارستان و رباط‌کریم در مجلس با اشاره به اینکه در طول چند هفته گذشته جلسات بسیاری در این‌باره برگزار شد، افزود:‌ در نشست مشترک چندی پیش فراکسیون ایثارگران با ستادکل نیروهای مسلح مقرر شد طی یک هفته آینده اجرای این قانون برای 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگران به ترتیب اولویت اجرایی شود. رئیس فراکسیون ایثارگران در مجلس تصریح کرد:‌ اجرای این قانون نیاز به ثبت‌نام از افراد نداشته و باید برای فرزندان ایثارگران که حائز شرایط مورد نظر برای خدمت سربازی تا پایان سال جاری هستند اجرایی شود.


Page Generated in 0/0055 sec