printlogo


کد خبر: 187877تاریخ: 1396/11/5 00:00
آوای شهر

عضو شورای شهر چهارم انتقاد کرد
ابهام در چرایی تعطیلی خط 7 متروی تهران
نایب رئیس سابق کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر مورد تایید قرار گرفتن استفاده عموم مردم از خط 7 متروی تهران، تعطیلی این خط را از سوی تیم مدیریت شهری جدید مورد سوال قرار داد. اسماعیل دوستی با اشاره به اعزام تیمی متخصص از اعضای شورای قبلی برای بازدید از ظرفیت‌های خط 7 مترو و ارزیابی میزان امنیت آن به فارس گفت: آقای حافظی از مسافرگیری خط 7 مترو انتقاد کرده بود، به همین دلیل تیمی متخصص از اعضای شورای وقت به همراه دنیامالی به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا و  چمران به عنوان رئیس شورا جهت بازدید از خطوط 6 و 7 مترو عازم شدند.  عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: من در آن زمان سفر بودم اما پس از بازگشت با اطلاعاتی که از دوستان گرفتم، نسبت به استانداردها و آمادگی خط 7 برای مسافرگیری یقین پیدا کردم و این مهم برای ما محرز شد. وی ادامه داد: حال خط 7 متروی تهران از سوی شهرداری تعطیل شده است. آنها می‌گویند مسافرگیری از این خط را به تابستان 97 موکول کرده‌اند. این عضو سابق شورای شهر تهران دلیل تعطیلی خط 7 متروی تهران و بازگشایی مجدد آن در تابستان سال آینده را مورد سوال قرار داد و گفت: واقعا نمی‌دانم چرا خط 7 متروی تهران را تعطیل کرده‌اند. دوستان شورای شهر جدید و تیم مدیریت شهری باید بدانند با زیر سوال بردن اقدامات شورای شهر قبل عملا بذر یاس و ناامیدی را در جامعه پراکنده می‌کنند.

نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی با وام‌های ۲۰ میلیونی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: برای نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی در کشور تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است. به گزارش تسنیم، علیرضا قنادان اظهار کرد: برنامه نوسازی 90 هزار دستگاه خودرو در دستور کار است، براین اساس خودروهای با عمر 10 سال به بالا می‌توانند از وام 20 میلیون تومانی با کارمزد 18 درصد استفاده کنند که برای خودروی اسقاط‌شان هم اگر سواری باشد 5 میلیون و برای ون 10 میلیون تومان پرداخت می‌شود. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همچنین بیان کرد: در حال حاضر دولت 5/13 درصد از سهم بیمه رانندگان تاکسی را پرداخت می‌کند که البته برای آن هم اما و اگرهایی وجود دارد احتمال قطع شدن آن برای سال آینده وجود دارد، البته این موضوع همه تاکسیرانان را در برنمی‌گیرد و بقیه باید خود را به صورت خویشفرما بیمه کنند. البته این مبلغ بیمه بسیار بالاست که از دولت می‌خواهیم به این قشر کمک کند.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور در
 (۵ بهمن) خبر داد و روند بارش باران و برف طی روزهای آینده را پیش‌بینی کرد. احد وظیفه به ایسنا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، از اواسط پنجشنبه
(۵ بهمن) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور برای این مناطق ابرناکی، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این موج بارشی علاوه بر نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و شمال‌شرق کشور را فرا می‌گیرد. به گفته وظیفه، روز شنبه از شدت بارش در نیمه غربی کشور کاسته و بارش به مرکز و شرق کشور کشیده می‌شود. کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت امروز جوی تهران گفت:‌ آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد در اواخر وقت نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود و دمای این روز بین ۱۵ تا ۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. وی در پایان اظهار داشت: روز جمعه  تهران کمی‌ابری، گاهی همراه با وزش باد، اواسط روز نیمه‌ابری، در بعدازظهر ابری با احتمال بارش همراه خواهد بود و بیشترین و کمترین دما به ۱۰ و ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.


Page Generated in 0/0051 sec