printlogo


کد خبر: 187887تاریخ: 1396/11/5 00:00
اخبار

توقف اکران مستند «زمستان‌یورت» با موضوع کارگران معدن
اکران مستند «زمستان‌یورت» که به مسائل و مشکلات کارگران معدن یورت آزادشهر می‌پردازد و قرار بود در این شهر برای کارگران و خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن یورت پخش شود، متوقف شد. به گزارش «وطن‌امروز» دهقان، تهیه‌کننده مستند «زمستان یورت» درباره این موضوع توضیح داد: شورای تامین آزادشهر تا جایی که ما پیگیری کردیم بر اساس جلسه‌ای که داشتند، فعلا اجازه اکران به ما نداده‌اند البته در کنار آن، هیات امنای مسجد جامع آزادشهر هم به‌رغم اینکه نامه‌ای هم از طرف موسسه متولی اکران ارائه کردیم، بارها گفته‌اند مجوز بیاورید و جواب درستی به ما نمی‌دهند؛ تاکنون که اجازه اکران نداده‌اند. روستاهای وطن و سوسرا در حوزه شهرستان آزادشهر بودند ولی در خود شهر، شورای تامین اجازه نداده است چون اتفاقات اصلی و تجمعاتی که کارگران داشتند در فرمانداری و دادگستری آزادشهر بوده و از طرفی مدیریت سازمان‌های دولتی در غرب استان گلستان در این شهر است به همین خاطر اجازه اکران به ما ندادند. به‌رغم پیگیری‌ای که تاکنون داشتیم به ما به صورت کتبی چیزی نگفتند که علت این موضوع چه بوده است، تنها زنگ زدند و گفتند این مستند اکران نشود. این تهیه‌کننده با اشاره به پیگیری خانواده‌های کارگران معدن درباره اکران مستند زمستان‌یورت، بیان کرد: ما در روستاهای آزادشهر و گنبدکاووس اکران داشتیم، استقبال هم شده و اتفاق خاصی نیفتاده است. آن طور که خود خانواده‌های معدن‌کاران هم گفتند حرف دل‌شان در این اثر گفته شده است؛ ما فیلمی را در حوزه مشکلات کارگران تولید کردیم و باید علت این مساله روشن شود که چرا جلوی اکران مستند گرفته شده است.


انتشار «سند گمنامی»  شهید مدافع حرم
خاطرات و زندگی شهید مدافع حرم احمد مکیان در کتاب «سند گمنامی» روانه بازار کتاب شد. به گزارش فارس، کتاب «سند گمنامی» درباره زندگی و خاطرات طلبه شهید مدافع حرم احمد مکیان که توسط گروه تحقیقاتی احیا و گروه فرهنگی فاطمه الزهرا(س) تدوین شده، توسط دفتر نشر معارف منتشر شد. این کتاب شامل 6 فصل، خاطرات اعضای خانواده، خویشاوندان، دوستان و همرزمان از زندگی و فعالیت‌های این شهید در دور‌ه‌های کودکی و نوجوانی، جوانی، سوریه، ازدواج و شهادت است و با تصاویر دوره‌های مختلف زندگی شهید به پایان می‌رسد. کتاب «سند گمنامی» در 104 صفحه با قیمت 6 هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.


ماجرای تحریم نتانیاهو  توسط 3 خان بالیوود
3 بازیگر سرشناس بالیوودی در اقدامی تحسین‌برانگیز جنبشی جدید به‌راه انداخته‌اند. به گزارش تسنیم، عامرخان، شاهرخ‌خان و سلمان‌خان جنبش «بایکوت، قطع ارتباط و تحریم» را خوشحال کردند. آنها در اقدامی تحسین‌برانگیز ملاقات با نتانیاهو را نپذیرفتند، این در حالی است که در سفر اخیر نتانیاهو و همسرش به هندوستان طی میهمانی بزرگی بسیاری از ستاره‌های سرشناس بالیوود به دیدار نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس رفتند. این اقدام خان‌های سینمای هندوستان در پی کشتار و شکنجه اخیر فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. پیش از این تعدادی از علاقه‌مندان فلسطینی بالیوود در صفحات مجازی خواستار عدم حمایت سینمای هندوستان از صهیونیست‌ها شده بودند که شاهرخ‌خان، عامرخان و سلمان‌خان این خواسته را اجرایی کردند. در سفر اخیر بنیامین نتانیاهو و همسرش به آسیای شرقی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در میهمانی ویژه‌ای از سوی بالیوودی‌ها شرکت کرد. در این مراسم که چهره‌های سرشناسی مثل آیشواریا رای‌باچان، آمیتا باچان و سارا علی‌خان حضور داشتند، نتانیاهو دقایقی به سخنرانی پرداخت. رئیس جنبش «بایکوت، قطع ارتباط و تحریم» علیه رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند سفر نتانیاهو و دیدار با بالیوودی‌ها به‌جهت جلب رضایت و همکاری سینماگران هندی برای ساخت پروپاگانداهای اسرائیلی بوده است.


Page Generated in 0/0052 sec