printlogo


کد خبر: 187888تاریخ: 1396/11/5 00:00
اخبار

محمد روح‌الامین طراح پوستر «به وقت شام»:
«به وقت شام» از فیلم‌های قبلی حاتمی‌ کیا جذاب‌تر است
محمد روح‌الامین که امسال طراحی پوستر و لوگوی ۶ فیلم حاضر در جشنواره فیلم فجر را بر عهده دارد، گفت: «به وقت شام» فیلم متفاوتی نسبت به کارهای اخیر آقای حاتمی‌کیا است و به نظرم از آنها بهتر و جذاب‌تر شده است. به گزارش فارس، محمد روح‌الامین از نام‌های آشنا در زمینه طراحی پوستر فیلم است. او در سال‌های اخیر پوستر و نشان‌واره فیلم‌هایی همچون «یتیم‌‌خانه ایران»، «ایستاده در غبار»، «چ»، «زرد»، «آذر»، «رگ خواب»، «دریاچه ماهی» و ... را طراحی کرده است. روح‌الامین امسال و در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور پررنگی دارد و طراحی پوستر (و بعضا نشان‌واره) 6 فیلم سینمایی بر عهده اوست. او در این‌باره گفت: پرکاری را نمی‌پسندم اما رودربایستی موجب آن می‌شود. جالب اینکه بین بچه‌های سینما متهم به این هستم که برای کارها وقت کمی می‌گذارم! وی در پاسخ به این پرسش که امسال طراحی پوستر چه فیلم‌هایی را بر عهده داشته است، گفت: «لاتاری» محمدحسین مهدویان، «شعله‌ور» حمید نعمت‌الله، «هایلایت» اصغر نعیمی، «مصادره» مهران احمدی، «به وقت شام» ابراهیم حاتمی‌کیا و یک فیلم دیگر- که هنوز اجازه نام‌بردن آن را ندارم- کارهایی است که طراحی پوستر یا لوگوی آن را انجام داده‌ام. البته پوستری که از «به وقت شام» رونمایی شد، بر اساس طرحی از خانه طراحان انقلاب اسلامی بود و بنده پوستر دیگری برای این فیلم طراحی کردم. وی درباره اینکه با کدامیک از فیلم‌های جشنواره امسال ارتباط بیشتری برقرار کرده است، خاطرنشان کرد: «به وقت شام» فیلم متفاوتی نسبت به کارهای اخیر آقای حاتمی‌کیا است و به نظرم از آنها بهتر و جذاب‌تر شده است.


«ستارخان» سریال دهه فجری شبکه یک
سریال 10 قسمتی «ستارخان»، برشی از مجموعه 27 قسمتی «ایراندخت» است که همزمان با آغاز دهه مبارک فجر از شبکه یک پخش خواهد شد. به گزارش فارس، سریال «ایراندخت» روایتی تاریخی از دلاوری‌ها و پایمردی‌های ستارخان، دوستان و همپیمانان اوست و به زندگی این بزرگمرد تاریخ ایران می‌پردازد. مجموعه تلویزیونی «ستارخان» در 10 قسمت 50 دقیقه‌ای آماده شده است و از پنجشنبه 12 بهمن از شبکه یک پخش خواهد شد. این سریال روایتی از سال‌‌های پایانی زندگی این سردار بزرگ است که محمدرضا ورزی کارگردان و مصطفی شریفی تهیه‌کننده آن هستند. سعید نیک‌پور، شکرخدا گودرزی، حسین مسافرآستانه، مسعود آب‌پرور، شایسته ایرانی و سام قریبیان، پندار اکبری، آرزو نبوت، علی زارع، باران زمانی، داریوش کاردان، فخرالدین صدیق‌شریف، شهراد بانکی، حمیرا عظیمی و عزت‌الله مهرآوران در این سریال ایفای نقش می‌کنند. تیتراژ این سریال را سالار عقیلی خوانده است.


مجموعه مستند «وطنم» رونمایی شد
مجموعه مستند «وطنم» با حضور رهبران ادیان، مذاهب و اقلیت‌ها در ایران طی مراسمی در فرهنگسرای اندیشه رونمایی شد. به گزارش تسنیم، مراسم رونمایی از مجموعه مستند «وطنم»، با حضور رهبران ادیان و مذاهب، هنرمندان و شخصیت‌ها و مقامات لشکری و کشوری در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد. در این مراسم که در قالب همایش ملی برگزار شد، رهبران و نمایندگان هر کدام از ادیان به ایراد سخنرانی پرداختند و به وحدت همه ادیان در کشور ایران تاکید کردند. در ابتدای این همایش ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی که به نمایندگی مذهب تشیع در این مراسم حضور پیدا کرده بود، به حضور آزاد تمام ادیان در سراسر کشور اشاره کرد و به حقوق شهروندی تمام اقلیت‌ها در ایران پرداخت و ساخت مجموعه مستند «وطنم» را گامی بلند در جهت وحدت میان ادیان دانست. مجموعه مستند «وطنم» از تولیدات سازمان  هنری - رسانه‌ای اوج  به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدمصطفی موسوی‌تبار و هادی داوودآبادی با محوریت ادیان، مذاهب و اقلیت‌ها در ایران در 7 قسمت ساخته شده است.


Page Generated in 0/0057 sec