printlogo


کد خبر: 187892تاریخ: 1396/11/5 00:00
اخبار

دوپینگ رقیب سهراب مرادی مثبت شد
ایوب موسوی در آستانه نایب‌قهرمانی جهان
در صورت تایید نهایی دوپینگ وزنه‌بردار لیتوانی، مدال نقره جهان به ایوب موسوی می‌رسد. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد تست دوپینگ 4 وزنه‌بردار (3 مرد و یک زن) در مسابقات جهانی آمریکا 2017 مثبت شده است. شاخص‌‌‌‌‌ترین چهره در میان این 4 نفر ائوریماس دیدژبالیس از لیتوانی وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم است که در مسابقات جهانی مدال نقره کسب کرد. با توجه به اینکه ایوب موسوی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، وزنه‌بردار ایران بعد از این وزنه‌بردار مدال برنز گرفت، در صورت تایید نهایی دوپینگ وزنه‌بردار لیتوانی، مدال نقره به موسوی می‌رسد و موسوی پشت‌سر سهراب مرادی قرار می‌گیرد. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری  اعلام کرد در مسابقات جهانی 212 تست ادرار و خون از وزنه‌برداران گرفته شده است که از میان 315 وزنه‌بردار شرکت‌کننده در مسابقات جهانی تست 4 نفر مثبت شده است که این نفرات فعلا تعلیق هستند. در صورتی که مشخص شود این وزنه‌برداران  قوانین ضددوپینگ را نقض نکرده‌‌‌‌اند، تصمیم مربوط اعلام می‌شود. فدراسیون جهانی تا بسته شدن پرونده نفرات هیچ‌گونه اظهارنظری نخواهد کرد. اسامی نفراتی که تست آنها مثبت شده است:
ائوریماس دیدژبالیس از لیتوانی: دارنده مدال نقره دسته 94 کیلوگرم
دیمیتریس میناسیدیس از قبرس: نفر دهم دسته 62 کیلوگرم
دومیترو کاپتاری از رومانی: در دسته 77 کیلوگرم اوت شد
روملا بگا از آلبانی: دارنده مدال نقره دسته 61 کیلوگرم زنان

ال‌موندو خبر داد
مردان کی‌روش مقابل الجزایر، ازبکستان، ترکیه،‌ یونان و ایتالیا
یک روزنامه اسپانیایی خبر دیدار دوستانه ایران با لیبی در ۲۳ اسفند ۹۶ را تایید کرد و همچنین از رویارویی مردان کارلوس کی‌روش با الجزایر، ازبکستان، ترکیه، یونان و ایتالیا خبر داد. روزنامه ال‌موندو دپورتیوو در گزارشی اعلام کرد تیم‌ملی ایران به عنوان یکی از حریفان اسپانیا در جام‌جهانی روسیه، نخستین دیدار خود را در مرحله آماده‌سازی برای مسابقات ۲۰۱۸ در ورزشگاه آزادی و ۲۳ اسفند برابر لیبی انجام می‌دهد. این نشریه نوشت این نخستین مسابقه تیم کارلوس کی‌روش برای مسابقات روسیه است و بعد از آن ۲۷ مارس (۷ فروردین ۹۷) با الجزایر در تهران، ۸ مه (۱۸ اردیبهشت ۹۷) برابر ازبکستان و ۲۰ مه
(۳۰ اردیبهشت) در استانبول برابر ترکیه می‌ایستد. ال‌موندو همچنین عنوان کرد ایران در حال برنامه‌ریزی است جدالی دوستانه مقابل یونان در تاریخ ۲ ژوئن (۱۲ خرداد ۹۷) در اتریش انجام دهد. این نشریه همچنین براساس یکسری منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال ایران عنوان کرد برای رویارویی با تونس، سنگال یا بوسنی در ماه مارس، سوریه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، لبنان یا اردن در ماه مه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، همچنین یک تیم اروپایی که احتمالا ایتالیا خواهد بود، قبل از حضور در روسیه تلاش می‌شود. ال‌موندو همچنین خبر داده ایران در روسیه و در ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) یک دیدار مقابل حریفی محلی برگزار می‌کند.

هواداران استقلال و تراکتورسازی به پیج و سایت فیفا هجوم بردند
هواداران تیم فوتبال استقلال و تراکتورسازی با توجه به مسائل مطرح‌شده از سوی مهدی طارمی در برنامه 90 برای جریمه پرسپولیس به سایت و پیج اینستاگرام فیفا هجوم بردند.‌ مهدی طارمی در ارتباط تصویری با برنامه  90 صحبت‌هایی درباره نحوه قرارداد با باشگاه پرسپولیس بعد از عقد قرارداد با ریزه‌اسپور انجام داد. بعد از این اتفاق  مسؤولان استقلال و تراکتورسازی که در لیگ سال قبل بعد از پرسپولیس مقام‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند از تخلف بزرگ این باشگاه سخن به میان آوردند و حتی تراکتورسازی خواهان کم کردن امتیازات پرسپولیس در دیدارهایی شد که مهدی طارمی به میدان رفته تا بدین ترتیب تراکتورسازی قهرمان لیگ لقب بگیرد.
در همین راستا هواداران استقلال و تراکتورسازی هم اقدام علیه باشگاه پرسپولیس را آغاز کردند. در پیج‌های هواداری تراکتورسازی متنی انگلیسی در راستای صحبت‌های طارمی تهیه شده و با قراردادن لینک سایت فیفا در بخش ارتباط با فیفا خواسته شده این نامه را به فیفا بفرستند تا آنها اقدام به محرومیت پرسپولیس کنند. همچنین برخی هواداران به پیج اینستاگرام فیفا رفته‌اند و این مسأله را در کامنت‌های خود در زیر پست‌های فیفا مطرح کرده‌اند.
 


Page Generated in 0/0056 sec