printlogo


کد خبر: 187899تاریخ: 1396/11/5 00:00
چهارگوشه

انتخابات مصر  با یک نامزد  برگزار می‌شود!
پس از حذف رقبای جدی عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر از انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، یکی از اعضای کمیته ملی انتخابات مصر اعلام کرد حتی با یک نامزد هم می‌توان انتخابات ریاست‌جمهوری را برگزار کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از نامزدی سامی عنان، رئیس پیشین ستاد کل ارتش در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، او را به نقض قوانین متهم و احضار کرد؛ هفته گذشته نیز احمد شفیق، نخست‌وزیر اسبق از مشارکت در انتخابات کناره‌گیری کرد.

تیراندازی در دبیرستانی در کنتاکی
در جریان یک تیراندازی روز سه‌شنبه در دبیرستان مارشال کانتی در ایالت کنتاکی آمریکا، 2 تن کشته و 17 تن زخمی شدند. بنا بر گزارش‌ها، یک پسر ۱۵ ساله با اسلحه کمری وارد دبیرستان شد و شاگردان را هدف تیراندازی قرار داد. این نخستین حمله مرگبار در ایالات متحده آمریکا در سال جدید میلادی است. دبیرستان «مارشال کانتی» با دبیرستان «پادوکا» نیم ساعت فاصله دارد که در سال ۱۹۹۷ شاهد حمله با اسلحه بود و در آنجا 3 تن کشته و 5 تن زخمی شدند.

33 کشته در انفجارهای بنغازی
 در جریان انفجار 2 خودروی بمب‌گذاری شده در شهر بنغازی واقع در شرق لیبی دست‌کم ۳۳ تن کشته و ۷۰ تن زخمی شدند که در میان زخمی‌ها شخصیت‌های ارشد امنیتی و غیرنظامیان نیز دیده می‌شوند. این دو انفجار که سه‌شنبه‌شب رخ داد آرامش نسبی‌ای که اخیرا بنغازی را فراگرفته بود از بین برد؛ این شهر طی 3 سال اخیر صحنه درگیری‌ها بوده است. لیبی از زمان براندازی معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع این کشور در ۲۰۱۱ در آشوب و هرج و مرج به سر می‌برد.

سیاستمدار اسلام‌ستیز آلمانی مسلمان شد
آرتور واگنر، سیاستمدار عضو حزب راست‌گرای افراطی AfD آلمان پس از اینکه به اسلام گروید، از عضویت در این حزب استعفا کرد. بنا بر گزارش خبرگزاری آلمان، واگنر به دنبال انتخابات سال گذشته با عضویت در حزب راست‌گرا و اسلام‌ستیز افراطی AfD وارد پارلمان آلمان شده بود؛ این حزب گزارش درباره مسلمان شدن واگنر را تایید کرد.  در انتخابات پارلمانی 24 سپتامبرگذشته، حزب آلترناتیو برای آلمان توانسته بود نتیجه مطلوبی کسب کند. حضور این حزب در پارلمان آلمان، نگرانی‌ها از گسترش گرایش‌های افراطی در آلمان را افزایش داده بود.

نامزدی مجدد مادورو  برای انتخابات ریاست‌‌جمهوری
مجمع موسسان در ونزوئلا اعلام کرد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تا اواخر ماه آوریل ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد. نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا از آمادگی خود برای نامزدی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: «من کارگزاری متواضع هستم، من مرد ملت متواضع هستم. در صورتی ‌که حزب (حاکم) سوسیالست بخواهد من نامزد انتخابات بشوم، در خدمت شما هستم.» پیش‌تر قرار بود انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا اواخر سال جاری میلادی برگزار شود.

عربستان بزرگ‌ترین مشتری جنگ‌افزارهای آمریکایی
در چند سال اخیر، عربستان سعودی یکی از بزرگ‌ترین خریداران تجهیزات نظامی ایالات‌متحده بوده است. ارزش سلاح‌های صادر شده به عربستان‌سعودی بیشتر از دو برابر ارزش قراردادهای تسلیحاتی خریدار دوم یعنی عراق است. این سلاح‌ها همان‌هایی است که بر سر مردم بی‌گناه یمن آوار شده و هر ساله عده زیادی را به خاک و خون می‌کشد. به گزارش ایسکانیوز، عربستان‌سعودی به عنوان نخستین‌کشور پیشتاز خرید سلاح از آمریکاست. این کشور با خرید 908/1 میلیونTIV نخستین ‌کشور و بعد از آن کشورهای عراق و انگلیس هرکدام به ترتیب با 893 و 869 هزارTIV در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. گفتنی است trend-indicator values یا به صورت مخفف TIV بر اساس واحد سلاح‌های تولید شده و بیشتر نشان‌دهنده انتقال منابع نظامی است تا ارزش مادی آن انتقال.


Page Generated in 0/0055 sec