printlogo


کد خبر: 187912تاریخ: 1396/11/7 00:00
نبض جامعه

پس از 75 روز از زلزله غرب کشور اتفاق افتاد
دومین قربانی سرمازدگی  در کرمانشاه
«محمد» نوزاد ۴ ماهه، دومین قربانی سرمازدگی بعد از «سارینا»ی 2 ساله در منطقه زلزله‌زده در روستای کوئیک صیفوری است که به دلیل سرما و عفونت ریه جان خود را از دست داد. به گزارش تسنیم، پس از رسانه‌ای شدن خبر مرگ سارینای 2 ساله در پی تب شدید و تشنج و نداشتن سرپناه در منطقه زلزله‌زده روستای «ناوه‌فره» از استان کرمانشاه، این‌ بار خبر دیگری مبنی بر فوت محمد 4 ماهه در روستای کوئیک خبرساز شده و در همین باره عبدالله صیفوری پدر این نوزاد 4 ماه توضیحاتی را ارائه کرد. صیفوری گفت: پس از زلزله کرمانشاه، خانه‌ ما تخریب شد و در چادری که توسط خیران به ما داده شده بود زندگی کردیم که از همان زمان و به دلیل سرمای شدید در شب‌ها، محمد دچار سرماخوردگی شد. صیفوری گفت: نبود امکانات شرایط را برای ما دشوار و سخت کرده بود و در همان زمان هم بیماری محمد تشدید شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. وی افزود: با توزیع کانکس توسط خیران و سایر بخش‌ها، به مدیران مربوط مراجعه کردم و درخواست کانکس دادم اما در آن زمان با پاسخ منفی آنها مواجه شدم و عنوان کردند افراد دیگری در اولویت قرار دارند. صیفوری ادامه داد: بیماری محمد، 15 دی‌ماه تشدید و در نهایت در بیمارستان محمد‌کرمانشاهی (بخش ‌آی‌سی‌یو) بستری شد و در 23 دی‌ماه چشم‌های محمد از  این دنیا بسته شد، سرما و عفونت ریه عامل اصلی مرگ پسرم بود.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر  اعلام کرد
شیوع آنفلوآنزا در ۱۰ استان کشور
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد به دلیل شیوع 3 نوع آنفلوآنزای فصلی در کشور، گروه‌های پرخطر حتما از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند. محمدمهدی گویا به ایسنا گفت: ما هر سال به مردم بویژه گروه‌های پرخطر توصیه می‌کنیم اوایل پاییز واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. همه مردم می‌توانند از این واکسن استفاده کنند اما تزریق آن برای افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، افرادی که به دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان هستند، مبتلایان به نارسایی‌های کلیه و کبد، افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده و افرادی که از داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند، ضروری است. رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در زمان اوج آنفلوآنزا به سر می‌بریم، اضافه کرد: در حال حاضر 3 نوع آنفلوآنزا در کشور شایع است و همه کشور درگیر آن هستند اما در کرمان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، تهران، اصفهان، خراسان رضوی،‌ ایلام، یزد، همدان و آذربایجان شرقی شدیدتر است. این 3 نوع ویروس مشابه یکدیگر و همه آنفلوآنزای فصلی محسوب می‌شوند و متعلق به فصل سرما هستند. وی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا همچنان موثر است، افزود: در هفته‌های اخیر شاهد افزایش ابتلای کودکان به آنفلوآنزا هستیم. این بیماری در کودکان علائم متفاوتی دارد و مواردی که همراه با اسهال و استفراغ است در این گروه سنی بیشتر دیده می‌شود. 

با حضور جانشین فرمانده ناجا
سامانه اموال مکشوفه افتتاح شد
سامانه اموال مکشوفه برای استرداد اموال به مال‌باختگان و ارتقای احساس امنیت و آرامش، صبح دیروز با حضور سردار مؤمنی، جانشین فرمانده ناجا افتتاح شد. به گزارش فارس، سامانه اموال مکشوفه به همت اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی و همکاری فاوا در همایش رؤسای اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سراسر کشور در ستاد ناجا راه‌اندازی شد. در این مراسم، سردار اسکندر مؤمنی جانشین فرمانده ناجا، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی و رؤسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی حضور داشتند. هدف اصلی از افتتاح سامانه اموال مکشوفه کشور استرداد اموال به مال‌باختگان و ارتقای احساس امنیت و آرامش در مردم است.
 


Page Generated in 0/0055 sec