printlogo


کد خبر: 187913تاریخ: 1396/11/7 00:00
آوای شهر

معاون شورای شهر تشریح کرد
تغییرات طرح جدید ترافیک
معاون نظارت شورای شهر تهران، ری و تجریش جزئیات و آخرین تغییرات طرح ترافیک جدید پایتخت را تشریح کرد. افشین حبیب‌زاده با اشاره به تغییرات طرح ترافیکی جدید در شورای ترافیک پایتخت به ایسنا گفت: طرح پیشنهادی معاونت حمل‌ونقل با طرحی که در شورای ترافیک مصوب شد، تفاوت‌هایی دارد. وی در تشریح تفاوت‌های طرح پیشنهادی و طرح ترافیک مصوب با بیان اینکه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهاد داده بود زون زوج و فرد حذف و تبدیل به زون دوم شود، گفت: بر این اساس طرح ترافیک نیز به منطقه مرکزی تبدیل می‌شد و هر خودرویی با ورود به زون زوج و فرد باید عوارضی با یک ضریب مشخص پرداخت می‌کرد و با ورود به زون طرح ترافیک، عوارضش بیشتر می‌شد که این پیشنهاد معاونت حمل‌ونقل در شورای ترافیک تغییر کرده است.
محدوده «زوج و فرد» بدون تغییر به گفته معاون نظارت شورای شهر تهران،  در شورای ترافیک پایتخت مقرر شد زون زوج و فرد همچنان به قوت خود باقی بماند و تغییری نکند. وی همچنین گفت: پیشنهاد شده است در مرحله اول تا 3 ماه طرح ترافیک جدید تنها در محدوده طرح ترافیک اجرا شود و در صورت موفقیت، به منطقه زوج و فرد هم تسری یابد. وی با بیان اینکه عوارض از خودروها براساس یک فرمول تعیین می‌شود، گفت: در این فرمول یک عدد ثابت وجود دارد که عدد پیشنهادی معاونت حمل‌ونقل 20 هزار تومان است و همچنین ضرایب دیگری همچون ضریب مکان، زمان و آلایندگی نیز وجود دارد. وی با بیان اینکه در تعیین ضریب آلایندگی، افرادی که معاینه فنی برتر دارند ضریب کم و افرادی که معاینه فنی عادی دارند ضریب بالاتری پرداخت می‌کنند، گفت: نرخ ضرایب در بدترین حالت به حدود 36 هزار تومان می‌رسد.
کاهش سهمیه‌ها به 63 هزار حبیب‌زاده با بیان اینکه در تغییر دوم پیشنهاد معاونت حمل‌ونقل این بود که مجوزهای ورود یا همان سهمیه‌ها حذف شود،‌ گفت: در حال حاضر حدود 105 هزار سهمیه داده شده که پیشنهاد شده است این عدد سهمیه‌ها به 63 هزار مجوز کاهش یابد، هر چند پیشنهاد معاونت حمل‌ونقل شهرداری این بود که سهمیه‌ها حذف شود.

جانشین پلیس راهور اعلام کرد
مهلت 10 روزه برای تعمیر خودروهای دودزا
 جانشین پلیس راهور فاتب درباره خودروهای دودزا، گفت: این خودروها به هیچ عنوان حق تردد در معابر شهری را ندارند و در صورت مشاهده، توقیف می‌شوند. سرهنگ حسن عابدی، جانشین پلیس راهور فاتب، درباره برخورد پلیس با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، به فارس گفت: طرح برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی به طور ویژه در دستور کار مأموران راهنمایی و رانندگی پایتخت قرار دارد. وی گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌های محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک نیز رصد شده و در صورت مشاهده، جریمه 50 هزار تومانی نیز می‌شود.  سرهنگ عابدی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه برخی خودروهای فک پلاک شده بعضا اقدام به مسافرکشی یا تردد در معابر سطح شهر می‌کنند، گفت: مأموران پلیس راهور خودروهای دودزا را فک پلاک می‌کنند و با پلاک تعمیری جهت اعزام به تعمیرگاه روانه می‌کنند؛ این خودروها به هیچ وجه حق تردد در معابر شهر غیر از مراجعه به تعمیرگاه با پلاک تعمیری را ندارند. وی اعلام کرد: مأموران پلیس به محض مشاهده چنین خودروهایی نسبت به توقیف آنها اقدام خواهند کرد چرا که راننده خودروی دودزایی که فک پلاک شده موظف است ظرف 10 روز نسبت به تعمیر خودروی خود اقدام و پس از تعمیر به ستاد ترخیص برای اخذ پلاک اصلی خود مراجعه کند. جانشین پلیس راهور فاتب درباره اعمال قانون خودروهای دودزا گفت: قانون‌گذار برای جریمه این دسته از خودروها مبلغ 45 هزار تومان پیش‌بینی کرده است.


Page Generated in 0/0049 sec