printlogo


کد خبر: 187917تاریخ: 1396/11/7 00:00
تثبیت جایگاه های اول و آخر لیگ برتر در پایان هفته بیست‌ویکم
توفان سرخابی در شهر قدس و آزادی!

گروه ورزشی: پیروزی استقلال و پرسپولیس در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر میلیون‌ها هوادار سرخابی را خوشحال کرد.
تیم فوتبال پرسپولیس که صدرنشین بلامنازع لیگ برتر است در دیدار مقابل پیکان به پیروزی رسید تا جایگاهش را در صدر جدول مستحکم‌تر کند. علیپور با به ثمر رساندن 2 گل نقش مهمی در این برد داشت.
گادوین منشا (۱۰) و علی علیپور (۱۳ و ۸۳) برای پرسپولیس گلزنی کردند. مهدی شیری (۵۸) هم تک گل پیکان را به ثمر رساند. علیپور با این دو گل تعداد گل‌هایش را به عدد ۱۴ رساند تا همچنان در صدر جدول گلزنان لیگ قرار داشته باشد.
سرخپوشان پایتخت از همان دقایق نخست بازی را هجومی آغاز کردند و حملات آنها روی حرکت گادوین منشا و ضربه او در محوطه جریمه در دقیقه ۱۰ به ثمر نشست و این مهاجم توانست به تیم سابق خود گلزنی کند.
3 دقیقه بعد این‌بار نوبت علی علیپور بود که روی یک توپ برگشتی و از پشت محوطه جریمه با یک شوت سرضرب گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند تا شاگردان برانکو اختلاف با پیکان را بیشتر کنند.
در نیمه دوم مهدی شیری در دقیقه ۵۸ روی یک ضربه کاشته گل پیکان را به ثمر رساند اما در نهایت علی علیپور توانست در دقیقه ۸۳ با نفوذ از سمت چپ دفاع پیکان و یک حرکت در عرض گل سوم پرسپولیس را وارد دروازه پیکان کند تا بازی  با نتیجه ۳ بر یک به اتمام برسد.
پرسپولیس با این برد ۴۸ امتیازی شد تا اختلافش با سایر تیم‌ها را در صدر جدول بیشتر کند. پیکان هم با ۲۸ امتیاز در رده هشتم جا گرفت.
توفان آبی در ورزشگاه آزادی
شاگردان وینفرد شفر پس از چند تساوی و از دست دادن امتیازهای تاثیرگذار برابر پارس‌جنوبی به یک برد پرگل دست پیدا کردند تا موقعیت‌شان در بالای جدول را تثبیت کنند. روز دوم از هفته بیست‌ویکم  روز پنجشنبه با دیدار استقلال و پارس‌جنوبی در ورزشگاه آزادی تهران پیگیری شد که این دیدار با برتری ۴ بر صفر استقلال به پایان رسید. سرور جپاروف(۶ - پنالتی)، بهنام برزای(۳۱) و علی قربانی(۴۸ و ۶۶) برای استقلال گل زدند. هنوز بازی روال عادی خود را پیدا نکرده بود که حرکت مهدی قائدی پشت محوطه جریمه و سرنگونی او داخل محوطه از سوی کرمانشاهی داور مسابقه پنالتی تشخیص داده شد. این ضربه پنالتی را سرور جپاروف در دقیقه ۶ به گل تبدیل کرد تا آبی‌ها با روحیه بهتری به کار ادامه دهند. 4 دقیقه بعد از این صحنه پژمان منتظری درون محوطه جریمه روح‌الله سیف‌اللهی مهاجم پارس را با خطا سرنگون کرد اما داور به مهاجم پارس به‌خاطر اعتراضش کارت زرد داد. عصبانیت بازیکنان و نیمکت‌نشینان پارس به این تصمیم داور برای دقایقی بازی را تحت تاثیر قرار داد و مهدی تارتار تیمش را به بیرون از زمین هدایت کرد اما لحظاتی بعد بازی ادامه پیدا کرد. با این حال این پایان کار نبود و روح‌الله سیف‌اللهی در دقیقه ۲۱ به خاطر دومین خطا از داور کارت زرد گرفت تا اخراج شود و کار برای شاگردان تارتار سخت‌‌‌‌‌‌تر از قبل شود. در دقیقه ۳۱ بهنام برزای با عبور از مدافعان حریف گل دوم را به ثمر رساند تا کار تیم پارس برای ادامه بازی دشوار شود. شروع نیمه دوم هم برای استقلال مانند نیمه اول بود اما این بار یک گل درست و بدون حرف و حدیث به ثمر رسید. در دقیقه ۴۸ این دیدار علی قربانی روی حرکت خوب مهدی قائدی درون محوطه جریمه با ضربه‌ای دقیق دروازه فروزان را باز کرد. پارس‌جنوبی که در نیمه دوم با یک یار کمتر به امید رسیدن به گل وارد زمین شده بود با این گل عملا امیدهایش را برای رسیدن به تساوی از دست داد. بویژه اینکه در دقیقه ۶۶ بازهم علی قربانی روی پاس خوب وریا غفوری گل چهارم تیمش را به ثمر رساند. در دقیقه ۷۳ داور به سود پارس‌جنوبی یک ضربه پنالتی اعلام کرد که این ضربه را امید سینک زد اما سیدمهدی رحمتی آن را مهار کرد تا شاگردان تارتار بهترین فرصت رسیدن به گل را از دست بدهند. استقلال با این پیروزی پرگل ۳۲ امتیازی شد و همچنان در رده ششم جدول رده‌‌‌بندی باقی ماند. پارس‌جنوبی هم با ۳۳ امتیاز به رده چهارم جدول رده‌‌‌بندی سقوط کرد.
نخستین درخشش قائدی
سرانجام در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر، مهدی قائدی توانست نخستین تاثیرات مثبت خود را در ترکیب استقلال نشان دهد. بعد از درخشش در بازی‎های تدارکاتی پیش‌فصل، به نظر می‌رسید او خیلی زود در ترکیب این تیم جا بیفتد و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان استقلال باشد. درخشش و حرکات تکنیکی او در بازی مقابل استقلال خوزستان در هفته دوم این انتظارات را بالا برد اما نتایج ضعیف استقلال و حاشیه‌های ریز و درشتی که برای قائدی جوان رقم خورد، درخشش او را تا هفته بیست‌ویکم به تاخیر انداخت. قائدی  برای اولین بار توسط وینفرد شفر در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و در دقیقه 4 با فرار از کمند مدافعان پارس‌جنوبی یک خطای پنالتی را از آنها گرفت. دقایقی بعد روح‌الله سیف‌اللهی با خطا روی قائدی کارت زرد دوم را از داور بازی گرفت و اخراج شد تا قائدی در 10 نفره شدن حریف نقشی مهم داشته باشد. او در نیمه دوم هم با یک کات‌بک دیدنی پاس گل سوم را برای علی قربانی مهیا کرد تا یکی از ستاره‌های استقلال در این بازی باشد. قائدی در گل چهارم استقلال هم نقش موثری داشت و از میان دو بازیکن پارس‌جنوبی پاس خوبی برای وریا غفوری مهیا کرد تا او پاس گل بعدی را به علی قربانی بدهد.


Page Generated in 0/0056 sec